مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

جک درب برقی چیست؟

چهارشنبه, ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۰۶:۳۳ ب.ظ

در نظر بگیرید که در گرمای تابستان یا سرمای زمستان برای بازکردن درب ورودی حیاط یا پارکینگ منزلتان مجبورید خودرو خود را ترک و درب را باز کرده و پس از داخل شدن دوباره پیاده شده و آنرا ببندید! به این بیندیشید که اگر در این حین که از خودرو پیاده شدید، فراموش کنید درب خودرو را قفل کنید، ممکن است مشکلاتی از قبیل مزاحمت یا سرقت رخ دهد. با توجه به این چند نکته، چندان هم بیراه نیست که جک درب پارکینگ را مانند سیستم دزدگیر اماکن برای تأمین امنیت و آرامش منازل و محل کار لازم بدانید.

جک درب پارکینگ که با نام های جک ورودی ، جک برقی درب ، جک ریموتی و درب ریموت کنترلی شناخته میشود نزدیک به 20 سال است که جای خود را در بازار ایران پیدا کرده است. امروزه جک درب پارکینگ برای باز و بسته کردن درب های اتوماتیک به کار برده میشود و افراد دیگر مجبور نیستند برای باز و بسته کردن درب پارکینگ از ماشین خود فاصله بگیرند. خوشبختانه امروزه با پیشرفت صنعت ایران تولید جک های پارکینگ ایرانی نیز کیفیت بالایی دارند و قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند. بطور کلی جک پارکینگ وسیله ایست که باز و بسته شدن درب ورودی حیاط یا درب پارکینگ منزل یا درب ورودی محل کار را بطور اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه روی ریموت انجام داده و راحتی و امنیت را به ارمغان می‌آورد.

نحوه کار جک درب پارکینگ به این صورت است که بازو های جک در یک طرف درب های تک لنگه و در دو طرف درب های دو لنگه قرار میگیرد و با فشار دادن دکمه ریموت بازو ها به طرفین حرکت کرده و به باز شدن درب کمک میکنند. از مزیت های استفاده از جک در درب های اتوماتیک افزایش رفاه و آسایش افراد میباشد. زمانی که شرایط جوی مناسب نیست دیگر نیازی نیست که از ماشین تان پیاده شوید و درب را باز کنید و خیلی راحت تنها با یک دکمه درب را باز میکنید.

 

 

انواع جک درب پارکینگ

به طور کلی میتوان انواع جک برقی درب پارکینگ را به 4 دسته طبقه بندی کرد که عبارتند از :

 

جک بازویی پارکینگ
بیشترین کاربردی که جک های بازویی دارند برای درب های کشویی میباشد. این جک ها برای درب های دو لنگه مورد استفاده قرار میگیرند و هر جک قابلیت باز شدن تا 90 درجه را دارند. استفاده از جک بازویی پارکینگ برای ساختمان هایی که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب های بزرگ را دارند مناسب است. بیشتر از جک بازویی برای درب پارکینگ حیاط و ویلا استفاده میشود.

جک پنوماتیک پارکینگ
جک های پنوماتیکی پارکینگ قدمت بیشتری نسبت به سایر جک ها دارند و در سیستم ساخت این جک ها از سیستم های کنترل سرعت استفاده شده است. این جک ها برای باز و بسته کردن درب پارکینگ بدون نیاز به موتور کار میکنند و به همین دلیل کمترین سر و صدایی را تولید میکنند.اگر جک پنوماتیک درب پارکینگ صدایی ایجاد کند نشان دهنده آن است که باد آن تمام شده و نیاز به شارژ دارد. هر لنگه از جک پنوماتیک قدرت تحمل 250 کیلوگرم را دارد و به همین دلیل این جک از انواع جک کم قدرت محسوب میشود.

جک الکترومکانیکی پارکینگ
از جک های اکترومکانیکی برای باز و بسته کردن درب های پارکینگ منازل که وزن کمی دارند استفاده میشود. این جک ها برای مکان هایی که رفت و آمد کمی دارند گزینه مناسبی است. نحوه کار جک الکترومکانیکی پارکینگ با استفاده از چرخدنده و گیربکس میباشد. این وسیله حرکت چرخشی را به حرکت خطی تبدیل میکند و درب را باز و بسته مینماید. از جک الکترومکانیکی پارکینگ برای درب هایی که وزن 100 تا 500 کیلوگرم دارند استفاده میشود.

جک هیدرولیکی پارکینگ
در جک هیدرولیکی پارکینگ روغنی در یک محفظه استوانه مانند وجود دارد که با وارد شدن نیرو به این روغن کار اصلی جک هیدرولیکی درب پارکینگ شروع می شود. روغن به قسمت پیستون استوانه فشاری وارد می کند و به این ترتیب درب پارکینگ باز و بسته می شود. قیمت جک های هیدرولیکی پارکینگی گران تر از جک های الکترومکانیکی می باشد.

 

 

فاکتورهای مهم در انتخاب جک برقی مناسب:

1-عرض هرلنگه از درب (طول درب):
یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع جک برقی مناسب برای درب برقی لولایی یا درب برقی دولنگه، عرض یا همان طول هر لنگه است. روش انتخاب به این شکل است که هر چه عرض دربی که قصد برقی کردن آن را دارید بیشتر باشد، بایستی از جک های قوی تر و یا با طول جک بلندتر (اصطلاحاً جک برقی با کورس بلندتر) استفاده کنید. نکته اینکه اگر درب لولایی شما نامتقارن است، ملاک انتخاب جک برقی، لنگه بزرگتر است.

2- وزن هرلنگه از درب :
وزن هر لنگه از درب برقی هم یک فاکتور اساسی در انتخاب جک برقی است. هرچه وزن درب بیشتر باشد، از جک برقی قوی تر برای برقی کردن درب بایستی استفاده کرد. شرکتهای معتبر و برندهای اصلی تولید کننده درب های اتوماتیک در جهان عموماً برای دربهای لولایی یا جکهای برقی جداولی را در کاتالوگ محصولات خود منتشر می کنند تا همکاران نصاب درب برقی و یا مشتریان بتوانند با توجه به عرض لنگه و وزن لنگه درب، نوع جک برقی مناسب برای درب خود را انتخاب کنند.

3- ارتفاع درب:
ارتفاع درب به تنهایی اثری در انتخاب جک برقی برای درب اتوماتیک ندارد و بصورت وابسته به وزن درب لحاظ می شود. یعنی اثری که ارتفاع درب بر روی وزن لنگه ها دارد بررسی می شود و بعنوان یک فاکتور مجزا نیاز به بررسی ندارد. فقط در مواردی که درب در مکانهای بادخیز نصب می شود، عرض و ارتفاع درب برای محاسبه سطح بادگیر درب لحاظ می شوند.

4- میزان تردد و باز و بست روزانه درب برقی:
یک فاکتور بسیار مهم دیگر در انتخاب جک برقی مناسب برای درب برقی لولایی، میزان تردد روزانه و یا تعداد باز و بست درب می باشد.هرچه تردد بیشتر باشد بایستی از جکهای معتبر و قوی تر استفاده کرد. برای ترددهای بیشتر از 50 واحد استفاده از جکهای برقی هیدرولیک (درب برقی هیدورلیک) به عنوان تنها گزینه می باشد. البته لازم به ذکر است که جکهای هیدورلیک نیاز به پمپ جداگانه روغن و لوله کشی و … ندارند و نصب و ظاهر جک دقیقاً مشابه جکهای الکترومکانیکی یا چرخ دنده ای است.

5- وضعیت بادگیر بودن درب ها:
اگر درب برقی در محلی نصب می شود که امکان گردش باد و یا فشار مستقیم باد به درب وجود داشته باشد، بایستی در انتخاب جک برقی مناسب دقت بیشتری کرد. فشار ناشی از باد در محیطهای شهری می تواند گاهاً تا 4 برابر بیشتر از وزن معمول دربها به جک برقی نیرو وارد کند. هر چند این مقدار بصورت تقریبی است، اما ملاک خوبی برای تعیین بازوی مناسب درب برقی است. در برخی از محیطهای خارج شهر و محل های آزاد گاهاً فشار باد آنچنان بالاست که توصیه می شود تا از نصب درب برقی اجتناب شود و یا در مواقعی که سرعت باد بیشتر از حد طبیعی است، درب بصورت دستی باز و بسته شود. اگر درب بصورت فرفورژه و یا روزنه دار ساخته شود و امکان عبور هوا یا باد از درب وجود داشته باشد، این فاکتور از ملاکهای انتخاب جک برقی حدف می شود.

6- بیرون بازشو بودن درب و یا داخل بازشو بودن:
استاندارد نصب درب لولایی برای باز کردن درب به سمت داخل است. اگر درب لولایی به بیرون باز می شود، حتماً می بایست از جکهای با لول بالاتر و قدرت و کورس بلندتر استفاده کرد تا هم بتواند درب را بصورت کامل باز و بسته کند و هم در مقابل فشار بیشتر مقاوت داشته باشد و بزودی مستهلک نشود.

7- فضای کافی برای نصب جک طبق استاندارد:
یک فاکتور مهم دیگر در انتخاب درب برقی مناسب این است که فضای لازم در اطراف درب باشد تا بتوان جکها یا بازوهای درب برقی را طبق جدول استاندارد همراه جک نصب کرد. در صورتی که فضای لازم برای نصب جک نباشد و مجبور به تغییر ابعاد نصب جک برقی باشیم، این موضوع باعث فشار بیشتر به جک ها می شود که برای جبران این مشکل در برخی وارد مجبور به استفاده از جک های برقی خاص و یا جک های قویتر می شویم.

 

https://khajikala.ir/ProductGallery/%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C/%D8%AC%DA%A9-%D8%AF%D8%B1%D8%A8

نظرات  (۱)

  • تولید کوره زغال در تهران
  • سلام با سپاس از مطلب خوبتون واقعا استفاده کردیم از محتوایی که در مورد جک برقی  به طور جامع توضیح داده بودید.

     

     

    پاسخ:
    سپاس از شما که وقت گذاشتید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی