مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

همه چیز درباره آنتن

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۳۰ ب.ظ

همه چیز درباره آنتن

یکی از وسایل مهم و کاربردی که در هر خانه یا اداره‌ای به آن احتیاج دارید آنتن تلویزیون است. قدرت آنتن با توجه به فاصله شما تا مرکز فرستنده متفاوت می باشد، یعنی از قسمتی که می خواهید تلویزیون تماشا کنید، تا محلی که امواج فرستاده می شود، فاصله کوتاه باشد، با ضعیف ترین آنتن هم می توانید به تماشای برنامه های تلویزیون بپردازید، اما اگر فاصله شما تا مرکز ارسال امواج طولانی باشد قطعا به یک آنتن قوی تر احتیاج دارید.

آنتن ها با توجه به نیاز کاربر با قدرت های مختلفی ساخته می شوند. که شما می توانید با توجه به نوع تلویزیون و فاصله تا مرکز ارسال یک نوع از آنتن را برای خود مشخص نمایید. اگر تلویزیون شما گیرنده دیجیتال ندارد و برای دریافت شبکه های تلویزیون مجبور هستید، شبکه های آنالوگ را دریافت ‌کنید، بدون شک با یک آنتن معمولی نمی‌توانید این کار را انجام دهید و نیاز به یک آنتن با گیرندگی قوی دارید.

آنتن تلویزیون چیست؟

همان طور که می دانید، امواج تلویزیونی در قالب صدا و نور روی آنتن فرستاده می شوند، این امواج با طول موج های مختلف در اطراف شما در حال حرکت هستند، تلویزیون نمی تواند این امواج را همان گونه که فرستاده می شوند، دریافت کند، و به وسیله ای به نام آنتن تلویزیون دارد، آنتن تلویزیون این امواج را دریافت کرده و به صورتی که تلویزیون قادر به دریافت آن باشد، در اختیار تلویزیون قرار می دهد.

 

انواع آنتن تلویزیون:

آنتن تلویزیون گردان: آنتن متحرک یا گردان در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سیگنال ضعیف است و برای پیدا کردن فرکانس‌های مختلف به گردش آنتن احتیاج است. این آنتن به صورت اتوماتیک، جهت خود را تنظیم می‌کند.

آنتن تلویزیون ثابت: آنتن تلویزیون ثابت در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سیگنال نسبتا قوی است و نیازی به گردش و چرخش آنتن برای پیدا کردن کیفیت‌های بهتر نیست. آنتن ثابت بعد از نصب نیاز به تنظیم جهت دارد و بعد از تنظیم، محل و جهت آن را باید ثابت کرد.

آنتن تلویزیون رومیزی: آنتن رومیزی برای استفاده در داخل خانه به کار می‌رود. در ساختمان‌های بلند و در طبقات بالای آپارتمان‌ها و برج‌ها می‌شود از آنتن تلویزیون رومیزی استفاده کرد. به علت نصب در داخل و نزدیکی به تلویزیون، تنظیم جهت این آنتن بسیار راحت است.

 

چرا به نصب آنتن نیاز داریم؟

تلویزیون‌ها در واقع دستگاه‌های گیرنده ای هستند که امواج الکترومغناطیسی موجود در هوا را که انتقال دهنده اطلاعات صوتی و تصویری میباشند دریافت کرده و پس از پردازش به صورت قابل رویت به ما ارائه میکنند. ولی این به این معنی نیست که هر گیرنده ای در هر مکان بتواند امواج ارسالی از فرستنده ها را به خودی خود دریافت و به مخاطبین خود ارایه کند. در واقع قدرت امواج منتشر در هوا به قدری کم است که باید برای دریافت آن از وسیله ای خاص به عنوان آنتن استفاده نمود تا بتوان تاثیر جزئی امواج موجود در اطراف را جمع آوری کرده و برای پردازش به مدار آشکارساز انتقال داد.

 

انتخاب آنتن مناسب

در خصوص اینکه چه نوع آنتن برای نصب در محل مورد نظر ما مناسب میباشد آنچه مهم است فاصله دستگاه گیرنده ما با نزدیکترین ایستگاه فرستنده میباشد. که برقکار ساختمانی یا نصاب آنتن باید آنرا بداند یعنی هرچقدر فاصله طولانی تر باشد دریافت امواج سخت تر بوده و باید از آنتن های بزرگتر با سطح دریافت بیشتر استفاده نمود.
این امکان وجود دارد که در محل‌هایی نزدیک به فرستنده ها و البته عموما در طبقات بالای ساختمان میتوان تصاویر شفاف و بدون کم و کاست را تنها با یک آنتن سی سانتیمتری که روی خود تلویزیون نصب میشود دریافت کرد، و در همان محل و در واحد های دیگرهمان ساختمان امکان دارد بدلیل پایین بودن طبقه یا پشت به فرستنده بودن واحد باید از آنتن خارج از ساختمان استفاده کرد که عموما در  بام نصب میگردد.
تشخیص میزان شدت و کیفیت امواج در هرنقطه با واحد دسی بل اندازه گیری و بیان می شود (در دستگاه‌های گیرنده دیجیتال بخشی در منو گنجانده شده که این معیار را در صورت نیاز میتوان از آنجا مشاهده نمود) هر چقدر که میزان شدت و کیفیت به حداکثر درجه بندی شده نزدیکتر باشد تصویر بدست آمده بی نقص تر و با کیفیت بیشتری خواهد بود.

 

پس از برسی و انتخاب نوع مناسب آنتن جهت نصب موارد زیر را باید بدرستی اجرا کرد :

  • انتخاب محل مناسب بصورتی که آنتن در نزدیکی دیوار یا آنتنهای دیگر نبوده و حداقل یک متر فاصله داشته باشد ضمنا آنتن نباید در جهت دریافت توسط موانع از جمله ساختمان یا موارد دیگر ماسک شود.
  • نصب پایه مناسب بصورتی که از آنتن از سطح پشت بام حد اقل دو متر فاصله بگیرد.
  • نصب آنتن و تنظیم جهت به سمت فرستنده (در این بخش میتوان از جهت یاب آنتن یا نگاه کردن به آنتن های نزدیک استفاده کرد)
  • نصب دقیق و صحیح سیم ها به طوریکه هیچیک از رشته سیمهای شیلد (دور کابل) نباید به سیم کور (مغزی) برخورد یا تماس داشته باشد.

پیشنهاد امروز

 

آنتن هوایی صبا مدل نقاب

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 


آنتن 96 ثابت هانی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 


آنتن رومیزی 2020 هانی

مشاهده قیمت روز، تصاویر بیشتر و خرید 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی