مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

درباره انواع حوله و ویژگی های آن

پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۶ ق.ظ

حوله چیست؟

به قطعه‌ی پارچه‌ای، ‌پشمی یا کاغذی گفته می شود که به طور معمول برای خشک کردن یا تمیز کردن بدن و سطوح مختلف استفاده می شود؛ البته در میان عموم جامعه بیشتر به همان شکل حوله بدن یا حوله دست و صورت شناخته می شود. به طور معمول از حوله های پشمی و پارچه ای برای خشک کردن بدن و دست و صورت استفاده می شوند که برای جذب بیشتر آب، به حوله ها پرزهایی اضافه می شود. از حوله های کاغذی بیشتر برای سرویس های بهداشتی یا پاک کردن سطوح قسمت هایی از منزل مانند آشپزخانه استفاده می شود.

تاریخچه

در مورد تاریخچه حوله، باستان شناسان این موضوع را تایید کرده اند که به احتمال زیاد در قرن هفدهم و در کشور عثمانی (ترکیه فعلی) پارچه های بلندی از جنس پنبه تولید شده که چند متر طول داشته؛ به طوری که بشود آن را به طور کامل دور بدن پیچید و همه جا را پوشش بدهد. با گذشت زمان حوله هایی تولید شد که به شکل حلقه های در هم پیچیده بودند و به havly معروف شدند. به مرور این کلمه تغییر کرد و به واژه havlu تبدیل شد که در زبان ترکی به معنای حوله است.

 

انواع حوله و کاربرد آن ها


حوله های تن پوش یا حوله پالتویی (روبدوشامبر)

اندازه این حوله ها در مقایسه با حوله های حمام معمولی بزرگ تر است به طوری که تمامی بدن را می پوشانند. به طور این حوله ها دارای کلاهی هستند که برای خشک کردن هرچه بهتر موها بسیار کاربردی هستند. اکثر این حوله ها دارای کمربندهایی جهت تثبیت بهتر حوله روی بدن فرد هستند و در انواع خاص دارای زیپ و دکمه هم تولید می شوند. حوله های تن پوش در سایزهای مختلفی از نوزاد تا بزرگسال تولید می شوند. در هنگام خرید حوله های روبدوشامبر به این نکته توجه کنید که هرچقدر وزن بیشتری داشته باشند،‌ یعنی پرزهای بیشتری در آن ها به کار رفته و همین موضوع قابلیت جذب رطوبت را بالا می برد.

 

حوله های حمام ملحفه ای

ابعاد این حوله ها به شکل مربع یا مستطیل است و سایزهای متنوعی دارند. این حوله ها نسبت به روبدوشامبرها فضای کمتری را اشغال می کنند،‌ ارزان تر هستند و همچنین حمل و نقل آسان تری دارند؛ همین دلیل باعث می شود که علاوه بر مصارف خانگی، برای خشک کردن بدن بعد از استخر و باشگاه های ورزشی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 

حوله دست و صورت

حوله هایی که برای خشک کردن دست و صورت استفاده می شوند پرکاربردترین نوع حوله ها هستند که به طور معمول در ابعاد کوچک تر تولید می شوند تا به راحتی روی آویزهای روشویی در سرویس های بهداشتی قرار بگیرند.

 

حوله آشپزخانه

حوله های آشپزخانه بیشتر با طرح های فانتزی و تزئینی تولید می شوند و طرح های شاد و رنگی دارند. این حوله ها در ابعاد کوچک تولید می شوند و اکثر آن ها به شکلی طراحی می شوند که به آویزهای کوچک آشپزخانه آویخته شوند.

 

ست های حوله نوزادی

این ست ها به طور معمول از جنس پنبه و بسیار لطیف هستند و دارای حوله تن پوش، حوله دست و پا، کلاه حوله ای و حوله دست و صورت هستند. از این پک ها بیشتر برای سیسمونی نوزادی استفاده می شوند و باید دقت شود که حتما از الیاف طبیعی تهیه شده باشند، زبر نباشند و قابلیت جذب بالایی داشته باشند.

 

۵ نکته مهم در زمان خرید حوله کودک

یک نکته مهم در خرید حوله این است که بهترین حوله موجود در بازار، حوله‌ای است که مطابق با نیازها و خواسته‌های شما باشد. فرقی نمی‌کند که قیمت آن چقدر است و یا از چه برندی تولید شده است. حوله در درجه اول باید برای کسی که از آن استفاده می‌کند ساخته شده باشد. بنابراین معیارهایی که باید در خرید حوله برای کودک خود به کار ببندید نیز تا حد زیادی تحت تأثیر سلایق و کاربری‌های مورد انتظار شما خواهد بود. توجه به این ۵ نکته می‌تواند به شما در انتخاب بهترین حوله برای فرزندتان یاری رساند.

 

نکته اول؛ جنس حوله

اولین چیزی که هنگام نگاه کردن به لیبل حوله باید به آن توجه کنید، جنس ترکیبات به کار رفته در آن است. حوله می‌تواند از پنبه، الیاف بامبو یا میکروفیبر ساخته شده باشد. هر کدام از این مواد خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند که ممکن است مورد نظر برخی از افراد باشد. اما به طور کلی از نظر طبیعی بودن الیاف و قابلیت جذب آب، پنبه نسبت به دیگر الیاف سازنده حوله برتری دارد. پنبه با خاصیت نرمی ذاتی خود و قابلیت جذب آب، باعث می‌شود که کودک شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن بعد از استحمام خشک شود. ضمناً اگر حوله از پنبه‌های به اصطلاح هیدروفیل ساخته شده باشد، هیچ گونه حساسیتی را برای پوست فرزندتان ایجاد نمی‌کند و برای حساس‌ترین پوست‌ها نیز مناسب خواهد بود.

 

نکته دوم ؛ نحوه ساخت

متأسفانه مرغوب بودن جنس الیاف حوله به تنهایی برای تضمین کیفیت بالای آن کافی نیست؛ بلکه نحوه ساخت و پردازش آن نیز مهم است. تمامی مراحل آماده سازی الیاف از جمع آوری پنبه از مزارع پنبه تا رسیدن آن به دست مشتری، همگی در کیفیت نهایی حوله نقش دارند. بنابراین کیفیت حوله‌هایی که در قفسه‌های مغازه‌ها می‌بینید تابع عوامل متعددی از جمله تعداد لایه‌های بافته یا دوخته شده، نخ ، رنگ الیاف و… خواهد بود. اگر کیفیت نخ‌های بافته شده خوب نباشد، لبه‌های حوله زودتر نخ نما می‌شود. با این حال هنگامی که می‌خواهید برای کودک خود حوله مناسب انتخاب کنید، نمی‌توانید تمام پروسه ساخت و پردازش تار و پود آن را در یک نگاه ارزیابی کنید. در اینجاست که باید به سراغ برندهای باکیفیت و اسم و رسم دار در زمینه تولید الیاف بروید. با خرید حوله‌ از برندهای مرغوب از کیفیت بالای ساخت این حوله‌ها اطمینان حاصل می‌کنید. البته در این مورد باید به مسائل مالی و میزان بودجه خود نیز توجه کنید.

 

نکته سوم؛ وزن حوله

یکی از اطلاعات دیگری که از روی لیبل حوله می‌توانید به آن پی ببرید، GSM یا وزن حوله بر حسب گرم به ازای هر متر مربع حوله است. همه الیاف یک وزن و چگالی مختص به خود را دارند که در بازه ۳۰۰ تا ۹۰۰ GSM قرار می‌گیرد. البته نسبت GSM حوله به طور مستقیم کیفیت آن را تعیین نمی‌کند. چگالی حوله‌ها بسته به کاربرد آن‌ها متفاوت است. مثلاً بهتر است در حوله‌های آشپزخانه وزن کمتر به کار برده شود و حوله‌های سنگین به مصارف حمام اختصاص یابد. آنچه بیشتر از وزن اهمیت دارد، میزان جذب آب حوله است که ممکن است بسته به جنس به کار رفته در آن، کم یا زیاد باشد. البته یادتان باشد که موقع تصمیم گیری برای انتخاب حوله، احساسی که در لمس حوله به شما دست می‌دهد از همه چیز مهم‌تر است.

 

نکته چهارم ؛ آب رفتن حوله

مانند هر نوع الیاف دیگری، حوله‌های ساخته شده از پنبه یا بامبو هم بسته به جنسشان از یک درجه کشش مخصوص به خود برخوردارند و به مرور زمان و پس از چند دفعه شسته شدن تا حدی آب می‌روند. رعایت دستورالعمل‌های کارخانه برای شست و شوی صحیح این حوله‌ها باعث می‌شود که میزان آب رفتن این الیاف به دنبال شست و شو کاهش پیدا کند. برای این که از آب رفتن حوله‌هایتان جلوگیری کنید، باید آن‌ها را با دمای پایین شست و شو دهید و در هوای آزاد خشک کنید. همچنین استفاده از نرم کننده‌ها باعث می‌شود که حوله خاصیت جذب آب خود را از دست بدهد.

 

نکته پنجم؛ طراحی حوله

مرغوبیت یک حوله تنها بستگی به کیفیت و جنس الیاف آن ندارد و طراحی و استایل هم جزو معیارهای انتخاب یک حوله مناسب به شمار می‌آیند. بنابراین، وقتی می‌خواهید برای فرزند خود حوله بخرید، باید طراحی و شکل ظاهری حوله را هم مد نظر قرار دهید. رنگ بندی در انتخاب حوله به خصوص برای کودکان اهمیت بالایی دارد و موجب می‌شود که فرزندتان تجربه خوبی از استفاده از حوله را داشته باشد.


پیشنهاد امروز

 

حوله پالتویی پودایران مدل آفتاب صورتی

  • نوع حوله : چاپی
  • جنس حوله : پنبه
  • رنگ : صورتی
  • الگوی دوخت : پالتویی کلاه دار با یقه آرشال

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 


حوله ساحلی پودایران مدل بارسلون

 

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 


حوله پانچو کودک پودیران مدل باب اسفنجی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی