مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

همه چیز درباره ساختن ساختمان

سه شنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۵ ب.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

هدف یک ساختمان، در درجه اول ایجاد سرپناه در کنار امنیت برای ساکنین است. اهداف دیگر ساختمان، حفاظت در برابر شرایط بد آب و هوایی، ایمنی، فضایی برای آرامش، حریم خصوصی و همچنین برای نگهداری وسایل، تأمین برق و آسایش در زندگی و کار است.

 

ساختمان چیست؟

ساختمان، نوعی سازه است که با مصالحی خاص ساخته می شود و شامل زیر بنا، زیر ستون، دیوار، کف، سقف، دودکش، خدمات لوله کشی و ساختمانی، سکوهای ثابت، ایوان، بالکن، قرنیز یا جلوآمدگی، بخشی از یک ساختمان یا هر چیز دیگری که به آن وصل شده یا هر دیوار محصوری که یک زمین یا فضا را از سازه مشابه مجرا می کند، می باشد. خانه ها، کارخانه ها، مراکز خرید، بیمارستان ها و غیره از انواع ساختمان ها هستند.

در این مقاله قصد داریم محصولاتی که برای یک ساختمان خوب نیاز است را به شما معرفی کنیم.

 

مراحل ساخت یک ساختمان :

برای ساختن یک ساختمان مراحل ابتدایی متعددی وجود دارد که یکی از آن مراحل ها دیواری چینی (بیرونی و داخلی) یک ساختمان است.

به این علت اجرا می شوند که بایستی محیط ها و کاربری ها به درست و طبقه نقشه های اجرایی از یکدیگر جدا شوند که به دو نوع ۱۰ سانتی متری و ۱۵ سانتی متری اجرا می شوند. دیوار های ۱۰ سانتی متری که به عنوان تیغه معرفی می شوند جهت جداسازی فضاهای داخل یک واحد صورت می گیرد. دیوارهای ۱۵ سانتی متری معمولا برای دیوارهای خارجی و یا به عنوان جدا کننده ی فضای بین دو واحد مورد استفاده قرار می گیرند، به این علت که هم عایق صدا باشد و هم اینکه بین دو واحد دیوار محکمتری قرار گیرد که به سادگی قابل تخریب نباشد در پروژه‌هایی که از اسکلت فلزی یا بتنی به عنوان بدنه اصلی آنها استفاده می‌شود، چیدن دیوارها و استفاده از سفال بسیار راحت است و نیازی به دقت بالا برای تنظیم کردن بلوک یا آجر نیست برای اجرایی دیوارها می‌توانید از سفال، بلوک‌های سبک، دیوارهای پیش ساخته و یا آجر استفاده کنید.

آجر مصنوعی

آجر مصنوعی یکی از محصولاتی است که می توان برای نمای یک ساختمان استفاده کرد. این نوع آجر نمای ساختمان که به نسبت آجر معمولی سبک تر است، نصب آسان تری داشته و به صرفه تر است در رنگ ها و طرح های متنوع و زیبایی(رنگ های مشابه آجر معمولی) در دسترس و قابل تهیه هستند. دوام و بقای این نوع آجر ها نیز بالا تر بوده و دچار خوردگی، شوره و لق شدگی نمی شود. از لحاظ شکل ظاهری کاملا مطابق با آجر طبیعی است و تفاوت آن فقط در خصوصیاتی مانند سبکی است. طراحی این آجر ها به گونه ای بوده که مطابق با طرح ها و دیزاین های مختلف و همچنین شرایط داخلی وبیرونی ساختمان باشند. نصب این آجر ها به حدی آسان است که به یک تیم تخصصی برای کار گذاری آن نیازی نیست. همچنین با تمامی شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار است. از آنجایی که سبک است هزینه های حمل و نقل آن نیز مناسب تر است. بنابراین می توان به آسانی و با هزینه ی اندک به سبک نمای زیبا و بادوام آجری برای نمای ساختمان دست یافت.

 

لوله داربست :

برای دیوار کشی و دیگر خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد.

 

داربست چیست؟

داربست ها سازه هایی می باشند که به صورت موقت در هنگام ساخت بناهای مختلف، برای انجام عملیات بر روی نقاطی که دسترسی به آن ها مشکل تر است نصب می شوند. فاصله ای که داربست باید از سطح ساختمان داشته باشد 30 تا 40 سانتی متر می باشد.  در نصب داربست ها از دو جزء استفاده می شود که عبارتند از: لوله داربست و بست داربست. بست های مختلفی از قبیل بست دو پیچ، چهار پیچ و … وجود دارد که بسته به نوع داربست از آن ها استفاده می شود. اجزای دیگری نیز در داربست وجود دارد که عبارتند از: ستون داربست، لوله های زیرتخته ای، لوله های سرتاسری، کفشک، چرخ داربست، جک داربست، پل، لوله های شمعی و …

انواع لوله داربستی :

لوله های داربستی در دو مدل درزدار و بدون درز وجود دارند. از لوله های درزدار برای ایجاد داربست ها استفاده می کنند. لوله های بدون درز از ایمنی بیشتری برخوردارند و مسلما به علت ایمنی بالایی که دارند هزینه تولید بیشتری هم خواهند داشت و از لحاظ قیمت گرانتر می باشند. جنس این لوله ها از فولاد یا گالوانیزه می باشد.

لوله کشی :

یکی دیگر از مراحل ساخت ساختمان لوله کشی آن ساختمان می باشد مثل لوله کشی گاز ، آب و فاضلاب ...

لوله کشی گاز:

لوله کشی لوله گاز باید توسط افراد حرفه‌ای و شرکتهای دارای مجوز از طرف اداره گاز انجام شود. این مورد وقت چندانی نمی‌گیرد و ممکن است در یک فرایند یک یا دو روزه به پایان برسد. به هیچ وجه در این مورد دخالت نکنید و اجازه دهید که مسئولین شرکت تمامی مراحل آن را انجام دهند تا از ایمن بودن سازه خود اطمینان حاصل کنید.

 

لوله کشی فاضلاب:

کسانی که با گیر کردن فاضلاب منزل و دردسرهای بی نهایت آن مواجه شده باشند، اجرای این مرحله را به خوبی درک می‌کنند و می‌دانند که باید نهایت تلاش خود را در حفظ کیفیت اجرای این مرحله به کار گیرند. پیدا کردن مسیر درست و مناسب برای عبور فاضلاب بدون گیر کردن آن و لوله فاضلاب مناسب با کیفیت خوب کاری تجربی است و بهتر از آن را به پیمانکار واگذار کنید.

 

لوله کشی برق و سیم کشی:

برق کشی و سیم کشی ساختمان را باید به دو مرحله تقسیم کنیم. مرحله‌ی اول، لوله کشی است که مشخص می‌کند سیم های ساختمان از چه محلی عبور می‌کند. این لوله‌ها، علاوه بر نقش هدایت سیم به قسمتهای مختلف، وظیفه حفاظت از آن را نیز بر عهده دارند. اگر در این کار تجربه دارید، می‌توانید این مرحله را به منظور کاهش هزینه‌ ها خودتان انجام دهید.

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 


قسمت اول

ادامه دارد...

در مقاله بعدی مراحل بعدی یک ساختمان خوب را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی