مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۶
آبان

بیایید با هم جدیدترین گوشی‌های این دو شرکت یعنی سری آیفون ۱۳ و سری گلکسی S21 را مقایسه کنیم تا ببینیم گوشی‌های پرچم‌دار کدام رقیب بهتر است و در نهایت ارزش خرید بیشتری دارد.

قبل از شروع این بررسی باید به این نکته اشاره کنیم که رقبای اصلی اپل سری گلکسی S22 هستند و نه S21. اما سامسونگ پرچم‌داران کنونی خود را قابلیت‌های بسیار خوبی راهی بازار کرد تا کاربر چندین سال نیازی به خرید گوشی دیگری نداشته باشد. بنابراین می‌توان از آن‌ها به عنوان رقیبی جدی برای آیفون یاد کرد.

اپل روز ۲۳ شهریور از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد. گوشی‌هایی که در ظاهر نسبت نسل گذشته تغییر خاصی نداشته‌اند اما به ادعای اپل بهترین، سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین آیفون‌هایی هستند که تاکنون تولید شده‌اند. برای مثال یکی از ادعاهایی که اپل در رویداد معرفی این گوشی‌ها مطرح کرد این بود که تراشه‌ی A15 به کار رفته در این گوشی‌ها ۵۰ درصد از رقبا بهتر است؛ رقبایی که البته هیچوقت به طور دقیق نامی از آن‌ها برده نشد. اما اصلی‌ترین رقیب اپل، سامسونگ است؛ بنابراین فرض را بر این می‌گذاریم که منظور اپل همان سامسونگ بوده.

 

 

نمایشگر

 

 

در بخش نمایشگر، هر دو سری عملکرد خوبی دارند. اما اگر از قصدتان خرید گوشی‌های سامسونگ باشد، تمام آن‌ها نمایشگری ۱۲۰ هرتزی خواهند داشت در حالی که در نماینده‌های اپل این قابلیت فقط محدود به دو مدل پرو و پرو مکس می‌شود. اگرچه وضوح دو مدل استاندارد و پلاس به +FHD رسیده است اما باز هم از نمایشگر ۶۰ هرتزی در آیفون ۱۳ مینی و استاندارد تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری را به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر به نمایشگر اهمیت می‌دهید، فقط زمانی آیفون ۱۳ می‌تواند انتخاب خوبی (نه لزوما بهتر) باشد که مدل‌های پرو و پرو مکس را خریداری کنید.

 

 

طراحی و قابلیت‌ها

 

در این بخش، به نظر می‌رسد سامسونگ برتری داشته باشد. البته اگر بدنه‌ی پلاستیکی پرچم‌دار مدل استاندارد این شرکت خیلی برایتان اهمیت نداشته باشد. سامسونگ برای کاهش هزینه، مدل استاندارد را با پنل پشتی پلاستیکی، و مدل پلاس و اولترا را با پنل پشتی از جنس شیشه راهی بازار کرد. در حالی که فریم هر دو مدل از جنس آلومینیوم است.

در آن طرف اپل در ساخت پنل پشتی تمام پرچم‌دارهای خود از شیشه استفاده کرده در حالی که جنس فریم دو مدل پرو از فولاد و جنس فریم دو مدل مینی و استاندارد از آلومینیوم است. شاید بتوان در این بخش امتیاز را به اپل داد چرا که در ساخت تمام گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود از مواد با کیفیتی استفاده کرده اما از طرفی این گوشی‌ها وزن بسیار زیادی هم دارند. مثلا آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی از گلکسی S21 پلاس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی ۴ گرم سنگین‌تر است. در حالی که نه باتری بزرگ‌تری دارد، نه نمایشگر بزرگ‌تری دارد، نه جنس بدنه‌ی آن‌ها متفاوت است.

زیبایی همیشه یک مقوله‌ی سلیقه‌ای است و نمی‌خواهیم در رابطه با این موضوع در این مقایسه حرفی بزنیم. اما اپل سه‌سال است که از هیچ چیز جدیدی جز تخت کردن زوایای گوشی رونمایی نکرده در حالی که مقایسه‌ی سه نسل قبل سامسونگ از لحاظ طراحی، سال به سال بهتر شدن شرکت را نشان می‌دهد که البته این تفاوت بیشتر در پنل پشتی مشهود است.

اما در پنل جلویی، سامسونگ بدون شک برنده است. روی گوشی‌های اپل یک ناچ نسبتا بزرگ دیده می‌شود که شاید برای کاربران اپل عادی شده باشد اما تجربه‌ی کاربری با گوشی‌هایی که چنین ناچی ندارند واقعا بهتر است. در آیفون ۱۳ پرو مکس این ناچ خیلی بزرگ به نظر نمی‌رسد اما وقتی به آیفون ۱۳ مینی می‌رسیم داستان فرق می‌کند.

در گوشی‌های سامسونگ شاید سه‌سال باشد که طراحی ثابتی را شاهد هستیم (دوربین سلفی حفره‌ای) اما این طراحی واقعا خوب است و باعث می‌شود بخش بزرگی از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص داده شود. با وجود حسگر اثر انگشت، نیازی هم به سنسور تشخیص چهره نبود تا فقط فضای زیاد از نمایشگر اشغال شود. بنابراین در این بخش به صورت کلی سامسونگ است که پیروز می‌شود.

 

 

دوربین

 



بزرگ‌ترین موردی که می‌تواند واقعا باعث تفاوت بین این گوشی‌ها شود دوربین است. جالب هم اینجاست که هر دو شرکت تمایلی به تغییر پرچم‌دارهایشان به نسبت نسل قبل نداشته‌اند. به این صورت که جز اضافه شدن یکی دو حالت به آیفون‌ها و بهبود جزئی لنزها، شاهد بهبود خاصی به نسبت آیفون ۱۲ نبوده‌ایم. در آن طرف هم جز دوربین‌های تله‌فوتوی قدرتمند در S21 اولترا، تفاوت زیادی را به نسبت سری S21‌ شاهد نیستیم.

در دو مدل پرو و پرو مکس، دوربین فوق عریض ارتقای خوبی داشت و گشودگی دیافراگم آن از f/2.4 به f/1.8 افزایش پیدا کرد تا عملکرد آن در نور شب بهتر باشد. همچنین گشودگی دیافراگم در دوربین اصلی این دو مدل به f/1.5 رسیده است تا روی کاغذ بتوانیم ادعا کنیم عملکرد آیفون‌های جدید در نور شب فوق‌العاده خواهد بود. نقطه ضعف این دو مدل، میزان زوم بسیار کم آن‌هاست اما حداقل شاهد دوربین تله‌فوتو هستیم چون در دو مدل مینی و استاندارد خبری از سنسور تله‌فوتو نیست.

اگر پرچم‌دارهای دو سری را با هم مقایسه کنیم می‌بینیم که از لحاظ تعداد دوربین، گلکسی‌ها به رقبای خود برتری دارند. اما این برتری از لحاظ کیفیت لزوما حفظ نمی‌شود و به نظر می‌رسد آیفون‌های جدید به لطف بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمندی که دارند می‌توانند تصاویر بهتری ثبت کنند. در زمینه‌ی فیلم‌برداری هم تقریبا می‌توان گفت مطمئن هستیم که آیفون‌ها عملکرد بهتری دارند چون همیشه همین بوده و بعید به نظر می‌رسد تغییر کند.

در آن طرف نه تنها هر سه مدل دوربین تله‌فوتو دارند بلکه در مدل گلکسی S21 اولترا کاربر قادر است ۳ تا ۱۰ برابر به صورت اپتیکال روی سوژه‌ها بزرگ‌نمایی کند. هنوز فرصت این پیش نیامده است تا دو گوشی را از لحاظ دوربین به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهیم اما به نظر می‌رسد قطعا رقابت جذابی را در پیش خواهیم داشت.

همچنین باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که تمام گوشی‌های سامسونگ این امکان را به کاربر می‌دهند که در وضوح ۸K فیلم‌برداری کند در حالی که این میزان در گوشی‌های اپل به ۴K محدود می‌شود.

 

سخت‌افزار

 

 

در زمینه‌ی سخت‌افزار هر دو گوشی نیاز شما را در اکوسیستم مربوطه به بهترین شکل ممکن برطرف می‌کنند. هدف این نیست که دو گوشی را در تمام مدت روز در کنار هم قرار دهیم و مقایسه کنیم کدام یک، اپلیکیشن یا بازی را زودتر اجرا می‌کند، اما با این حال تراشه‌ی A15 قدرت فوق‌العاده زیادی در امور پردازشی دارد و قطعا از اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ بهتر خواهد بود. چرا که A14 هم از این دو پردازنده عملکرد بهتری داشت.

اما این بهتر بودن وقتی از یک حد خاص فراتر برود دیگر دیده نمی‌شود. مثلا نمایشگر ۱۴۴ هرتزی قطعا از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهتر است اما تفاوت در آن‌ها آنقدری نیست که تجربه‌ی کاربری تحت‌الشعاع قرار بگیرد. همینکه می‌دانیم با هر دو گوشی می‌توان بدون هیچ لگ یا کندی مدت‌ها به تجربه‌ی سنگین‌ترین بازی‌ها یا اپلیکیشن‌ها پرداخت، کافی است تا در دنیای واقعی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری به دو گوشی امتیاز مشابهی بدهیم. البته بدیهی است که وقتی به کارهای سنگین و سخت می‌رسیم، تراشه‌ی اپل با سرعت بیشتری آن را به سرانجام می‌رساند.

 

باتری

 

اپل ادعا می‌کند در زمینه‌ی باتری، پرچم‌دارهایش پیشرفت محسوسی به نسبت قبل داشته‌اند که اینطور هم هست. به لطف تراشه‌ی A15 و همچنین باتری‌های بهبود یافته، چنین چیزی از قبل هم پیش‌بینی می‌شد. اما در سری گلکسی S21، روی کاغذ ظرفیت باتری هر سه مدل از رقبای‌شان بیشتر است. مثلا آیفون ۱۳ یک باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد در حالی که رقیب آن یعنی گلکسی S21 به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. باتری آیفون ۱۳ پرو هم تقریبا مشابه آیفون ۱۳ است در حالی که گلکسی S21 پلاس توسط یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود. در نهایت هم مدل پرو مکس و اولترا که به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت ۴۳۷۳ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برخوردارند.

هنوز نمی‌توان ادعایی در این زمینه داشت اما بعید به نظر می‌رسد آیفون ۱۳ پرو مکس بتواند گلکسی S21 اولترا را در زمینه‌ی باتری از پیش رو بردارد. از طرفی همین برتری برای مدل پلاس در مقابل مدل پرو نیز احتمالا حفظ خواهد شد اما شاید آیفون ۱۳ به گلکسی S21 برتری داشته باشد.


اگر به دنبال انواع گوشی موبایل هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi
۱۹
آبان

فروشگاه خاجی کالا ، موقعیتی را برای فروشندگان فراهم کرده تا اجناسشان را به شکل حضوری و اینترنتی به‌ فروش برسانند. به این ترتیب تولیدکنندگان یا واردکنندگان کالا و همچنین کسانی که محصولات خانگی تولید می‌کنند می‌توانند از ویترین بزرگ خاجی کالا برای فروش محصولاتشان استفاده کنند.

 

 

برای راه‌اندازی کسب‌ و‌ کارتان در خاجی کالا فقط کافی‌ است چند قدم بردارید تا یکی از اعضای خانواده‌ی خاجی کالا شوید.
ابتدا باید به عنوان فروشنده ثبت نام کرده و منتظر بمانید تا از سمت فروشگاه خاجی با شما تماس بگیرند. پس از تایید فروشگاه خاجی، باید چند مرحله را پشت سر بگذارید تا کالای شما برای فروش روی سایت آماده شود. احتمالا در نگاه اول کمی سخت به‌ نظر می‌رسد ولی نگران نباشید فروشگاه خاجی قدم به قدم همراه شما می باشد.

 

 

  1. مرحله اول ثبت مشخصات خود
  2. مرحله دوم انتخاب حوضه فعالیت
  3. مرحله سوم ماهیت شرکت
  4. مرحله چهارم سابقه شرکت 
  5. مرحله پنجم انتخاب نوع فروش
  6. در مرحله آخر تایید

 

 

درباره خاجی کالا

 

خاجی کالا فقط یک فروشگاه اینترنتی نیست به این معنا می باشد که شرکت شایان فراز کیهان (خاجی) بزرگترین هایپر ساختمانی کشور با ایجاد یک نمایشگاه دائمی ابزار، لوازم ساختمانی، تأسیسات ، لوازم خانگی و ... به عنوان یک برند معروف در منطقه غرب استان تهران (شهر تهران، شهر قدس، شهریار، اندیشه، ملارد، صفادشت و…) شناخته شده است که می توانید اجناس این هایپر مارکت را به صورت حضوری و غیر حضوری خریداری نمایید.

 

برای مشاهده تور مجازی فروشگاه خاجی کلیک کنید.

 

مزایای فروشگاه خاجی کالا

  1. تخفیفات ویژه روزانه و هفتگی
  2. سفارش و پرداخت آنلاین خرید در طول شبانه روز
  3. ارسال سریع سفارشات در تمام نقاط کشور
  4. اصل بودن کالا ضمانت اصل بودن کالا

نحوه ثبت سفارش

ثبت، پردازش و ارسال سفارش

- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.
- کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت خاجی ‌کالا به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه ، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. خاجی کالا همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در خاجی کالا به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای خاجی ‌کالا محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت خاجی ‌کالا، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای خاجی ‌کالا محفوظ است. خاجی کالا در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت خاجی کالا می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.​
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، خاجی ‌کالا جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان تغییر مشخصات فاکتور از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند .
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق تیپاکس یا پست ارسال می شوند وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
- از آنجا که خاجی ‌کالا یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد و یا سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط خاجی ‌کالا بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان فروش ویژه که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که خاجی ‌کالا هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

 

خسارت در هنگام حمل و نقل

خاجی ‌کالا همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و خاجی ‌کالا تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش خاجی ‌کالا اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات به خدمات پس از فروش خاجی ‌کالا ارسال شود.


تطبیق مشخصات کالا

توجه داشته باشید عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
لازم به توجه است که ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش خاجی ‌کالا کنترل و بررسی می‏‌شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق می‏‌شود. همچنین، این سرویس، اشکال‏‌های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‌‏شود.
در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در خاجی ‌کالا به اتمام برسد، و خاجی ‌کالا امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، می‌تواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسان‏‌های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی‌‏شود.

 

نمایندگی

خاجی ‌کالا در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی خاجی ‌کالا اطلاع دهید.

  • shahin shahbazi
۱۸
آبان

 اگر آشپزخانه شما در جایی قرار دارد که پنجره ندارد یا امکان بازکردن پنجره را ندارید، این موضوع نشان می دهد، خطر بزرگی شما و خانواده تان را تهدید می کند. بله درست حدس زده اید، خطر گاز گرفتگی. گاز گرفتگی سالیانه باعث مرگ هزاران نفر می شود. برخی افراد بر این باور هستند که داشتن هود آشپزخانه باعث جابجایی هوا می شود، اگر شما هم این چنین فکر میکنید سخت در اشتباه هستید. هود آشپزخانه فقط چربی و مقداری از هوا را به بیرون هدایت می کند و نمی تواند هوای پاک و تازه را وارد خانه کند. پس راه چاره چیست؟ خیلی ساده می توانید یک هواکش خریداری نمایید و هوایی که حاوی انواع گازهای خطرناک است را به بیرون منزل و هوای سالم را به داخل منزل خود هدایت کنید. اندازه و مکش این فن را اندازه و متراژ اشپزخانه شما تعیین می کند.

یکی دیگر از مکان هایی که نیاز به هواکش دارد سرویس های بهداشتی هستند، به خصوص اگر داخل منزل است. این هواکش ها بوی بد داخل سرویس را به بیرون و هوای سالم را به داخل سرویس شما هدایت خواهند کرد. برای سرویس های بهداشتی هواکش های خیلی کوچک هم جواب می دهد. هرچه اندازه تهویه بزرگتر باشد حجم بیشتری از هوا را جابه‌جا می کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال خرید هواکش می باشند و تجربه ای در زمینه خرید آن ندارند، با ما همراه شوید تا به شما بیاموزیم چگونه برای منزل خود بهترین هواکش را خریداری کنید.

 

 

چند نکته مهم که هنگام خرید هواکش‌خانگی باید به آن ها توجه کنید:

با توجه به نوع استفاده هواکش مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای سرویس بهداشتی می خواهید یا آشپزخانه. متراژ محیطی که قرار است برای آن هواکش بخرید را به فروشنده بدهید تا بهترین هواکش را با توجه به متراژ به شما معرفی کند.

اگر هواکش را برای جایی استفاده می کنید، که وقتی خاموش است از کناره های پره داخل اتاق دیده می شود و نمی خواهید این گونه باشد می توانید از هواکش های دریچه دار استفاده کنید. این هواکش ها وقتی روشن می شوند، دریچه آن ها باز می شود و زمانی که خاموش می شوند دریچه آن ها بسته می شود. یکی دیگر از نکات مثبت این مدل جلوگیری از ورود گرد و غبار است.

توجه داشته باشید که دو مدل هواکش وجود دارند. مدل اول کم صدا و نمونه دوم دارای صدای زیاد.

به برچسب انرژی دقت داشته باشید. هواکش‌هایی را خریداری کنید که دارای برچسب انرژی C به بالا باشند. قرار نیست تهویه مصرف برق شما را دو برابر کند.

 

 

طریقه نصب و راه اندازی هواکش‌های خانگی:

هواکش ها معمولا در پشت پنجره نصب می شوند. به راهنمای داخل جعبه دقت کنید. تا اشتباهی پیش نیاید. معمولا فن ها دارای ۳ رشته سیم هستند. سیم نول که با حرف لاتین N نمایش داده می شود و سیم فاز که با حرف P نمایش می دهند و سیم ارت که با حرف G نمایش می دهند. توجه داشته باشید که دمنده محکم پیچ شده باشد این کار از لرزش و تولید صدای اضافی جلوگیری می کند. اطراف فن می بایست خالی نباشد . خالی بودن اطراف فن سبب اتلاف مکش و بازدهی فن می شود. اگر اطراف آن خالی است حتما به وسیله ابری پر کنید. در آخر می بایست سیم ها را به فن وصل نمایید.

با توجه به نکاتی که گفته شد، میتوانید هواکش‌خانگی مورد نظرتان را خریداری نمایید. ما برای سهولت کار شما، لیستی از نمونه هواکش‌خانگی ارزان، پرقدرت و پرفروش را برای شما جمع آوری کرده ایم. با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

 

معرفی نمونه هواکش خانگی پرقدرت و ارزان

 

1 هواکش 10 لوله ای دمنده سری AXILINE مدل VBX-10S2S

توان 14 وات
دور موتور 2450 دور در دقیقه
حجم هوای خروجی 65 متر مکعب بر ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید


2 هواکش 15 فلزی دمنده مدل VMA-15S2S

توان 16 وات
دور موتور 2150 دور بر دقیقه
حجم هوای خروجی 175 متر مکعب بر ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید


3 هواکش 20 فلزی دمنده مدل VMA-20C2S

توان 50 وات
دور موتور 2600 دور بر دقیقه
حجم هوای خروجی 720 متر مکعب بر ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید


4 هواکش فلزی خانگی 30 مدل VMA-30C4S

توان 44 وات
دور موتور 1220 دور بر دقیقه
حجم هوای خروجی 1100 متر مکعب بر ساعت

تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید


اگر به دنبال انواع هواکش هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi
۱۳
آبان

لوله سفید یا پلی پروپیلن جزوء محصولات پلیمری هستند که با بهترین مواد اولیه ساخته شده و از جنس پلاستیک است. با ظهور مواد پلیمری، لوله های سفید آب پلاستیکی نیز جایگزین لوله های گالوانیزه، فولادی و مسی شده اند که با بالاترین استاندارهای کیفی روانه بازار شده اند.

یکی از مزایای منحصر به فرد لوله های سفید ساختمانی این است که قادرند در دمای ۲۰ درجه سانتی گراد ۲۰ بار و در دمای ۸۵ درجه سانتی گراد ۱۰ بار فشار آب را تحمل کنند. از این لوله ها برای مصارف آب سرد و گرم ساختمان ها و حتی مصارف کشاورزی در دمای بالا نیز می توان استفاده کرد.

 

 

مزایا لوله های سفید پلی پروپیلن

  • سبک وزن و نصب آسان
  • عدم طعم و بوی نامطلوب
  • کاملا بهداشتی و غیرسمی
  • عدم زنگ زدی و پوسیدگی
  • دارای طول عمر بالای ۵۰ سال
  • دارای سطح داخلی صاف و صیقلی
  • قیمت مناسب و زیبایی در نصب روکار
  • عدم رشد جلبک و باکتری در درون آنها
  • ضد رسوب و مقاوم در برابر مواد اسیدی، قلیایی، انواع نمک و حلال های آلی
  • دارای ضریب زبری پایین و کاهش افت فشار در سیستم لوله کشی ساختمان بین لوله و اتصال

 

کاربرد لوله های سبز یا سفید (پلی پروپیلن)

  • منابع ذخیره و تصفیه آب
  • آب بهداشتی و قابل آشامیدن
  • انشعابات آب شهری و روستایی
  • لوله کشی ساختمان، هتل و بیمارستان
  • لوله کشی یونیت دندانپزشکی و دامپزشکی
  • منازل، مجتمع های مسکونی، تجاری و اداری
  • شبکه های آبرسانی شهری و آبیاری تحت فشار
  • فاضلاب های صنعتی و محیط های اسیدی و قلیایی

 

 

تفاوت لوله سبز و سفید در چیست؟

این لوله ها در ابتدای ساخت و ورودشان به بازار به رنگ سبز رنگ تولید می شدند که به لوله سبز معروف شدن ولی در طی سال های گذشته رنگ سفید رنگ آن بیشتر تولید شده و در نیجه این دو لوله هیچگونه تفاوتی با یکدیگر نداشته و تنها رنگ استفاده شده در ساخت آن ها متفاوت می باشد ، رنگ بندی این لوله ها بیشتر به نوع و محل کاربرد آن ها بستگی دارد و تفاوتی میان مواد تشکیل دهنده آن ها نمی باشد.

 

لوله سفید بهتر است یا لوله سبز؟

برای مقایسه لوله سبز یا سفید و تصمیم گیری برای استفاده از آن تنها این نکته کافی است که بنا بر محیط و مکان رنگ مناسب را انتخاب کنیم، به طوری که، از لوله پروپیلن سفید بیشتر در لوله کشی آب شرب و موارد انتقال مواد بهداشتی در محل هایی که لوله کشی روی کار نصب می شود و در معرض دید و نور مستقیم یا غیر مستقیم خورشید است استفاده می شود و از لوله سبز پرو پیلن بیشتر در مکان هایی که لوله کشی در زیر سطح و دور از دید و نور خورشید است استفاده می شود . به طور خلاصه می توان گفت این لوله ها با توجه به بازار تقاضا به خصوص لوله کشی های ساختمان ها و منازل مسکونی، اداری و … و همچنین با در نظر گرفتن مزایای بیشماری که دارند یکه تاز بازار شده اند و تنها عیبی که برای آن ها میتوان در نظر گرفت انبساط طولی آن ها در برابر قرار گرفتن در دماهای بالا می باشد که با توجه به جنس پلاستیکی که دارند این مشکل قابل پیش بینی می باشد همچنین اگر چه ان لوله ها در دو رنگ سبز و سفید تولید می شوند اما عملا تفاوت چندانی با هم نداشته و فقط با توجه به رنگ شان در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

 

اگر به دنبال انواع لوله سفید هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 


پیشنهاد ما 

لوله سفید سایز 20 سبز چابهار

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

 

لوله سفید سایز 25 آذین

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

  • shahin shahbazi
۰۹
آبان

مخازن پلی اتیلن بیشتر برای نگهداری و ذخیره سازی آب و سیالات سازگار با پلی اتیلن و همچنین حمل موادی تولید می شوند که با این ماده سازگاری دارند. این مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی معمولا در صنایع ساختمان ، کشاورزی و شیمیایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات استفاده می شوند. در حال حاضر در دنیا، ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی توسط همین ظروف پلی اتیلنی انجام می شود. مخازن پلی اتیلن که مخازن پلی مری نیز نامیده می شوند به دلایل بسیار زیادی محبوب هستند و استفاده از آن ها بسیار عمومیت یافته است.

 

 

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن که به اختصار PE نیز نامیده می‌شود ماده ای شیمیایی است که از برقراری پیوند بین مولکولهای گاز اتیلن که اصطلاحاً به آن پلیمریزاسیون می گویند به دست می آید. پلیمریزاسیون یک واکنش شیمیایی است که در آن مولکول‌های کوچک و ساده با یکدیگر پیوند برقرار کرده و مولکولی بزرگ با وزن مولکولی چندین برابر مولکول اولیه به وجود می‌آورند مواد حاصل از پلیمریزاسیون گاز اتیلن از نظر اثر پذیری در برابر حرارت به دو دسته گرمانرم ها و گرما سخت ها تقسیم می شوند. گرمانرم‌ها، پلیمرهایی هستند که در اثر گرم کردن ذوب می‌شوند، پلی اتیلن در دسته گرمانرم ها قرار دارد.

 

 

نحوه ساخت مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن با فرآیند قالب گیری دورانی تولید می شوند. در شروع پروسه تولید مواد پودری پلیمری با مواد حفاظتی اشعه ماوراء بنفش ترکیب می شوند و درون یک قالب دو تکه ریخته می شود. درصد ترکیبات مواد حفاظت کننده اشعه ماوراء بنفش استفاده شده در این مخلوط بستگی به کاربرد نهایی مخزن تولید شده دارد. با بسته شدن قالب ، قالب در کوره داغ با دمای مناسب تحت حرارت قرار می گیرد. در طول فرایند حرارت، قالب در دو جهت ۳۶۰ درجه به چرخش در می آید. این حرکات باعث می شود با ذوب شدن ترکیب، مخلوط حاصل بر روی همه قسمت های قالب بنشیند. پس از تکمیل فرایند، قالب به یک اتاق خنک کننده منتقل می شود که در آن درجه حرارت به آرامی کاهش می یابد و با کاهش دما مخزن از قالب خارج می شود.

مخازن پلی اتیلن در چه مدل هایی تولید می شوند؟

مزایای مخزن پلی اتیلن چیست؟

از جمله مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن، در دسترس بودن این مخازن برای خرید، سهولت حمل و نقل ، سازگاری برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد ، تنوع چشمگیر در شکل و اندازه قالب ، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، طول عمر بسیار بالا می باشد؛ در ادامه با توضیحات بیشتری این مزایا را شرح خواهیم داد :

  • مخازن پلی اتیلن در دسترس و قابل خرید آسان و حمل و نقل هستند و به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند ( سایت مخزن آب دات کام )
  • قیمت این مخازن نسبت به سایر مخازن با جنس های مختلف، مقرون به صرفه تر است.
  • برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد می توان از این مخازن استفاده کرد و با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان می توانند برای مقاصد و اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • در رابطه با طراحی و از نقطه نظر شکل پذیری نیز می توانند در شکل ها و مدل های مختلف و مناسب برای فضاهای گوناگون تولید شوند.
  • دارای وزن نسبتا کمی بوده و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
  • در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و طول عمر قابل توجهی از خود نشان می دهند. انواعی از آنها نیز به دلیل داشتن مواد آنتی یووی در برابر اثر مخرب اشعه فرابنفش آفتاب بسیار مقاوم هستند.

توصیه هایی برای خرید مخزن پلی اتیلن

قیمت می تواند یک عامل مهم در تصمیم گیری خرید مخزن پلی اتیلن باشد. اما عامل اصلی نیست. هنگام خرید یک مخزن پلی اتیلن باید موارد زیر را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بزنید.

اندازه مخزن: بسیاری از متغیرها تعیین می کنند که چه اندازه مخزن برای خرید مناسب است. مخازن با ظرفیت بالا می توانند هزینه های زمان، هزینه کار و هزینه حمل و نقل را کاهش دهند با این حال مخازن بیش از حد نیاز بزرگ نیز پیشنهاد نمی شوند چرا که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و هم چنین حمل و نقل آن ها (اگر از نوع افقی باشند)، بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود. همیشه چند مخزن کوچک بهتر از یک مخزن بزرگ با جمع حجمی برابر است.

هدف از استفاده مخزن: پیش از خرید مخزن باید به این نکته توجه کنید که برای چه نوع استفاده ای قصد خرید مخزن دارید. به صورت بسیار ساده مخازن ثابت عمودی و افقی تنها برای ذخیره سازی در سطح زمین طراحی شده اند. مخازن حمل و نقل اصولا طراحی ویژه ای دارند که تکانه های سیال موقع حمل را تحمل می کند.

وزن مخصوص مخزن: قبل از انتخاب مخزن، درجه گرانش یا چگالی سیالی که می خواهید ذخیره و یا حمل و نقل حمل کنید را تعیین کنید و قبل از سفارش، به شرکت اعلام کنید.


اگر به دنبال انواع مخازن پلی اتیلن هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

 

  • shahin shahbazi
۰۴
آبان

تاریخچه تاسیس شرکت نووا

شرکت ابزار یراق نووا از سال ۱۳۸۷ شروع به طراحی، تولید و گردآوری مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای دستی، بادی و برقی در انواع صنعتی و حرفه‌ای با برند نووا کرده است. هدف این برند از جمع‌ آوری این مجموعه‌ی کامل، ارائه‌ی انواع ابزارهای دستی و بادی و برقی بوده است. محصولات این شرکت علاوه بر کیفیت و قیمت مقرون به صرفه، از گارانتی واقعی و خدمات پس از فروش نامحدودی برخوردار بوده که این امر باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی خریداران محصولات شرکت نووا شده است.

 

 

برند نووا ساخت کجاست؟

شرکت نووا تولید ابزار آلات صنعتی خود را در ایران آغاز نمود. این شرکت از جمله برندهای معتبر و موفق در حوزه ابزارآلات صنعتی و به خصوص ابزار کار با چوب است. شرکت نووا درصدد تبدیل شدن به کامل ترین مجموعه ابزار آلات صنعتی در ایران می باشد.

 

 

معرفی انواع محصولات نووا

مهم ترین ابزارهای نووا که مورد توجه خریداران قرار می گیرد عبارتست از :
ابزار دستی نووا : انبر، آچار، پیچ گوشتی، سیم لخت کن، تلمبه، اره، چکش و ...
ابزار باغبانی نووا : آبپاش، بیلچه، میوه چین، سم پاش و ...
ابزار اندازه گیری نووا: تراز، متر، پایه تراز و ...
ابزار تعمیرکاری نووا: فیلتربازکن، بکس سنسوری و ...
ابزار برقی نووا : کارواش، پیستوله برقی، اتو لوله و ...
ابزار بادی نووا : پیستوله رنگ پاش، سایه پاش و ...
ابزار جوشکاری نووا :  انبر جوش، انبر اتصال و ...
انواع کیف و جعبه ابزار نووا

 

 

محصولات پیشنهادی شرکت نووا

 

چراغ قوه نووا مدل NTL-3031

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

 

سرپیک جوشکاری نووا مدل NTT-2589

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

 

 

پیستوله برقی نووا مدل NTS-2740

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

 

مزیت های فروشگاه خاجی کالا برای خرید محصولات نووا

فروشگاه اینترنتی خاجی کالا با هدف ایجاد محیطی برای ارتباط گسترده با خریداران و با هدف ارائه محصولات با سطح کیفی بسیار بالا و ارسال این محصولات در کمترین زمان به تمامی نقاط کشور و ارائه مشاوره در مورد تک تک محصولات ارائه شده توسط این مجموعه،ایجاد و راه اندازی شده است.

ارسال محصولات سالم به دست مشتری در سریع ترین زمان به سراسر کشور

ارائه راهنمایی های لازم در خصوص نحوه کارکرد  و نگه داری محصول خریداری شده

ارسال ابزارآلات خریداری شده با روش های پیشنهادی توسط خریدار مانند پست، تیپاکس، باربری و غیره

امکان مقایسه فنی دقیق محصولات با محصولات مشابه از برند های دیگر ابزار


 

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

  • shahin shahbazi