مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

ساختمان خوب (قسمت 6)

جمعه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۹ ب.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

در مقاله قبلی درباره بعضی از مراحل ساخت یک ساختمان خوب صحبت کردیم در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.

 

 

خلاصه مقاله های قبلی :

ما در مقاله قبلی به مراحل دیوار چینی (آجر نما) ، خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی برق ، سیم کشی ، کاشی و سرامیک ، پارکت ، دیوارپوش ، نقاشی ، سقف کاذب ، استونیت ، آسمان مجازی ، کابینت ، درب و پنجره و درباره حمام و سرویس بهداشتی ، سینک ، شیرظرفشویی ، هود ، گاز و فر ، سرمایش و گرمایش یک ساختمان توضیحاتی دادیم.

در ادامه می پردازیم به ...

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز یک ساختمان خوب آنتن مرکزی آن است.

یک آنتن مرکزی استاندارد، مجموعه‌ای کامل از گیرنده و فرستنده است که اطلاعات مختلفی مثل تصاویر ویدئویی، ماهواره‌ای و تصاویر داخلی مثل دوربین‌های مداربسته و دربازکن‌های برقی را از فرستنده‌ها گرفته و آن‌ها را به صورت همزمان به چند گیرنده ارسال می‌کند. در واقع امروز هر آنتنی که بیش از یک گیرنده داشته باشد، آنتن مرکزی است. اما بخش دیگری که یک آنتن مرکزی را ویژه می‌کند بخش آمپلی‌فایر است. آمپلی‌فایر، سیگنال‌های دریافتی توسط آنتن را دریافت کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند تا این سیگنال‌ها قابلیت تقسیم شدن و رسیدن به واحدهای مختلف یک ساختمان را پیدا کنند. درحالی‌که یک آنتن معمولی، آمپلی‌فایر و جعبه تقسیم پیچیده‌ای نداشته و تنها سیگنال را دریافت کرده و آن را به دستگاه‌ها انتقال می‌دهد.

 

مزایای آنتن مرکزی

  • با آنتن مرکزی نیاز نیست هر واحد به صورت جداگانه هزینه‌های هنگفتی را برای نصب آنتن و سرویس و تعمیرات آن بپردازد.

  • با استفاده از این نوع آنتن دیگر نیاز نیست که هر واحد آنتن جداگانه نصب کند و فضای پشت‌بام پر از آنتن‌های بی‌نظم و بدنما شود.

  • در برج‌های بلند، دسترسی به پشت‌بام مشکل است و استفاده از آنتن معمولی باعث می‌شود هر واحد برای تنظیم آن نیاز به مراجعه به پشت‌بام داشته باشد، اما این نوع آنتن یک‌بار تنظیم شده و در زمان مقرر بازرسی و سرویس می‌شود.

  • آنتن مرکزی نیاز به سیم‌کشی مشکل و طولانی‌مدت برای هر واحد را کاملاً مرتفع می‌کند، در شرایطی که استفاده از آنتن معمولی نیاز به سیم‌کشی جداگانه دارد.

  • استفاده از چندین آنتن در کنار هم، باعث ایجاد اختلال و افت کیفیت آنتن‌ها می‌شود که در استفاده از آنتن مرکزی چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

  • به دلیل کیفیت بالای این نوع آنتن‌ها، سیگنال‌های دریافتی بالاترین کیفیت ممکن دارند، بنابراین کیفیت دریافت تصاویر بسیار بالا خواهد بود.

  • با استفاده از چنین سیستمی، تمامی تصاویر دریافتی از جمله، تصاویر ماهواره‌ای، تلویزیونی، رادیویی، دوربین‌های مداربسته و ... به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

 

یک محصولی که کاربرد آنتن مرکزی را تکمیل می کند کابل آنتن است.

کابل آنتن

آنتن‌‌ها ابزارهای جالبی هستند که می‌توانند ما را به دنیای بیرون وصل کنند. اما این کارکرد هیجان‌انگیز بدون وجود کابل آنتن تلویزیون امکان پذیر نیست. بله این رشته‌های به ظاهر کم اهمیت، مهم‌ترین نقش را در تماشای تلویزیون ایفا می‌کنند. همانطور که می‌دانید آنتن‌ تلویزیون سیگنال‌های ویدئویی را به دستگاه پخش یا همان تلویزیون ارسال می‌کند و آن را در قالب تصویر به چشمان بیننده می‌رساند. بنابراین لازم است کابل‌های به کار رفته در آنتن از نوع کابل‌های انتقال دهندهی سیگنال‌ها RF باشند. کابل کواکسیال مناسب‌ترین انتخاب برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی از طریق آنتن است و می‌توان آن را متداول‌ترین کابل در سیم‌کشی آنتن‌ها دانست. البته نوع و مقاومت اسمی کابل نیز در انتخاب آن تاثرگذار است. هر کابل کواکسیال قابلیت اتصال به آنتن را ندارد و معمولا کابل‌های کواکسیال با مقاومت اسمی ۷۵ اهم برای این کار انتخاب می شوند.

 

کابل کواکسیال

کواکسیال به کابل هایی گفته می شوند که از چند رشته تشکیل شده اند که جنس این رشته ها از مس تشکیل شده اند همچنین این رشته مسی با یک لایه آلومینیومی پوشیده شده است. از این کابل ها معمولا در آنتن تلویزیون استفاده می شود.

 

مزایا:

  • این کابل دارای پایداری و دوام بالا می باشد.

  • این کابل میتواند تا ۳۰۰ MHz را انتقال دهد.

  • هزینه های نگهداری از این کابل نسبت به سایر کابل های دیگر پایین تر می باشد.

  • همچنین هزینه توسعه این کابل نیز بسیار پایین میباشد و می توان از آن در سیستم های دیجیتال و آنالوگ به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز یک ساختمان خوب آیفون (درب بازکن) و پنل آن است.

آیفون های (درب بازکن) یک ساختمان به آیفون صوتی و آیفون تصویری تقسیم می شوند.

 

 

آیفون (درب بازکن) صوتی :

این سیستم که اولین نسل آیفون ها بوده،امروزه خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. آیفون صوتی دارای دو وظیفه می باشد، یکی اینکه دارای شاستی درب بازکن می باشد و دوم دارای میکروفن و بلندگو برای ایجاد مکالمه با شخصی که روبروی پنل آیفون قرار گرفته است.

آیفون (درب بازکن) تصویری :

این دسته از آیفون ها که به آیفون های تصویری معروف هستند و نسل نسبتاً جدید در این قسمت از برق ساختمان می باشند، تمامی کارهایی که یک سیستم آیفون صوتی انجام می دهد را انجام می دهد و تنها تفاوت آن ها این است که در این سیستم ها علاوه بر ایجاد مکالمه ی صوتی، تصویر شخص مراجعه کننده نیز توسط مانیتوری که روی گوشی تعبیه شده می تواند توسط میزبان مشاهده شود.

 

مقاله انواع آیفون

کلید و پریز

یکی دیگر از محصولاتی که نیاز ساختمان می باشد کلید و پریز است. در طراحی دکوراسیون خانه یکی از اجزای کوچک اما تاثیرگذار، همین کلید و پریز است. اگر خانه ها و ساختمان های قدیمی را مشاهده کنید می بینید که کلیدها و پریزهای آنها تقریبا شبیه به هم بودند اما امروزه به آسانی می توانید نوع مناسب آنها را با توجه به طراحی دکوراسیون خود انتخاب کنید. یکی از لوازم الکتریکی ساختمان کلید و پریز است که برای کنترل (قطعی و وصلی) یا انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود. این عناصر کوچک در ابعاد و طرح های مختلف به بازار عرضه می شوند و در برقکاری ساختمان قرار گرفتن آن ها روی دیوار با انواع پوشش ها مثل رنگ، کاغذ دیواری، پانل های چوبی و غیره نمایی خیلی منحصر به فرد و جذاب به فضای خانه می بخشد. تفاوت کلید و پریز که یکی از تجهیزات انتقال دهنده برق در ساختمان هستند، در ظاهر و کارکرد آنهاست. کلید و پریز خودشان دسته ها و انواع مختلفی دارند که با بقیه فرق دارد و باید با توجه به نیاز خود مدل مد نظر انتخاب کرد.

 

مقاله انواع کلید و پریز

 

دستگیره :

یکی دیگر از محصولاتی که نیاز یک خانه می باشد دستگیره ها است.کلیه ی دستگیرهای درب ساختمان از یراق آلات اساسی منزل و محل کارمان به شمار می روند معمولا پس جابجایی یا گذشت زمان نیاز به تعویض دارند. با توجه به اینکه در ساختمان هر درب کاربرد مختلفی دارد، دستگیره های آن ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال دستگیره ی درب اتاق خواب را نمی توان بر روی درب ورودی نصب کرد.

 

انواع دستگیره که از لحاظ کابرد به ۵ گروه تقسیم می شود که شامل :

  1. دستگیره درب کمد

  2. دستگیره درب ورودی

  3. دستگیره ی درب کابینت

  4. دستگیره درب اتاق خواب

  5. دستگیره درب سرویس بهداشتی و حمام

لوازم روشنایی :

نور و نورپردازی، زیبایی خانه را صد چندان می کند. نورپردازی مطلوب، با لوستر و چراغ های مناسب امکان پذیر است. هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری بهترین و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. لوستر، آباژور و چراغ، خانه را زیبا ونظر بیننده را به خود جلب می کنند. پس هنگام خرید آن ها بهترین ها را انتخاب کنید.

 

نخستین چیزی که هنگام ورود به هر اتاق مورد توجه قرار می گیرد لوستر است. لوستر را برای نشیمن و پذیرایی اتاقتان انتخاب کنید و از زیبایی آن شگفت زده شوید.

 

آویزها برای نصب روی سقف اتاق های بزرگ به تنهایی با همراه با چند آویز دیگر مناسب است. برای اتاق های کوچک هم فقط یکی از آنها را نصب کنید. ازسلیقه خودتان هم برای نصب آویز در هر مکانی استفاده کنید.

 

آشپزخانه، اتاق نشیمن یا راهروهای خانه برای نصب چراغ های سقفی مناسبند.

 

لامپ های هالوژن از نورهای تزیینی خانه است که معمولا” درسقف، آرک آشپزخانه یا دیوارها کار می شوند و نورپردازی زیبایی در فضا ایجاد می کنند.

 

شاخه ای از نورپردازی و یا به نوعی روشی اجرایی در نورپردازی است که در ان منشا نور و یا لامپ، دیده نمیشود اما بازتاب نور ان برروی سطح (دیوار و یا سقف) مشاهده می گردد. عموما اجرای نور مخفی را به کمک انواع لامپ های شلنگی و ریسه های ال ای دی (LED) و یا اس ام دی (SMD) انجام میدهند.

 

 

سرپیچ ، حباب ، انواع لامپ از دیگر لوازم مورد نیاز روشنایی است و در دکوراسیون منزل تاثیر دارد. سعی شود برای نورپردازی بهتر از لامپ های آفتابی و مهتابی در منزل استفاده نمایید.

 

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 



قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

ادامه دارد ...

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی