مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

۶ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۸
آذر

گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد. شاید هنوز هم استفاده از کرسی های زغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم، ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی را بر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد. پکیج دیواری دستگاهی است که جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ گردیده و آب گرم موردنیاز جهت تأمین گرمایش محیط، به وسیله رادیاتورها و آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم مینماید. در حال حاضر، پکیج دیواری متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش شوفاژ در سراسر دنیا است.عدم اشغال فضای مفید، ایمنی بسیار بالا، استقلال کامل هر واحد مسکونی و رضایت کامل و کافی از عملکرد پکیج دیواری، تقریباً جایی برای تردید در استفاده از این سیستم در منازل و واحدهای تجاری باقی نمیگذارد. راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گاز، از دیگر عواملی هستند که دستگاه های اجرایی را نیز تشویق به توسعه استفاده از پکیج دیواری مینماید.  استفاده از دودکش مخصوص، کواکسیال (دوجداره) در هنگام نصب پکیج دیواری، این امکان را فراهم مینماید که علاوه بر خروج دود ناشی از کارکرد دستگاه به محیط خارج، هوای مصرفی موردنیاز دستگاه نیز از محیط خارج تأمین گردد و درنتیجه ایمنی کاملی برای مصرف کننده فراهم میشود.

 

 

انواع پکیج

  • زمینی
  • دیواری
  • دودکش دار
  • فن دار

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج دیواری

  1. دودکش ساختمان
  2. متراژ ساختمان
  3. مقدار موردنیاز آب گرم مصرفی
  4. تأمین اکسیژن موردنیاز دستگاه

 

روش عملکرد زمستانی

پکیج دیواری در فصل زمستان آب گرم مدار گرم‌کننده را تأمین می‌کند.وقتی شیر آب گرم مصرفی باز شود با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوِئیچ این سنسورفعال شده و با ارسال فرمان به شیر سه طرفه برقی از طریق برد کنترل الکترونیک ،مدار رادیاتور ها موقتاً قطع شده و آب مدار گرم‌کننده به مبدل حرارتی ثانویه پوسته – لوله هدایت می‌شود. به‌این‌ترتیب آب گرم مصرفی به‌صورت فوری تأمین می‌گردد.بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی شیر سه‌طرفه برقی به‌طور خودکار آب گرم مدار گرم‌کننده را به مدار رادیاتور هدایت می‌کند.

 

روش عملکرد تابستانی

در این حالت پکیج دیواری تنها در زمان نیاز به تأمین آب گرم مصرفی به‌صورت خودکار روشن می‌شود. هنگامی‌که مصرف‌کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز می‌کند، فرمان روشن شدن مشعل از طریق میکروسوئیچ سنسور فشار بورد کنترل الکترونیک صادرشده و آب گرم مصرفی با بهره‌گیری از مبدل حرارتی ثانویه پوسته ولوله به‌صورت فوری تأمین می‌شود. با بسته شدن آب گرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

 

مزایای پکیج دیواری عبارتند از:

استقلال واحدهای مسکونی از یکدیگر،

استقلال هر واحد مسکونی در تأمین آب گرم مصرفی و گرمایش محیط،

عدم نیاز به احداث موتورخانه مرکزی،

امکان کنترل سیستم در داخل ساختمان،

عدم هزینه شارژ ماهانه و تعمیر و نگهداری،

سهولت در نصب ، راه‌اندازی ، سرویس و نگهداری،

راندمان بالاتر نسبت به موتورخانه مرکزی،

امنیت بالاتر به خاطر و جود سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود و …،

 عدم اشغال فضای مفید در ساختمان‌ها،

ابعاد کوچک، تقریباً به‌اندازه یک دستگاه آبگرمکن دیواری معمولی،

تنظیم دما به میزان دلخواه،

تأمین آب گرم دائم و فراوان در کمترین زمان و جلوگیری از اتلاف انرژی،

 تأمین گرمایش واحدهای مسکونی تا متراژ حداکثر ۳۵۰ مترمربع به‌صورت کامل،

کارکرد آرام و بدون صدا،

راندمان حرارتی بالا همزمان با صرفه‌جویی در مصرف سوخت،

کوتاه شدن مسیر لوله‌های انتقال آب گرم رادیاتور و آب گرم مصرفی به محل موردنظر و درنتیجه جلوگیری از اتلاف انرژی و زمان.

 

معایب پکیج دیواری

علاوه برمزایای فوق، تنها عیب پکیج دیواری این است که فضایی معادل یک کابینت از حجم آشپزخانه را اشغال می‌کند.

 

محل نصب پکیج دیواری باید دارای شرایط ذیل باشد:

بالای اجاق گاز و سایر وسایل گرمازا نباشد.

حداقل فاصله ی دستگاه از دیوار مقابل یک متر باشد.

حداقل فاصله از دیوار یا کابینت مجاور از طرفین ۱۵ساتی متر باشد.

حداقل فاصله از کف تا زیر پکیج ۱۲۰سانتی متر باشد.

حداقل فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل پکیج تا دریچه دودکش باید ۳۰ سانتیمتر باشد.

هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و حداقل ۳۰ سانتیمتر پایین تر از دریچه دودکش نصب گردد و هر چه بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب گردد بهتر است. زیاد شدن فاصله پکیج به دریچه باعث زیاد شدن مکش دستگاه می شود.

در صورتیکه قصد خرید پکیج دیواری دودکش دار دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه کنید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن دارد و حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج، اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت کند.

 

 

سوالات متداول در مورد پکیج

سوال : برای آپارتمانهای کمتر از 60 متر مربع چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
پاسخ : بر طبق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان ، نصب پکیج در آپارتمان های کمتر از 60 متر مربع در صورتی امکان پذیر است که هوای مورد نیاز احتراق از فضای خارج محیط مسکونی تامین شود.بهترین گزینه استفاده از پکیج فن دار با دودکش دوجداره است. همه سطوح بتوانیم با کارآفرینی های بیشتر، خدمات افزون تری را ارائه نماییم.

سوال : برای آپارتمانهای با درزبند کامل درب ها و پنجره ها چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
پاسخ : برای آپارتمانهای با درزبند کامل مانند آپارتمان هائی کمتر از 60 متر مربع هوای احتراق باید از فضای خارج محیط مسکونی تامین شود.

سوال : برای آپارتمانهای با درزبند کامل درب ها و پنجره ها چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
پاسخ : حداقل قطر دودکش 150 میلی متر است و ترجیحا به شکل دایره باشد.

سوال : حداقل ارتفاع دودکش در پکیج های بدون فن چقدر است؟

پاسخ : حداقل ارتفاع سه متر است.

سوال : در مورد نصب پکیج در بالکن چه نوع پکیجی را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ : دستگاه پکیج فن دار با دودکش دوجداره پیشنهاد می گردد.

سوال : حداکثر فاصله مصرف آب گرم (حمام و ظرفشوئی) تا دستگاه پکیج چقدر است؟
پاسخ : مطلوبترین فاصله کمتر از 7 متر است.

سوال : نحوه پر کردن و بالا بردن فشار مدار شوفاژ که توسط مانومتر نمایش داده می شود چگونه است؟
پاسخ : توسط شیر پر کن زیر دستگاه فشار را تا حد مطلوب یعنی 1 تا 1.5 باربالا برده وسپس شیر مورد نظر را می بندیم.توجه داشته باشیدکه شیرهواگیری روی پمپ بایستی همیشه بازباشد تا هوای محبوس شده درسیستم ازاین طریق تخلیه گردد.

سوال : در صورت بالا رفتن فشار(مانومتر) چه کاری باید انجام داد؟
پاسخ : در صورتیکه دستگاه اشکال فنی نداشته باشد و صرفا آب بیش از اندازه پر شده باشد،با تخلیه آب مدار شوفاژکه بهتر است از طریق شیر هواگیری رادیاتور داخل حمام و یا آخرین رادیاتور انجام شود.

سوال : هر کدام از ولوم های روی پکیج چه کارایی دارند؟
پاسخ : در مدل های آنالوگ (B,M,E)ولوم سمت راست برای روشن و خاموش کردن کلی می باشد.ولوم وسط برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی و ولوم سمت چپ تنظیم دمای شوفاژ (گرمایش)که در عین حال ولوم انتخاب فصل دستگاه نیز می باشد. و در مدل های دیجیتال (L) ولوم سمت راست تنظیم کننده دمای آب گرم مصرفی ، ولوم وسط تنظیم کننده دمای مدار گرمایش می باشد. و ولوم سمت چپ نقش روشن وخاموش کردن ،ولوم انتخاب فصل و حالت ریست را عهده دار می باشد.

سوال : هواگیری رادیاتورها به چه روشی انجام می شود؟
پاسخ : ابتدا دستگاه را خاموش می کنیم و بعد از گذشت چند دقیقه تک به تک و از طریق پیچ هواگیری که در انتهای هر رادیاتور می باشد کارهواگیری را انجام می دهیم و در نهایت فشار دستگاه را بین1تا 1.5 بارتنظیم کرده و دستگاه را روشن می کنیم.

سوال : ولوم رادیاتور و ولوم آب گرم مصرفی روی چه درجه ای باید باشد؟
پاسخ : حداقل میزانی که بتواند جوابگوی مصرف کننده باشد ، کافی است .در واقع بر حسب نیاز مصرف کننده تنظیم می شود.

سوال : حداقل فاصله زیر دستگاه پکیج تا کف زمین چقدر می باشد؟
پاسخ : یک متر

سوال : در صورتی که شعله پکیج بعد از چند ثانیه پس از روشن شدن خاموش شود چه اقدامی باید صورت گیرد؟
پاسخ : نیاز به بازدید سرویسکار دارد.

سوال : اگر پکیج قبل از شروع کار (روشن بودن فن) متوقف شود و چراغ راه اندازی مجدد (reset) روشن گردد چه اقدامی باید انجام داد؟
پاسخ : با توجه به کد خطایی که در دفترچه دستگاه مشخص شده است اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

سوال : در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی وبرای تخلیه آب دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟
پاسخ : تخلیه سیستم آب گرم مصرفی 1-شیر آب سرد ورودی به دستگاه را ببندید. 2-شیر آب گرم را باز نمائید. 3-مهره مربوط به اتصال آب سرد ورودی و آب گرم مصرفی به دستگاه را شل نمائید. 4-لوله های اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق نمائید. تخلیه سیستم شوفاژ به روش ذیل انجام می شود: الف -مدار آب شوفاژ را تخلیه نمائید.


اگر به دنبال خرید اینترنتی پکیج هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi
۲۴
آذر

در نظر بگیرید که در گرمای تابستان یا سرمای زمستان برای بازکردن درب ورودی حیاط یا پارکینگ منزلتان مجبورید خودرو خود را ترک و درب را باز کرده و پس از داخل شدن دوباره پیاده شده و آنرا ببندید! به این بیندیشید که اگر در این حین که از خودرو پیاده شدید، فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید، ممکن است مشکلاتی از قبیل مزاحمت یا سرقت رخ دهد. با توجه به این چند نکته، چندان هم بیراه نیست که جک درب پارکینگ را مانند سیستم دزدگیر اماکن برای تأمین امنیت و آرامش منازل و محل کار لازم بدانید.

جک درب پارکینگ که با نام های جک ورودی ، جک برقی درب ، جک ریموتی و درب ریموت کنترلی شناخته میشود نزدیک به 20 سال است که جای خود را در بازار ایران پیدا کرده است. امروزه جک درب پارکینگ برای باز و بسته کردن درب های اتوماتیک به کار برده میشود و افراد دیگر مجبور نیستند برای باز و بسته کردن درب پارکینگ از ماشین خود فاصله بگیرند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت صنعت ایران تولید جک های پارکینگ ایرانی نیز کیفیت بالایی دارند و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند. بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

نحوه کار جک درب پارکینگ به این صورت است که بازو های جک در یک طرف درب های تک لنگه و در دو طرف درب های دو لنگه قرار میگیرد و با فشار دادن دکمه ریموت بازو ها به طرفین حرکت کرده و به باز شدن درب کمک میکنند. از مزیت های استفاده از جک در درب های اتوماتیک افزایش رفاه و آسایش افراد میباشد. زمانی که شرایط جوی مناسب نیست دیگر نیازی نیست که از ماشین تان پیاده شوید و درب را باز کنید و خیلی راحت تنها با یک دکمه درب را باز میکنید.

 

 

انواع جک درب پارکینگ

به طور کلی میتوان انواع جک برقی درب پارکینگ را به 4 دسته طبقه بندی کرد که عبارتند از :

 

جک بازویی پارکینگ
بیشترین کاربردی که جک های بازویی دارند برای درب های کشویی میباشد. این جک ها برای درب های دو لنگه مورد استفاده قرار میگیرند و هر جک قابلیت باز شدن تا 90 درجه را دارند. استفاده از جک بازویی پارکینگ برای ساختمان هایی که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب های بزرگ را دارند مناسب است. بیشتر از جک بازویی برای درب پارکینگ حیاط و ویلا استفاده میشود.

جک پنوماتیک پارکینگ
جک های پنوماتیکی پارکینگ قدمت بیشتری نسبت به سایر جک ها دارند و در سیستم ساخت این جک ها از سیستم های کنترل سرعت استفاده شده است. این جک ها برای باز و بسته کردن درب پارکینگ بدون نیاز به موتور کار میکنند و به همین دلیل کمترین سر و صدایی را تولید میکنند.اگر جک پنوماتیک درب پارکینگ صدایی ایجاد کند نشان دهنده آن است که باد آن تمام شده و نیاز به شارژ دارد. هر لنگه از جک پنوماتیک قدرت تحمل 250 کیلوگرم را دارد و به همین دلیل این جک از انواع جک کم قدرت محسوب میشود.

جک الکترومکانیکی پارکینگ
از جک های اکترومکانیکی برای باز و بسته کردن درب های پارکینگ منازل که وزن کمی دارند استفاده میشود. این جک ها برای مکان هایی که رفت و آمد کمی دارند گزینه مناسبی است. نحوه کار جک الکترومکانیکی پارکینگ با استفاده از چرخدنده و گیربکس میباشد. این وسیله حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل میکند و درب را باز و بسته مینماید. از جک الکترومکانیکی پارکینگ برای درب هایی که وزن 100 تا 500 کیلوگرم دارند استفاده میشود.

جک هیدرولیکی پارکینگ
در جک هیدرولیکی پارکینگ روغنی در یک محفظه استوانه مانند وجود دارد که با وارد شدن نیرو به این روغن کار اصلی جک هیدرولیکی درب پارکینگ شروع می شود. روغن به قسمت پیستون استوانه فشاری وارد می کند و به این ترتیب درب پارکینگ باز و بسته می شود. قیمت جک های هیدرولیکی پارکینگی گران تر از جک های الکترومکانیکی می باشد.

 

 

فاکتورهای مهم در انتخاب جک برقی مناسب:

1-عرض هرلنگه از درب (طول درب):
یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع جک برقی مناسب برای درب برقی لولایی یا درب برقی دولنگه، عرض یا همان طول هر لنگه است. روش انتخاب به این شکل است که هر چه عرض دربی که قصد برقی کردن آن را دارید بیشتر باشد، بایستی از جک های قوی تر و یا با طول جک بلندتر (اصطلاحاً جک برقی با کورس بلندتر) استفاده کنید. نکته اینکه اگر درب لولایی شما نامتقارن است، ملاک انتخاب جک برقی، لنگه بزرگتر است.

2- وزن هرلنگه از درب :
وزن هر لنگه از درب برقی هم یک فاکتور اساسی در انتخاب جک برقی است. هرچه وزن درب بیشتر باشد، از جک برقی قوی تر برای برقی کردن درب بایستی استفاده کرد. شرکتهای معتبر و برندهای اصلی تولید کننده درب های اتوماتیک در جهان عموماً برای دربهای لولایی یا جکهای برقی جداولی را در کاتالوگ محصولات خود منتشر می کنند تا همکاران نصاب درب برقی و یا مشتریان بتوانند با توجه به عرض لنگه و وزن لنگه درب، نوع جک برقی مناسب برای درب خود را انتخاب کنند.

3- ارتفاع درب:
ارتفاع درب به تنهایی اثری در انتخاب جک برقی برای درب اتوماتیک ندارد و بصورت وابسته به وزن درب لحاظ می شود. یعنی اثری که ارتفاع درب بر روی وزن لنگه ها دارد بررسی می شود و بعنوان یک فاکتور مجزا نیاز به بررسی ندارد. فقط در مواردی که درب در مکانهای بادخیز نصب می شود، عرض و ارتفاع درب برای محاسبه سطح بادگیر درب لحاظ می شوند.

4- میزان تردد و باز و بست روزانه درب برقی:
یک فاکتور بسیار مهم دیگر در انتخاب جک برقی مناسب برای درب برقی لولایی، میزان تردد روزانه و یا تعداد باز و بست درب می باشد.هرچه تردد بیشتر باشد بایستی از جکهای معتبر و قوی تر استفاده کرد. برای ترددهای بیشتر از 50 واحد استفاده از جکهای برقی هیدرولیک (درب برقی هیدورلیک) به عنوان تنها گزینه می باشد. البته لازم به ذکر است که جکهای هیدورلیک نیاز به پمپ جداگانه روغن و لوله کشی و … ندارند و نصب و ظاهر جک دقیقاً مشابه جکهای الکترومکانیکی یا چرخ دنده ای است.

5- وضعیت بادگیر بودن درب ها:
اگر درب برقی در محلی نصب می شود که امکان گردش باد و یا فشار مستقیم باد به درب وجود داشته باشد، بایستی در انتخاب جک برقی مناسب دقت بیشتری کرد. فشار ناشی از باد در محیطهای شهری می تواند گاهاً تا 4 برابر بیشتر از وزن معمول دربها به جک برقی نیرو وارد کند. هر چند این مقدار بصورت تقریبی است، اما ملاک خوبی برای تعیین بازوی مناسب درب برقی است. در برخی از محیطهای خارج شهر و محل های آزاد گاهاً فشار باد آنچنان بالاست که توصیه می شود تا از نصب درب برقی اجتناب شود و یا در مواقعی که سرعت باد بیشتر از حد طبیعی است، درب بصورت دستی باز و بسته شود. اگر درب بصورت فرفورژه و یا روزنه دار ساخته شود و امکان عبور هوا یا باد از درب وجود داشته باشد، این فاکتور از ملاکهای انتخاب جک برقی حدف می شود.

6- بیرون بازشو بودن درب و یا داخل بازشو بودن:
استاندارد نصب درب لولایی برای باز کردن درب به سمت داخل است. اگر درب لولایی به بیرون باز می شود، حتماً می بایست از جکهای با لول بالاتر و قدرت و کورس بلندتر استفاده کرد تا هم بتواند درب را بصورت کامل باز و بسته کند و هم در مقابل فشار بیشتر مقاوت داشته باشد و بزودی مستهلک نشود.

7- فضای کافی برای نصب جک طبق استاندارد:
یک فاکتور مهم دیگر در انتخاب درب برقی مناسب این است که فضای لازم در اطراف درب باشد تا بتوان جکها یا بازوهای درب برقی را طبق جدول استاندارد همراه جک نصب کرد. در صورتی که فضای لازم برای نصب جک نباشد و مجبور به تغییر ابعاد نصب جک برقی باشیم، این موضوع باعث فشار بیشتر به جک ها می شود که برای جبران این مشکل در برخی وارد مجبور به استفاده از جک های برقی خاص و یا جک های قویتر می شویم.

 

https://khajikala.ir/ProductGallery/%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C/%D8%AC%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%A8

  • shahin shahbazi
۲۲
آذر

امروزه در هر فضایی اعم از خانگی یا اداری انواع و اقسام مبلمان به چشم می خورد. در انتخاب این که چه نوع مبلمانی متناسب با محیط است عوامل بسیاری می تواند تاثیر گذار باشد. با شناخت این عوامل و داشتن اطلاعات لازم در مورد هر کدام از آن ها میتوان خریدی مطمئن متناسب با نیاز انجام داد.

همانطور که به همراه نداشتن یک روز گوشی، برای خیلی از ما آدمها کار سختی است، تصور خانه های  امروزی هم، بدون داشتن مبلمان سخت به نظر میرسد.خانه هایمان در عصر جدید نسبت به خانه های پدری، دچار تحولات اساسی شده است، بطوری که شاید نسل یک دهه قبل تر، نتوانند خانه بدون مبلمان را به خاطر بیاورند.

امروزه همه مردم در هر سطح از وضع اقتصادی  و با هر درآمدی که باشند، سعی می کند که حتماً در منازل خود از مبلمان استفاده کنند. قشر ضعیف تر خرید با قیمت پایین تر و قشر مرفه با قیمت بالاتر. به هر حال یکی از نیازهای جامعه امروزی تهیه مبلمان برای منازل است. پس چه بهتر که با توجه به هزینه ای که در نظر گرفته شده بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مهمترین مکان برای نشستن در کنار کانون گرم خانواده، اتاق پذیرایی یا نشیمن است، که لزماً می بایست با یک سری وسایل راحت و مطمئن، این کانون گرم را در کمال آرامش و آسایش در کنار هم نگه داشت. یکی از بهترین گزینه ها، انتخاب مبلمان راحتی برای اتاق نشیمن است . مبل راحتی تنها و مهم ترین عنصر محل نشستن در خانه می باشد که بیشتر لحظه هایمان، در خانه را روی آنها می گذرانیم و اگر دوست شان نداشته باشیم یا با سلیقه ما جور نباشند و موقع نشستن روی آنها احساس رضایت نداشته باشیم، خانمان یک خانه دوست داشتنی نخواهد بود.

 

 

دسته بندی مبلمان

مبل ها بر اساس ساختار به سه دسته تقسیم می شوند:

مبل استیل یا سلطنتی

مبل نیمه استیل ( که هم راحتی است و هم چوب استیل در آن به کار رفته است)

مبل تمام راحتی ( که البته طرفدارهای زیادی دارد)

مبل های راحتی خودشان به چند دسته تقسیم می شوند که معروف ترین آنها عبارتند از:

ال، یو، شانو و ......

 

 

نکاتی در مورد چیدمان مبلمان

- انتخاب رنگ و چیدمان : انتخاب رنگ مبل کاملاً سلیقه ای است. اما استفاده از رنگهایی ماننده کرم روشن یا حتی سفید، باعث می شود فضا بزرگتر و زنده تر به نظر آید. حدالمقدور از مبل هایی با اشکال هندسی صلب یا بدون منحنی انتخاب کنید. در مورد نحوه چیدمان، باید مبلمان را چسبیده به دیوار قرار دهید، مبلمان در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد می کنند. ضمناً این کار باعث می شود تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره ها ها از پرده پارچه ای استفاده می کنید، بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود.

- چیدمان مدرن : درست است که این نوع مبلمان بیشتر در خانه هایی استفاده می شوند که با کمبود فضا روبرو هستند، اما اگر دنبال دکوراسیون ساده و زیبا هستید هم می توانید از مبلمان چند منظوره کمک بگیرید.

- چیدمان اریب : اگر می خواهید فضای داخلی گفتگو در خانه بیشتر و بزرگ تر به نظر برسد، می توانید از این نوع چیدمان استفاده کنید. این نوع چیدمان فضایی دوستانه و صمیمی برای شما ایجاد می کند. دقت داشته باشید، مبلمان را که کج می چینید میز جلو مبلی آن را هم دقیقاً در همان زاویه در جلوی مبل ها قرار دهید. حدالمقدور سعی کنید از هیچ نوع پارچه یا فرشی استفاده نکنید تا فضا بازتر و بزرگتر دیده شود.

- چیدمان قرینه : همیشه در همه جا یک نقطه کانونی لازم است. در چیدمان خانه هم شومینه یا تلوزیون این نقش را به عهده دارند. فقط در چیدمان مبلمان، قرینه بودن را نیز حتماً در نظر داشته باشید، که دو طرف اتاق باید کاملاً با هم منطبق باشند . این نوع ایده پردازی برای دکوراسیون اتاق نشیمن به شماره می رود، اگر دو قاب روی دیوار سمت راست نصب کرده اید، در سمت چپ نیز دو تا قاب به همان شکل و در همان ارتفاع نصب کنید.

- چیدمان رودرو : یکی از اصول چیدمان اتاق نشیمن این است که مبلمان را رو به روی هم قرار دهیم و میز جلوی مبل را در وسط آنها قرارداده تا همه اعضای خانواده و دیگر مهمانان دور یکدیگر جمع شوند.

- چیدمان چهار نفره : در اینجا باید از ایده چهار صندلی و یا مبل تک نفره بهره بگیرید. برای اینکه این فضا زیبا و تمیز به نظر برسد از روکش های سفید و کوسن های واحد برای هر چهار صندلی استفاده کنید.

- چیدمان ال شکل: در اتاق های نشیمن بزرگ می توانید یک کاناپه بزرگ و مبل دو نفره را در کنار هم به صورت " ال" قرار دهید و در مقابل آنها میز بگذارید و با تک صندلی های متنوع می توانید فضاهای رو به روی آنها را پر کنید. این کار این مزیت را دارد که به راحتی جابجا شود و برای صمیمیت بیشتر جلوتر بروید و به مبل و کاناپه نزدیک شوید.

 

 

اجزای مبلمان

کلاف مبل : مرحله ی اول ساخت کلاف است. در این مرحله در قسمت نجاری چوب توسط دستگاه های مخصوص به شکل های مورد نظر و طراحی شده بریده می شود. در مبل های سلطنتی باید کار های منبت کاری هم انجام شود. مرحله ی بعد انتخاب چوب مناسب است. در صنعت مبلمان از انواع چوب یا فراورده های چوبی استفاده می شود. معمولا کیفیت مبلمان را با توجه به نوع چوبی که در آن استفاده شده است می سنجند. از جمله چوب هایی که در این کار استفاده می شوند می توان به، چوب راش، چوب روس، چوب گردو، چوب توشکا، چوب ملچ، چوب بلوط، چوب آکاژو، چوب چنار و چوب آبنوس اشاره کرد. مرحله بعدی در این صنعت، رنگ در مبلمان است. بعد از این که چوب را در طرح و شکل مورد نظر برش دادند  باید آن را رنگ کنند. بعد از رنگ کاری با استفاده از پلی استر رنگ آن را تثبیت می کنند. همانطور که گفتیم چوب در مبلمان و انواع پر مصرف آن نقش مهمی در انتخاب مبلمانی مناسب ایفا می کند و انواع جنس های مبلمان با جنس چوب به کار برده شده در آن عنوان می شود. بهتر است برای خریدی مطمئن انواع چوب ها را بشناسیم. برای مثال یکی از انواع چوب های پر مصرف چوب راش است که دارای مقاومت بالا و سختی زیاد است. به دلیل سختی بالای این چوب حشرات نمی توانند به آن آسیبی برسانند. این چوب در حالت طبیعی معمولا به رنگ کرم مایل به قرمز است. مورد دیگر می توان چوب روسی را نام برد. این چوب ها به رنگ سفید هستند و معمولا از گونه نراد یا کاج می باشند و به راحتی سمباده می خورند و به شکل مورد نظر در می آیند. به همین دلیل که شکل پذیری راحتی دارند در صنعت چوب کاربرد فراوانی دارند. نوع دیگر چوب استفاده شده در انواع جنس های مبلمان چوب گردو است. این چوب ها دارای بافت ریز هستند که رنگ خاکستری نزدیک به قهوه ای سوخته دارند. این چوب از جمله چوب های مقاوم و محکم است که حشرات نمی توانند به آن آسیبی وارد کنند.

فوم سرد یا اسفنج : در معرفی و شناخت متریال استفاده داخل مبلمان بعد از چوب مبلمان می توان به معرفی فوم سرد و اسفنج  پرداخت. اسفنج نوعی ابر است که با ضخامت های مختلف در مبلمان استفاده می شود ولی فوم سرد از مواد شیمیایی مخصوصی که در کوره با حرارت غیر مستقیم قرار می گیرند، ساخته می شود. در ساخت انواع مبلمان استفاده از فوم نسبت به اسفنج ها برای کف مبلمان مناسب تر است و طول عمر بیشتری دارد. اگر قرار است به جای فوم از اسفنج ها استفاده کنید بهتر است از اسفنجی با وزن 30 کیلو استفاده کنید. دیگر متریال استفاده شده پارچه مبل است. در انتخاب پارچه مهم ترین موارد انتخاب جنس و رنگ پارچه است. در انتخاب پارچه بافت پارچه که می تواند شل یا سفت باشد مهم است. پارچه های سفت محکم تر هستند و شستشوی آن ها راحت تر است. هم چنین پارچه هایی با ساختار محکم دیرتر ظاهر خود را تغییر می دهند و طول عمر بیشتری دارند. از جمله جنس پارچه ها می توان به پارچه مبلی کتان، پارچه مبلی مخمل، پارچه مبلی میکروفایبر، پارچه نخی، پارچه مبلی طرح چرم و پارچه مبلی جیر اشاره کرد.

لمسه : لمسه کاری در شناخت متریال مبلمان نقش مهمی دارد. فرم دادن به پارچه ها به شکل های مختلف، قرار دادن دکمه یا میخ بر روی آن و ایجاد فرورفتگی و برجستگی در آن را لمسه کاری می گویند. در متریال این نوع وسایل می توان پایه و جنس مبلمان را یکی از مهم ترین بخش ها دانست. پایه ها به دلیل اینکه تمام وزن مبلمان را تحمل می کنند بسیار اهمیت دارند. علاوه بر این در ایجاد زیبایی می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. معمولا پایه های مبلمان از جنس چوب، فلز یا پلاستیک ساخته می شوند. در طراحی فضا رنگ مبلمان بسیار مهم است. در این مرحله تناسب رنگ مبلمان با سایر وسایل، فصل، پارچه مبل، متراژ محیط مورد استفاده و ... از اهمیت برخوردار است. در انتخاب رنگ مناسب بهتر است از تضاد رنگ ها، رنگ های مکمل و ست کردن با رنگ های دیگر استفاده کنید.

 

 

نکاتی مهم و کاربردی در مورد مبلمان

یکی از مسائلی که در خرید مبلمان به آن توجه بسیاری می شود، طول عمر مبلمان است. دلیل این که چرا این موضوع اهمیت زیادی دارد را می توان در این مورد دانست که، معمولا این وسایل به سرعت در منازل یا محیط های کار تعویض نمی شوند و از این رو کیفیت چوب، پارچه مبل و ... مهم است. عوامل بسیاری وجود دارد که به کمک آن ها می توان طول عمر این وسایل را افزایش داد. 

1_ اگر فضایی که در آن از مبلمان استفاده می کنید نور گیر است سعی کنید آن ها را جوری قرار دهید که در معرض نور مستقیم نباشند و اگر امکان این کار وجود ندارد می توانید از یک پارچه ضخیم یا کاور بر روی آن استفاده کنید.

2_ اگر گرد و خاک زیادی به محیطی که از مبلمان استفاده می کنید وارد می شود، هر هفته گرد و خاک را به وسیله جاروبرقی تمیز کنید. چون این گرد و خاک باعث کدر شدن رنگ آن می شود.

3_ اگر از مبلی استفاده می کنید که از جنس چرم است هر دو هفته یک بار با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید.

4_ مبلمان خود را در نزدیکی بخاری یا شومینه قرار ندهید، چون حرارت باعث خرابی و پایین آمدن کیفیت آن می شود.

5_ اگر از بخارشو برای تمیز کردن مبلمان خود استفاده می کنید توجه داشته باشید که بخار وارد شده به آن بعد از مدتی باعث پوسیدگی می شود. پس باید به مقدار بخاری که برای تمیز کردن استفاده می کنید توجه داشته باشید.

6_ در نهایت با استفاده درست و اصولی در مبلمان و روش های نگهداری آن مانند استفاده از کاور، تمیز کردن مرتب ، نخوابیدن بر روی مبل، عدم استفاده از مبل به عنوان چهار پایه، مراقبت از رنگ مبلمان، خودداری از گذاشتن وسایل سنگین به مدت طولانی بر روی مبلمان و ... می توان عمر مفید این نوع وسایل را افزایش دارد.


اگر به دنبال خرید اینترنتی مبلمان هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi
۱۳
آذر

یکی از المانهایی که در ساختمانی قطعا مورد استفاده است، کلید پریز می باشد که بعضا به آنها توجه خاصی نمی شود اما با کمی تمرکز روی این قطعات مهم و کوچک متوجه می شوید این قطعات کوچک چه جلوه زیبایی در منزل و ساختمان شما ایجاد خواهد کرد.

ست کردن کلید پریز ها با کاغذ دیواری،با رنگ مبلمان ،با نوع دکوراسیون و... به شما دید تازه ای در مورد استفاده از کلید پریز در ساختمان می دهد. مثل استفاده از کلید پریز های لمسی و یا استفاده از قاب کلید پریز دو خانه، سه خانه و یا چهار خانه.

امروزه طرح های متنوعی از کلید پریز ها وجود دارد،که هر یک برای دکوراسیون خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. از کلید های سبک دکوراسیون قدیمی گرفته تا طرح های ساده، فانتزی، مدرن و ... باتوجه به این که چه نوع و شکلی از این کلید پریز ها را انتخاب کنیم، خود نیاز به بررسی مدل های مختلف دارد.
قطعا استفاده از کلید های معمولی و یا مدرن در طرح های دکوراسیون با سبک قدیمی مناسب نمی باشد. بنابراین در انتخاب مدل صحیح و مناسب برای کلید ها و پریز ها باید دقت کرد.

انتخاب بهترین مارک کلید و پریز تأثیر بسیار زیادی در ظاهر و دکوراسیون خانه ها دارد. انتخاب این محصول اگر به درستی صورت بگیرد، می تواند زیبایی خاصی را به محیط اطراف ببخشد. کلید پریزها یکی از محصولاتی هستند که می بایست با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شوند. یکی از عوامل مهم در تولید این کالای برقی، رعایت نکات ایمنی و استانداردهای بین المللی در فرآیند ساخت آن است. برندهای دلند و ایران الکتریک به تریتیب بهترین‌ کلید و پریزهای بازار هستند.

 

برند دلند

شرکت صنایع دلند الکتریک تولید کننده انواع کلید و پریز توکار و روکار در مدلها و رنگهای مختلف در سال 1361 تأسیس شد.
در دهه اول تأسیس این شرکت رشد کمی و کیفی با توجه به جنگ تحمیلی ایران و عراق با همت مدیریت و کارکنان آن به گونه ای بود که توانست به عنوان واحد نمونه استاندارد کشوری موفق به دریافت لوح تقدیر و نشان طلایی استاندارد ایران در سالهای 66، 67، 68، 69 گردد.
این شرکت در دهه 60 ، بالغ بر 150 نیروی انسانی داشته و امروزه با 464 نفر مشغول به کار می باشد. در حال حاضر این شرکت با استفاده از مدیران کارآمد و با تجربه در طراحی، ساخت و نوآوری  و با استفاده از بهترین مواد اولیه توانسته سهم بیشتر بازار ایران را به خود اختصاص دهد.
این شرکت شناخته شده‌ترین تولیدکننده کلید و پریز در کشور است.

 

  خرید کلید و پریز دلند  

 

 

 

راهنمای خرید کلید و پریز
پیش از خرید کلید پریز ایرانی و وارداتی بهتر است نکات مهمی را که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، مد نظر قرار دهید تا بتوانید بهترین مارک کلید و پریز را خریداری کنید.

 

ایمنی کلید پریز
یکی از نکات مهمی که پیش از خرید انواع کلید پریز برای خانه و دیگر مجموعه ها باید مورد توجه قرار بگیرد، سطح ایمنی کلید پریز است. اگر قصد دارید از کلید پریز در محیط های مرطوب استفاده کنید، بهتر است نوع درب دار آن را خریداری کنید.

هم چنین می توانید از کلید پریزهای درپوش دار استفاده کنید تا خطر برق گرفتگی کودکان نیز وجود نداشته باشد. علاوه بر این، استفاده از پریز برق ارت دار سبب می شود تا از دستگاه و تجهیزات الکتریکی شما محافظت شود و احتمال برق گرفتگی نیز کمتر شود.

 

قیمت کلید پریز
یکی دیگر از پارامترهای مهمی که پیش از خرید کلید پریز باید به آن توجه شود، قیمت کلید پریز است. کلید پریز ایرانی قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به وارداتی دارد. در میان کلید پریزهای ساخت ایران، شرکت های دلند و ایران الکتریک مدل های اقتصادی و ارزان قیمتی را به بازار عرضه می کنند.

 

زیبایی و جنس کلید و پریز
بهتر است کلید پریز را مطابق با دکوراسیون مجموعه خود انتخاب کنید. کلید پریزهای ساده و سفید رنگ با تمامی مجموعه ها سازگاری دارند.

در مجموعه هایی با دکوراسیون کلاسیک می توانید از کلید پریزهایی با قاب سیلور و یا طلایی استفاده کنید. برخی از این تجهیزات دارای جنس ABS و پلی کربنات هستند که از دوام بالایی برخوردارند. برخی دیگر نیز از بدنه های شیشه ای و فلزی ساخته شده اند.

  • shahin shahbazi
۱۰
آذر

پمپ آب چیست؟

تلمبه یا پمپ آب وسیله ای است مکانیکی برای جابجایی و انتقال انواع مایعات که با افزایش فشار، باعث جابجایی مایعات به ارتفاع بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین تر (حوضچه و یا مخزن) می شود. پمپ ها در صنایع مختلف کاربردهای مختلف و فراوانی دارند. پمپ ها از منابع انرژی مختلفی استفاده می کنند که شامل پمپ ها با کارکرد دستی، برقی، موتورهای درون سوز و نیروی باد می شود پمپ ها دارای اندازه های مختلفی هستند که از سایز میکروسکوپی برای کارهای پزشکی تا پمپ های بزرگ صنعتی را شامل می شود.

به عبارتی دیگر، پمپ انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی مانند موتور گرفته و به سیال مایعی که در حال عبور از آن است منتقل می کند. در نتیجه انرژی سیال پس از خارج شدن از پمپ افزایش می یابد. از پمپ ها برای انتقال و یا جابجایی سیال از یک نقطه به نقطه دیگر در یک سیستم لوله کشی و یا هیدرولیک استفاده می شود پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربرد خاصی دارند.

 

 

درباره ابارا:

ابارا یکی از سازندگان و تولید کنندگان مطرح ژاپنی از سال 1912 در صنعت پمپ است. این برند با توسعه خطوط تولید خود در اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا در این مدت نزدیک به صد سال به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پمپ در جهان تبدیل شده است.

شرکت صنایع پمپ آبارا در سال 1373 با هدف عرضه محصولات متنوع و ارائه راه حل های نوین در صنایع مرتبط با سیالات تاسیس شد. این شرکت در بدو تاسیس با تکیه بر اعتبار بالا و ارتباطات قوی بین المللی خود توانست، شرکت ابارا ژاپن را به عنوان سرمایه گذار جذب نمایید. مشارکت ابارا ژاپن همچنین منجر به انتقال دانش و تکنولوژی ابارا ژاپن به ایران و در نهایت راه اندازی خطوط مدرن و مجهز تولید پمپ های استاندارد آبارا و بوستر پمپ های متنوع در واحد های تولیدی شرکت پمپ آبارا گردید. مزیت محصولات ساخت شرکت آبارا این است که ضمن حفظ کیفیت مورد تایید ابارا،هزینه تمام شده را کاهش داده و در نتیجه با مزیت قیمت رقابتی عرضه می گردد.

 

درباره لئو :

شرکت پمپ لئو، که برخی به آن پمپ لیو می گویند، یک کمپانی تولید کننده پمپ و محصولات کشاورزی است که در سال 2001 در شهر ژجیانگ چین تاسیس شد. استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در محصولات لیو و همچنین کیفیت بالای این محصولات باعث شده تا این شرکت به عنوان یکی از قابل اطمینان ترین تولید کنندگان پمپ و ماشین آلات کشاورزی در سراسر جهان مطرح باشد. موقعیت مکانی شرکت لیو در شهر ژجیانگ با قابلیت دسترسی آسان به حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی باعث شده تا مواد اولیه به راحتی در دسترس باشند و همچنین هزینه های مربوط به حمل و نقل بصورت چشمگیری کاهش پیدا کنند، در نتیجه محصولات با کیفیت لئو با قیمت بسیار پایین عرضه می گردند. محصولات این شرکت اعم از موتور پمپ لیو، پمپ کف کش لیو، پمپ آب خانگی لیو و غیره دارای استانداردهای بین المللی اتحادیه اروپا و ACS (تضمین به لحاظ کیفیت، محیط زیست و ایمنی) می باشند.

 

مشخصات فنی پمپ آب 2 اسب ابارا مدل CMC2.00Mپمپ 2 اسب 2 پروانه لئو مدل 2ACM150H

مشخصات فنی لئو ابارا
توان 2 اسب بخار 2 اسب بخار
فاز تک فاز     تک فاز    
حداکثر آبدهی 7.2 مترمکعب برساعت 950 لیتر در دقیقه
حداکثر پمپاژ 63.5 متر 13 متر
حداکثر سرعت گردش 2950 دور در دقیقه 2900 دور در دقیقه

 


پمپ آب 2 اسب ابارا مدل CMC2.00M

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید


پمپ 2 اسب 2 پروانه لئو مدل 2ACM150H

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید

  • shahin shahbazi
۰۵
آذر

جریان الکتریکی در صنعت الکترونیک کاربرد زیادی دارد تا جایی که بدون برق خیلی از مشاغل کارایی خود را از دست می دهند؛ اما ساده ترین کاربرد برق و جریان الکتریکی ایجاد روشنایی است. لامپ‌ها تولیدکنندۀ نور هستند. امروزه لامپ‌ ها در انواع مختلفی ساخته می شوند. نوع رشته ای رایج ترین نوع لامپ هاست که می توان آن ها در هم جا دید.

شاید جالب باشد بدانید که به گفته مورخان قبل از ادیسون معروف، ۲۲ مخترع دیگر ایدۀ اختراع لامپ را بیان کرده بودند؛ اما فقط ادیسون با ایدۀ بهتر و کاراتر توانست این منبع نوری کاربردی را اختراع کند.

 

 

 

در سال ۱۸۷۹، ادیسون لامپ را اختراع کرد. وی با ایجاد خلأ درون حباب مجهز به تنگستن، موفق شد تا لامپی پرنور و درعین حال باکیفیتی اختراع کند.جالب است بدانید همفری دیوی، اولین کسی بود که این محصول را اختراع کرد، اما به دلیل کیفیت پایین اختراعش هیچ وقت موفق نشد که آن را به نام خود ثبت کند.

امروزه پیشرفت در زمینۀ لامپ‌ها را مدیون ادیسون هستیم. او با این اختراع بشریت را از تاریکی نجات داد.در حال حاضر، لامپ‌ها در انواع متنوعی تولید می شوند که ما در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

 

 

لامپ های رشته ای

به لامپ‌های رشته ای، لامپ حبابی نیز گفته می شود؛ می توان آن ها را در هر منزلی مشاهده کرد. این لامپ‌ها در انواع مختلفی با توان های گوناگون از ۵/۱ ولت تا ۳۰۰ ولت وجود دارند.

این لامپ‌ها در دو جریان متناوب و مستقیم کار می کنند. جریان مستقیم همان طور که از نامش پیداست در زمان، تغییری در مؤلفه هایش ندارد. جریان متناوب با گذشت زمان تغییر می کند؛ برق شهر یک جریان متناوب است.

به لامپ‌های رشته ای، لامپ حبابی نیز گفته می شود؛ می توان آن ها را در هر منزلی مشاهده کرد. این لامپ ها در انواع مختلفی با توان های گوناگون از ۵/۱ ولت تا ۳۰۰ ولت وجود دارند. این لامپ ها در دو جریان متناوب و مستقیم کار می کنند. جریان مستقیم همان طور که از نامش پیداست در زمان، تغییری در مؤلفه هایش ندارد. جریان متناوب با گذشت زمان تغییر می کند؛ برق شهر یک جریان متناوب است.

لامپ رشته ای چگونه کار می کند؟

در لامپ‌های رشته ای یک سیم نازک بین دو سر سیم ضخیم تر قرار می گیرد. این سیم نازک از جنس تنگستن است. با جریان الکتریکی در لامپ، این سیم گرم می شود و از خود نور ساطع می کند.

این سیم شکننده، در اثر تماس با اکسیژن هوا خراب می شود و دیگر قابل استفاده نیست؛ به همین منظور آن را در خلأ درون یک حباب قرار می دهند.

لامپ‌های رشته ای اولین لامپ هایی بودند که ادیسون در سال ۱۸۷۹ میلادی اختراع کرد. به گفتۀ برخی از مورخان، نبوغ ادیسون به او کمک کرد تا با استفاده از خلأ، عمر بیشتری به این لامپ ها ببخشد. چنانچه دمای تنگستن در لامپ ها از حدی بیشتر شود موجب سوختن آن می شود.

از لامپ رشته ای در کجا استفاده می شود؟

قیمت خوب و تنوع این لامپ‌ها باعث شده است تا کاربرد گسترده ای داشته باشند. ما می توانیم در مکان های عمومی، منازل، چراغ خواب و مطالعه، چراغ قوه، چراغ ماشین و حتی در تزئین خانه از آن ها استفاده کنیم.

چون این لامپ ها موقع روشن شدن از خود گرما نیز تولید می کنند در گرما دادن به تخم مرغ ها برای تولد جوجه ها نیز استفاده می شوند.

نوع دیگری از لامپ‌های رشته‌ای هستند که فیلامان محکم تری دارند و از آن ها در شرایط سختی مثل معادن و کشتی ها استفاده می شود.

مزایا و معایب لامپ های رشته ای

تولید نور خوب از حسن های لامپ‌های رشته ای است که در برخی افراد باعث آرامش فکر و روحی می شود. قیمت این لامپ‌ها پایین است و نور آن به صورت یکسان در محیط پخش می شود.

این لامپ ها در مقایسه با لامپ های فلورسنتی برای سلامتی مضر نیستند. در مقابل نور خوبی که دارند توان زیادی مصرف می کنند؛ همچنین گاهی گرمای تولیدی آن ها باعث گرم شدن محیط می شود. همچنین نسبت به لامپ‌های دیگر عمر کمتری دارند.

 

 

 

لامپ LED

واژه LED به اختصار از ابتدای کلمات Light emitting Diode گرفته شده است. این عبارت به معنی دیودهای منتشرکنندۀ نور است. LED ها در ساختمان خود یک دیود نوری دارند. روکش پلاستیکی محکم و سختی به صورت استوانه ای روی دیود نوری قرارگرفته است. این نوع لامپ ها با اینکه کوچک هستند اما نوری قوی و عمری زیاد دارند، همچنین قیمت آن ها نیز به صرفه است.

لامپ های، LED ها را می توان در همۀ تجهیزات الکترونیکی مانند دگمه خاموش و روشن تلویزیون و چراغ هشداردهندۀ ابزارهای الکتریکی مشاهده کرد.پیش بینی می شود لامپ های LED با پیشرفت روزافزون خود و خصوصیات منحصربه فرد بازار الکترونیک را تحت کنترل بگیرند. این محصولات به توان مصرفی کمتری در مقابل لامپ‌های حبابی نیاز دارند.

به عقیدۀ بسیاری از دانشمندان لامپ‌های رشته‌ای اثرات بدی بر اکوسیستم دارند، این نوع لامپ‌ها گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کنند که به شدت بر لایه اُزون تأثیر می‌گذارد.گازهای گلخانه‌ای می‌توانند زمین را گرم تر کنند. آن‌ها استفاده از لامپ‌های LED را بسیار به صرفه تر و سالم تر می‌دانند.

فنّاوری LED ها در اوایل دهۀ ۹۰ به بازار آمد و دنیای نورها را متحول کرد. LED ها در سه رنگ سبز و آبی و قرمز یافت می‌شوند.

لامپ های ال ای دی چگونه کار می‌کند؟
در ساختمان ال ای دی از دیود استفاده شده است. دیود خود نیز از دو نیمه هادی نوع P و N درست شده است. به همین خاطر دیود دو سر مثبت و منفی دارد.

نیمه هادی ها در حالت عادی خنثی هستند؛ یعنی پروتون و الکترون آن ها مساوی است. پروتون ها بار مثبت و الکترون ها بار منفی دارند. هنگامی که ماده ای با الکترون آزاد بیشتر و یا کمتر به نیمه هادی وصل می کنیم باعث واکنش های می شود، با این واکنش ها نیمه هادی نوع N و P پدید می آید. این دیودها وقتی در بایاس مستقیم قرار بگیرند از خود نور منتشر می کنند.

بایاس نوعی تغذیه و راه انداز قطعات الکتریکی در علم الکترونیک است. برای داشتن بایاس مستقیم باید سر مثبت دیود را به پلاریتۀ مثبت منبع تغذیه و سر منفی را به پلاریتۀ منفی منبع متصل کنید؛ در این حالت واکنش هایی درون نیمه هادی های دیود صورت می‌گیرد و دیود را روشن می کند.

از LEDها در کجا استفاده می شود؟
در نور LED امواج مادون قرمز وجود ندارد و برای انسان و محیط زیست مضر نیست. همین ویژگی باعث شده است امروزه در صنایع گوناگونی از آن استفاده کنند.

جدا از آژیر دستگاه های الکتریکی و چراغ های روشن و خاموش ابزارهای الکتریکی می توان از آن ها در ساخت نمایشگرها و ساعت های دیجیتالی استفاده کرد. همچنین در ساخت تابلوهای روان هم کاربرد دارند.

مزایا و معایب لامپ های LED
اولین نکتۀ مثبت LED ها عمر زیاد و مفید آن هاست. هر LED بیش از پنجاه هزار ساعت کار می کند. نکتۀ مثبت دیگر آن نیز نور قوی ای است که از خود منتشر می کند.این در حالی است که توان مصرفی پایینی دارد. همچنین برخلاف لامپ های رشته ای، به محض اینکه جریان الکتریکی به آن ها می رسد روشن می شوند.

 

 

لامپ‌های کم مصرف

لامپ کم مصرف دوست دار محیط زیست

 

این لامپ‌ها در اوایل دهه ۸۰ میلادی به بازار عرضه شدند، لامپ‌های کم مصرف همان طور که از نام آن ها پیداست با توان مصرفی کمتری، محیط را برای ما روشن تر می کنند.

درون این لامپ‌ها جیوه قرار دارد و به همین خاطر لامپ کم مصرف در صورت شکستن برای سلامتی بسیار مضر است. چنانچه لامپ کم مصرفی شکست بدون تماس پوست با آن، تکه های شکسته را جمع کنید. همچنین محیط را به خاطر بخار این ماده، تهویه کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند.

به لامپ های کم مصرف لامپ های فلورسنت هم می گویند. مهتابی ها نمونه ای از لامپ کم مصرف هستند. هر چقدر این نوع لامپ‌ها در برابر نوسانات برق و یا ضربات بیشتری قرار بگیرد عمر کمتری خواهد داشت.

لامپ‌های کم مصرف می توانند ۴ درصد بیشتر از لامپ های معمولی عمر کنند. دقت داشته باشید که لامپ‌های رشته ای زودتر از لامپ‌های کم مصرف روشن می شوند.

همچنین دما می تواند در کم و زیادشدن نور مؤثر باشد. مثلاً در زمستان به محض روشن شدن، نور کمی را شاهد هستیم که پس از گذشت چند ساعت نور زیاد می شود.

باوجود این مشکلات، این لامپ ها بیشتر از لامپ های معمولی به فکر جیب شما هستند چون حدوداً ۵ درصد از لامپ های دیگر به صرفه تر هستند. لامپ های کم مصرف در انواع مارپیچ و اشکی و … ساخته می شوند.

لامپ کم مصرف چگونه کار می کند؟
لامپ‌های کم مصرف محفظه ای دارند که درون آن از بخار جیوه و گاز آرگون پر شده است. دو طرف این محفظه سوییچ های الکتریکی قرار می گیرد.

با وصل شدن برق، الکترون ها از بین این گازها حرکت می کنند تا به سوییچ بعدی برسند. با حرکت الکترون ها، گازها تحریک شده و حرکت الکترون ها را هدایت می کنند.

وقتی این اتفاق می افتد انرژی الکترون ها به صورت نور ماوراءبنفش آزاد می شود و به پودر فسفری داخل لامپ برخورد می کند. برخورد به اتم های نادیدنی جیوه و سپس پودر فسفری باعث می شود تا نور در همه جا منتشر شود. امروزه می توان این لامپ را با دو نوع نور خورشیدی و مهتابی تولید کرد.

از لامپ های کم مصرف در کجا استفاده می شود؟
از لامپ‌ها معمولاً در روشنایی بیرون و داخل منزل استفاده می شود اما لامپ های کم مصرف چون نور کمتری نسبت به سایر لامپ ها دارند کاربرد زیادی در روشنایی بیرون منزل ندارند.

معمولاً مهتابی ها که نوعی لامپ کم مصرف هستند در مکان هایی مثل کارگاه ها و یا پارکینگ ها و بیمارستان ها و … مورداستفاده قرار می گیرند که فضای گسترده ای دارند. از نوع کوچک تر آن ها نیز در وسایل تزئینی نور دهنده استفاده می کنند.

مزایا و معایب لامپ های کم مصرف
بزرگ ترین حسن این لامپ‌ها داشتن عمر طولانی تر نسبت به لامپ های معمولی است این در حالی است که قیمت آن کمی بیشتر از لامپ‌ها معمولی است اما با توان مصرفی کمتر، نور تولید می کنند و این امر می تواند بسیار به صرفه باشد.

از عیب این لامپ‌ها می توان به ایجاد خستگی، بی حوصلگی، حواس پرتی، سستی و بی حالی و گاهی عصبانیت اشاره کرد؛ توجه داشته باشید که استفادۀ بیش از حد از این لامپ‌ها باعث ظهور این مشکلات می شود. حتی مهتابی ها می توانند باعث سرطان شوند. همان طور هم که پیش تر اشاره شد مواد داخل این لامپ‌ها بسیار خطرناک است.

 

 

لامپ های هالوژنی

این لامپ‌ها از دهۀ ۹۰ میلادی به بعد به بازار عرضه شده است. لامپ هالوژنی یکی از زیرمجموعه های لامپ های رشته ای است. در اولین نوع این لامپ ها از ید استفاده می شد و به همین دلیل در پروژکتورها و استودیوها به کار می رفت. نوع پیشرفته تر آن یازده سال بعد به بازار آمد که به یک حباب مجهز شده بود.

لامپ‌ها هالوژنی چگونه کار می کنند؟
در ساختار این لامپ از گاز هالوژن استفاده می شود. این گاز باعث می شود تا ذرات تنگستن موجود در حباب لامپ مجدداً با گرم شدن به سطح سیم بازگردند.

هالوژن ابتدا به ذرات تنگستنی می چسبد که دمایی کمتری دارند و سپس با بالا رفتن دما باعث می شود تا ذرات به سیم بچسبند.

برای اینکه هالوژن بتواند این عمل را انجام دهد به دمای زیادی نیاز است لذا لازم است تا حباب به کار برده شده در این نوع لامپ قوی و محکم باشد. معمولاً جنس شیشۀ به کار برده شده در این حباب ها کوارتز یا آلومینوسیلیکا است.

مزایا و معایب لامپ‌های هالوژنی
این لامپ‌ها با مدار ساده و نصب راحت می توانند در فضای کوچک مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین این لامپ‌ها از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند؛ اما به نظر می رسد به خاطر استفاده از تنگستن توان مصرفی بیشتری البته نه به اندازۀ لامپ ها رشته ای داشته باشد.

در مقابل این حسن ها، لامپ‌های هالوژنی باید داغ شوند تا ترکیبات شیمیایی بین تنگستن و گاز هالوژن صورت بگیرد. به دلیل بالا بودن حرارت و عدم مراقبت می تواند باعث آتش سوزی شود به همین خاطر توصیه می شود که در مصارف خانگی استفاده نشود.


اگر به دنبال انواع لامپ هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi