مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۱
شهریور

گل مصنوعی

احتمالا شما هم مدل های مختلف گل مصنوعی را دیده اید ولی هیچ گاه با نگاه مو شکافانه و پرسشگر به آن دقت نکرده بودید. دنیای گل های مصنوعی بسیار بزرگ و متنوع است و در این مطلب می خواهیم تا گوشه کوچکی از این جهان شگفت انگیز را به شما نشان دهیم.

رنگ های شاد و اَشکال زیبای گل ها، باعث آرامش و ایجاد احساسی دلنشین در انسان می شود. با حضور گل ها در اطراف خود می توانیم نیروی جان بخش طبیعت را تجربه کنیم. اما نگهداری از گل های طبیعی، غالباً پر هزینه و دشوار است و به همین دلیل بود که گل مصنوعی ابداع شد و مورد استقبال فراوان مشتریان کالاهای لوکس تزئینی قرار گرفت.

سابقه ساخت و کاربرد گل های مصنوعی به بیش از 60 سال می رسد. در آغاز گل های مصنوعی صرفاً برای مصارف بسیار محدود در جاهای خاص ساخته می شد و مردم نسبت به آن خوش بین نبودند. ولی رفته رفته با گذشت زمان، نظر مثبت بازار مصرف به آن جلب شد و متوجه مزایا و کاربردهای مختلف آن شدند.

بسیاری از مردم می گویند گل های مصنوعی به دلیل بی جان بودن، احساس خوشایند گیاهان طبیعی را منتقل نمی کند و با روح جاری در اطراف انسان همخوانی ندارد. حتی اگر این نظر را بپذیریم، باز هم نمی توان برتری ها و کارایی قابل ملاحظه گل و گیاه مصنوعی را نادیده گرفت.

گل های مصنوعی در انواع بسیار گوناگونی با طرح، اندازه و رنگ های مختلف و از روی گل های طبیعی ساخته می شود. هدف نهایی و آرزوی سازندگان گل مصنوعی این است که تا جای ممکن ظاهر و حس لمس گل های طبیعی را همانندسازی کنند؛ آرزویی که امروزه تا حد زیادی برآورده شده است.

جالب است بدانید که به دلیل ظرافت شگفت انگیز و ظاهرِ واقع گرایانه گل های مصنوعی، بسیاری از مردم حتی در فاصله چند متری نیز به سختی می توانند طبیعی یا مصنوعی بودن آن را تشخیص دهند.

  • shahin shahbazi
۳۰
شهریور

بخاری

بخاری یک وسیله گرمایشی است که برخلاف انواع سیستم گرمایشی نصب آن به تجهیزات و لوله کشی خاصی نیاز ندارد و به راحتی می توان آن را حمل و جا به جا نمود. بخاری ها در انواع مختلف تولید می شوند و صرفاً با اتصال به منبع انرژی گاز، برق، نفت و … شروع به کار می کنند.

انتخاب این وسیله گرمایشی باید با توجه به مواردی نظیر میزان گرمادهی، نوع سوخت، مدل و برند، ترموستات و تجهیزات جانبی صورت گیرد. انتخاب هوشمندانه این وسیله علاوه بر این که از نظر اقتصادی هزینه گزافی برای افراد در پی ندارد، به میزان قابل توجهی می تواند میزان انرژی مصرفی در ساختمان را کاهش دهد.

کارخانه های تولید کننده بخاری انواع مختلفی از این محصول را تولید و به بازار ارائه می کنند که هر کدام مناسب مکان خاصی هستند و قابلیت و ظرفیت گرمایی مخصوص به خود را دارند. 

 

پیشنهاد ما

بخاری بدون دودکش 7000 سرامیکی پلار مدل 5PN

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید

  • shahin shahbazi
۲۶
شهریور

دوربین مداربسته

 

دوربین مداربسته چیست؟

واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی Close Circuit Television یا به اختصار CCTV می‌باشد. در این سیستم‌، تصاویر دوربین‌های مداربسته  از طریق یک مدار بسته (Close Circuit) به دستگاه ضبط تصاویر (DVR یا NVR) یا نمایشگر تصاویر (Monitor) فرستاده می‌شود. در واقع به غیر از دستگاه مرکزی ضبط یا نمایش، هیچ دستگاه و یا فرد دیگری توانایی مشاهده و یا ضبط تصاویر را نخواهد داشت و به همین دلیل یک مدار بسته بین دوربین و نمایشگر تشکیل می‌شود. دوربین مداربسته یا CCTV یک سیستم امنیتی و نظارتی است که در مکان‌های تجاری و عمومی و حتی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین مداربسته در واقع کار جمع‌آوری اطلاعات محیط اطراف را از طریق مانیتورینگ و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیره‌سازی انجام می‌دهد که در صورت لزوم امکان بررسی آن‌ها وجود دارد.

 

پیشنهاد امروز

 

دوربین مداربسته اپتینا مدل NORMA 200ASF-EL

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

  • shahin shahbazi
۲۵
شهریور

همه چیز درباره آنتن

یکی از وسایل مهم و کاربردی که در هر خانه یا اداره‌ای به آن احتیاج دارید آنتن تلویزیون است. قدرت آنتن با توجه به فاصله شما تا مرکز فرستنده متفاوت می باشد، یعنی از قسمتی که می خواهید تلویزیون تماشا کنید، تا محلی که امواج فرستاده می شود، فاصله کوتاه باشد، با ضعیف ترین آنتن هم می توانید به تماشای برنامه های تلویزیون بپردازید، اما اگر فاصله شما تا مرکز ارسال امواج طولانی باشد قطعا به یک آنتن قوی تر احتیاج دارید.

آنتن ها با توجه به نیاز کاربر با قدرت های مختلفی ساخته می شوند. که شما می توانید با توجه به نوع تلویزیون و فاصله تا مرکز ارسال یک نوع از آنتن را برای خود مشخص نمایید. اگر تلویزیون شما گیرنده دیجیتال ندارد و برای دریافت شبکه های تلویزیون مجبور هستید، شبکه های آنالوگ را دریافت ‌کنید، بدون شک با یک آنتن معمولی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و نیاز به یک آنتن با گیرندگی قوی دارید.

  • shahin shahbazi
۲۰
شهریور

چراغ های حیاطی و پارکی

 

یکی از چراغ های بسیار زیبا و پرکاربرد بین انواع چراغ ها، چراغ های پارکی و حیاطی می باشد. که به صورت متنوع قابل دسترسی و استفاده در مکان های مخصوص می باشند. تنوع در خرید و دریافت چراغ های پارکی و حیاطی بالا می باشد و انتخاب نوع شکل چراغ پارکی در جهت استفاده در محل مورد نظر بستگی به سلیقه افراد دارد و سلیقه هر فرد در این رابطه متفاوت می باشد. برای انتخاب نوع چراغ نیاز به دقت و توجه فراوان می باشد  تا با انتخابی اصولی استفاده از این چراغ ها علاوه بر روشنایی ایده ال در فضای مورد نظر بتوانند هماهنگی درستی با فضای به کارگرفته داشته باشند و بر زیبای محیط بیافزاید و باید توجه داشت که هر مکان نوع خاصی از چراغ را می طلبد و نحوه قرار گری و نصب صحیح آن ها نیز اهمیت بسیار بالایی را دارد .

 

انواع چراغ حیاطی و پارکی

  • چراغ آویزی
  • چراغ سردری
  • چراغ دیواری
  • چراغ سرلوله

  • shahin shahbazi
۱۸
شهریور

حوله چیست؟

به قطعه‌ی پارچه‌ای، ‌پشمی یا کاغذی گفته می شود که به طور معمول برای خشک کردن یا تمیز کردن بدن و سطوح مختلف استفاده می شود؛ البته در میان عموم جامعه بیشتر به همان شکل حوله بدن یا حوله دست و صورت شناخته می شود. به طور معمول از حوله های پشمی و پارچه ای برای خشک کردن بدن و دست و صورت استفاده می شوند که برای جذب بیشتر آب، به حوله ها پرزهایی اضافه می شود. از حوله های کاغذی بیشتر برای سرویس های بهداشتی یا پاک کردن سطوح قسمت هایی از منزل مانند آشپزخانه استفاده می شود.

  • shahin shahbazi
۱۰
شهریور

تاریخچه

تا اواخر قرن 20 ، نور چراغ قوه از یک لامپ رشته ای با گرمای بسیار بالا تامین می شد. اما در قرن 21 ، چراغ قوه هایی از لامپ های LED  بسیار ریز و با قدرت های فوق العاده بالا و گرمای خیلی کم  که پیشرفت چشمگیری در این حوزه به حساب می آمدند اختراع شدند. زمانی که مزیت کنترل بی درد سر میزان نور چراغ قوه ها و ایمنی بیشترآن ها در برابر آتش سوزی نسبت به مشعل، شمع و فانوس ، و نیز بی بو و بدون دود بودن آن ها و ایجاد گرمای کمتر نسبت به لامپ های پیشین برهمگان آشکار شد ، و این موضوع باعث جایگزینی چراغ قوه ها به جای فانوس های بادی و مشعل شد. 

اولین چراغ قوه ای که توسط باتری روشن شد در چیزی حدود 117 سال پیش ساخته شد. چراغ قوه های اولیه توسط باتری های کربنی روشن می شدند که دارای هیچ جریان الکتریکی پایداری نبودند و برای مدتی نیازمند خنک شدن جهت ادامه فعالیت خود بودند. از آنجا که چراغ قوه های اولیه نیز ازانرژی ناکارآمد لامپ های رشته ای کربنی استفاده می کردند ، تنها میتوانستند در مدتی  زمان کوتاه از آن ها بهره برد به همین خاطردر کشور آمریکای شمالی نام این وسیله را چراغ قوه و یا مشعل نامیدند. در 10 ژانویه 1899 دیوید مسیل ، مخترع بریتانیایی لامپ های کربنی رشته ای ، سلول های خشک را اختراع و طراحی کرد اما این اختراع موجب بالا رفتن قیمت چراغ قوه ها و کاهش فروش آن ها شد که بی انگیزگی تولید کننده ها را در پی داشت. اما با توسعه لامپ های رشته ای تنگستن در سال 1904، با سه برابر کارایی بیشتر نسبت به انواع لامپ های رشته ای کربنی، و همچنین  تولید باتری هایی بهبود یافته ، دوباره چراغ قوه در بین مردم نسبت به قبل به محبوبیت بیشتری دست پیدا کرد. تا سال 1922  (26 سال قبل) چندین مدل چراغ قوه مثل انواع  چراغ قوه های دستی با لامپ های کوچک برای کارهایی نزدیک و دم دستی و یا انواع لامپ های نورافکن بزرگ برای روشنایی فواصل دور بیشتر تولید شده بود. در ایالات متحده آمریکا حدود 10 میلیون کاربر چراغ قوه داشتند ، که با احتساب فروش سالانه باتری ها و چراغ قوه های احیاء شده به قیمت 20 میلیون دلار می رسیم ، که این رقم فروش ، قابل مقایسه با فروش خط تولید لوازم الکتریکی بود.  چراغ قوه در چین محبوبیت زیادی دارد و تا پایان دهه 1930، 60 شرکت های تولید کننده چراغ قوه ایجاد شدند که بعضی از آنها محصولشان را معادل یک سوم قیمت مدل های وارداتی می فروختند.

 

کاربرد

چراغ قوه یک وسیله کاربردی جذاب و جزء ملزومات ضروری در هنگام سفر، کوهنوردی ، شکار و یا در حوادث غیرمترقبه مثل زلزله است. اگر کلمه چراغ قوه را بخواهیم تعریف کنیم در واقع یک منبع نور سیار، در مکان هایی است که هیچ  منبع نوری وجود ندارد. چراغ قوه در انواع مختلفی برای کاربردهای خاص طراحی و بهینه شده است. به عنوان مثال چراغ قوه های ضد آب مخصوص غواصی ، که قابل استفاده در اعماق چند متری زیر آب هستند و هیچ گونه آبی در آن ها نفوذ نمی کند. و یا چراغ های مورد استفاده در معدن ، به دلیل این که کارگران زحمت کش معدن ساعت های زیادی را در اعماق چند متری زیر زمین و در تاریکی مطلق به سر می برند ، نیاز به یک چراغ و چراغ قوه ای دارند که مدت زمان بالایی به آن ها روشنایی دهد. به همین دلیل چراغ های پیشانی با باتری های بزرگ  که باتری آن ها به کمر بسته می شوند طراحی شدند و می توانند به مدت 12 تا 24 ساعت به کاربر روشنایی دهند.

چراغ قوه در کشورهای مختلف با نام های متفاوتی صدا زده می شود. در ایران این وسیله را با نام چراغ قوه می شناسند یعنی چراغی که با قوه (باتری) کار می کند. در کشورهایی مثل افغانستان به اسم چراغ دستی و یا در بعضی از کشورهای آمریکایی اغلب با نام تورچ (torch) صدا می زنند.

 

ساختار

یک چراغ قوه معمولی از یک لامپ که بر روی یک بازتابنده یا رفلکتور با پوشش شفاف ، باتری و سوئیچ (کلید روشن و خاموش ) که تمام  آن ها توسط یک محفظه عمدتاََ از جنس آلومینیوم می باشد تشکیل شده است.

چراغ قوه با لامپ ال ای دی

زمانی که چراغ قوه هایی با لامپ های ال ای دی (LED) به داخل بازار آمدند باعث جلب توجه بسیاری از مردم شدند. این چراغ قوها دارای حالته های مختلف نوردهی برای کاربر جهت انجام کارهای مختلف و بخصوص ، مثل نور کم برای خواندن نقشه یا نور زیاد برای بررسی تابلو ها و مسافت های دور بودند. از ویژگی لامپ های ال ای دی (LED) نسبت به لامپ های رشته ای تنگستن که در گذشته استفاده می شدند دمای خروجی بسیار پایین ، قدرتمند و کوچک بودن آن ها است. لامپ های ال ای دی ها در تولید نور رنگی نسبت به لامپ های رشته ای بسیار کارآمدتر هستند.

 

لنزها

در بعضی از چراغ قوه ها قابلیتی به نام فوکوس (زوم) یا قابلیت تنظیم کانون وجود دارد. که به کاربر این اجازه را می دهد موقعیت نسبی لامپ و بازتابنده را در چراغ قوه خود تنظیم نماید. تا در اثر جلو و عقب رفتن لنز حالت نور چراغ قوه به صورت پخش و یا باریک (نقطه ای) در بیاید. این ویژگی اغلب در چراغ قوه های پلیسی دیده می شود.

 

بازتابنده ها

بازتابنده ها مخروطی شکل هستند و وظیفه آن ها هدایت پرتوهای نور تولید شده توسط لامپ ها می باشند. این شی ممکن است از فلز جلا داده شده شیشه ای ، پلاستیکی یا آلومینیوم صیقلی ساخته شده باشد. بعضی از تولید کنندگان به جای یک استفاده از یک بازتابنده ی صاف، از یک لایه ی شیشه یا "پوسته نارنجی" رنگ استفاده می کنند تا پرتوهای نور بصورت یکنواخت تر منتشر شوند.

 


چراغ قوه نووا مدل NTL-3031

  • برد : 500 متر 
  • جنس بدنه : ABS
  • میزان روشنایی : 350 لومن
  • مدت زمان استفاده : 5 تا 6 ساعت 

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

 

چراغ قوه شارژی مدل TD6000

  • نحوه حمل : دستی 
  • بند نگدارنده : دارد
  • میزان روشنایی : 900 لومن
  • مقاومت در برابر آب : دارد

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

 

چراغ پیشانی دی پی مدل 722A

  • نحوه حمل : سربندی

  • رنگ نور : مهتابی

  • برد نور : 10 متر

  • مقاومت در برابر آب : ندارد

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

  • shahin shahbazi
۰۲
شهریور

لیست جهیزیه عروس 

پرخرج ترین و پر زحمت ترین بخش از تدارکات عروسی خرید جهیزبه است که اگر لیست کامل جهیزیه در اختیارتان نباشد ممکن است خرید بسیاری از وسایل ضروری را فراموش کنید.

مهم ترین نکته در برگزاری یک جشن عروسی با شکوه، برنامه ­ریزی است و عروس و دامادها می ­دانند که خیلی از کارها را باید از چندین ماه قبل برنامه ریزی کرد، از انتخاب محل مراسم و طراحی و دوخت لباس عروس گرفته تا مهیا کردن خانه و خرید جهیزیه. از طرفی اگر تصمیم گیری در زمان مناسب انجام شود می توان خرید کالا یا خدمات را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب ترانجام داد.

 

 

اگر به دنبال فروشگاهی هستید که بتوانید تمام لوازم مورد نیاز جهیزیه عروس و داماد را خریداری نمایید پیشنهاد ما به شما بزرگترین هایپر کشور ، خاجی کالا است. خاجی کالا فقط یک فروشگاه اینترنتی نیست....

در ادامه این مقاله به لیستی از لوازم مورد نیاز یک جهیزیه می پردازیم

  • shahin shahbazi