مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

ساختمان خوب (قسمت 5)

پنجشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۱:۳۸ ب.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

در مقاله قبلی درباره بعضی از مراحل ساخت یک ساختمان خوب صحبت کردیم در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.

 

 

خلاصه مقاله های قبلی :

ما در مقاله قبلی به مراحل دیوار چینی (آجر نما) ، خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی برق ، سیم کشی ، کاشی و سرامیک ، پارکت ، دیوارپوش ، نقاشی ، سقف کاذب ، استونیت ، آسمان مجازی ، کابینت ، درب و پنجره و درباره حمام و سرویس بهداشتی ، سینک ، شیرظرفشویی ، هود ، گاز و فر یک ساختمان توضیحاتی دادیم.

در ادامه می پردازیم به ...

در این مقاله به سیستم گرمایش و سرمایش یک خانه می پردازیم

سیستم‌ها و وسایل گرمایش و سرمایش بسیاری برای ساختمان در بازار وجود دارد. این سیستم‌ها گرمای مورد نیاز در فصل زمستان و سرمای لازم برای تابستان را فراهم می‌کنند و حضور آن‌ ها در ساختمان الزامی است. امروزه با توجه به اهمیت موضوع گرم شدن کره زمین، حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی، علاوه بر قدرت و قیمت وسایل گرم‌کننده و خنک‌کننده، باید متناسب با نیاز هر ساختمان، مناسب‌ترین دستگاه ممکن از نظر قیمت، مصرف انرژی، برآورده کردن نیازهای اساسی دمایی و رطوبتی و غیره را انتخاب کرد. امروزه سیستم‌های گرمایشی خانگی مانند گذشته به بخاری و شومینه محدود نمی‌شوند. نصب موتورخانه و تجهیزات وابسته به آن شرایط را برای کاربرد انواع وسایل گرمایشی پیشرفته در ساختمان بوجود آورده است. با آغاز فصل سرما، آشنایی با انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی و انتخاب بهترین گرمایش برای خانه بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند.

 

سیستم‌ گرمایشی خانگی (موتورخانه)

سیستم گرمایشی موتورخانه از سیستم‌های تاسیساتی و گرمایش مرکزی است. موتورخانه معمولا در آپارتمان‌هایی به کار می‌رود که بیشتر از ۱۲ واحد دارند. در این سیستم آب در موتورخانه گرم می‌‌شود و از طریق سیستم گرمایشی شوفاژ به واحدها منتقل می‌‌شود. آب در لوله‌های هر واحد می گردد و فضای خانه را گرم می‌کند. بنابراین اصلی ترین تجهیزات وابسته به موتورخانه را نصب رادیاتور شوفاژ از گذشته و همین طور سبک جدید سیستم‌های گرمایشی مثل  رادیاتور قرنیزی، گرمایش از کف و انواع پکیج تشکیل داده‌اند.شناخت لوازم و نحوه عملکرد موتورخانه در هنگام ضرورت رفع عیب و تعمیر موتورخانه و تجهیزات وابسته به آن امری ضروری است. 

 

مزایای موتورخانه

هنگام مقایسه سیستم‌های سرمایش و گرمایش و بین انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی، موتورخانه مانند بخاری از لحاظ انرژی دارای بهره‌وری مناسبی است. همچنین برخلاف آن فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. موتورخانه و شوفاژ در کنار هم شاید یک وسیله گرمایشی لوکس به شمار نیاید، اما توانایی بسیار خوبی در گرم کردن واحدهای مسکونی دارد.

 

معایب موتورخانه

افراد زیادی گرمایش مرکزی به وسیله موتورخانه را بهترین سیستم گرمایشی منزل و بهترین گرمایش برای خانه می‌دانند، اما این وسیله معایبی نیز دارد. نیاز به فضایی مجزا، عدم انتقال یکنواخت حرارت و نیاز به لوله‌کشی زیاد در واحدها از مشکلات موتورخانه است.

 

سیستم‌ گرمایشی خانگی (پکیج)

در ادامه معرفی انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی به یکی از رایج‌ترین سیستم‌های گرمایشی منزل می‌رسیم: پکیج. موتورخانه و پکیج در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی بیشترین شباهت را دارند. در سیستم موتورخانه از یک مخزن بزرگ برای همه واحدها استفاده می‌شود؛ ولی در سیستم گرمایشی پکیج، یک مخزن کوچک در هر واحد قرار می‌گیرد.

 

مزایای پکیج

استفاده از سنسورهای هشدار دهنده مطمئنا پکیج را در میان انواع سیستم‌های گرمایشی خانگی و سیستم‌های تاسیساتی به یکی از ایمن‌ترین گزینه‌ها تبدیل می‌کند. همچنین به دلیل اینکه به کمک پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ هر واحد می‌تواند دما را به صورت مستقل تنظیم کند، بهره‌وری آن افزایش پیدا می‌کند.

سیاه نکردن دیوار و هدر نرفتن آب نیز یکی دیگر از مواردی است که این سیستم را تبدیل به یکی از گزینه‌های بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل می‌کند (زیرا آب در آشپزخانه و حمام استفاده می‌شود).

 

معایب پکیج

حقیقت این است که عیب خاصی را نمی‌توان به سیستم گرمایشی پکیج نسبت داد. انرژی مصرفی پکیج و هزینه آن شاید بالا باشد؛ اما حذف مسیر لوله‌‌کشی آب، حذف پمپ آب و استقلال در مصرف آن را تا حد زیادی جبران می‌کند. همچنین، هزینه تعمیر و نگهداری این سیستم از موتورخانه کمتر و تعمیر آن نیز ساده‌تر است.

بنابراین در میان تمام مدل‌های سیستم گرمایشی جدید منزل، پکیج و سیستم گرمایشی شوفاژ را می‌توان بهترین گرمایش برای خانه و بهترین سیستم گرمایشی منزل (یا حداقل یکی از بهترین‌ها) دانست. پکیج در میان انواع سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و سیستم‌های تاسیساتی بهترین جایگزین برای سیستم موتورخانه نیز است.

 

سیستم‌ گرمایشی خانگی (شومینه)

نشستن در مقابل شومینه، کتاب خواندن و لذت بردن از یک نوشیدنی گرم در یک روز سرد حداقل یکبار از ذهن همه ما گذشته است. نصب شومینه که یک وسیله گرمایشی لوکس و زیبا به حساب می‌آید و نقش مهمی در دکوراسیون داخلی و ارتقا آن دارد. بنابراین انواع شومینه که با عناوینی مثل شومینه برقی ، هیزمی ، سنگی و موارد مشابه طراحی وساخته شده نیز با مزایا و معایبی همراه است.

 

مزایای شومینه

اگر به‌طور خلاصه بخواهیم بگوییم، تنها نکته مثبت شومینه به عنوان یک سیستم گرمایشی خانگی در زیبایی آن خلاصه می‌شود.

 

 

سیستم‌ سرمایشی خانگی (کولر آبی)

یکی از محبوب‌ترین سیستم سرمایشی خانگی در سرتاسر کشور کولرهای آبی هستند. اما اینکه این نوع سیستم بهترین باشد یا خیر بستگی به نوع انتخاب شما و شرایط شما دارد. در هر حال این سیستم سرمایشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد که با شناخت آن می‌تواند بهترین انتخاب را پیش روی خود قرار دهید.

 

مزایای کولر آبی

  • مصرف برق کولر آبی به دلیل اینکه سرمایش آن از آب تولید می‌شود پایین است.
  • ظرفیت‌های مختلفی از آن وجود دارد که با توجه به مساحت فضای خانه می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.
  • این کولرها بشدت مناسب مناطق با آب و هوای خشک هستند.
  • هزینه نصب و راه‌اندازی آن بسیار پایین است.
  • برای نصب آن نیاز به نصاب حرفه‌ای ندارید و خودتان می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید.
  • اصلی‌ترین اجزای این کولرها موتور و پمپ آن‌ها است و کارکرد بسیار ساده‌ای دارند.
  • پوشش دادن مساحت‌های زیاد

معایب کولر آبی

  • کولرهای آبی در مناطقی مانند شمال کشور کارایی خوبی ندارند.
  • اگر مدام نور خورشید به آن‌ها بتابد و با گرمای زیاد برخورد داشته باشند آسیب می‌بینند.
  • بالا بودن استهلاک و پوسیدگی یکی از مشکلات کولرهای آبی است.
  • اگر پوسیده شوند، بوی بد آن به فضای داخل خانه می‌پیچد.
  • شما نمی‌توانید به دمای فضای داخل خانه کنترلی داشته باشید و صرفاً می‌توانید دور موتور را کم یا زیاد کنید.
  • کولرهای آبی پرسر و صدا هستند.
  • آب زیادی مصرف می‌کنند.

 

 

سیستم‌ سرمایشی خانگی (کولر گازی)

یکی دیگر از سیستم سرمایشی خانگی در فصل گرما کولرهای گازی هستند که استفاده از آن‌ها در شرایط جغرافیایی مختلف روز به روز در حال افزایش است. این کولرها نوعی اسپلیت محسوب می‌شوند و دارای دو نوع هستند: قابل حمل و دیواری. کولرهای گازی که از نوع قابل حمل هستند در فروشگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند و مناسب فضاهای خانگی نیستند. اما با وجود این کولرهای گازی یکی از بهترین سیستم‌های سرمایشی خانگی به شمار می‌روند.

 

مزایای کولر گازی

  • تقریباً در تمام آب و هواها، چه خشک و چه مرطوب کارایی خوبی دارند.
  • توان سرمایشی آن نسبت به کولرهای آبی بالاتر است.
  • شما می‌توانید به راحتی دمای محیطی را با استفاده از این سیستم تنظیم کنید.
  • با برخورداری از فیلترهای مخصوصی که دارند می‌توانند فضای داخل خانه را تصفیه کنند.
  • سرعت بالا در خنک سازی محیط
  • آلودگی صوتی و سرو صدای کم

معایب کولر گازی

  • از این کولر فقط می‌توان در یک فضا مانند پذیرایی استفاده کرد.
  • بالا بودن هزینه نصب و راه‌اندازی آن‌ها
  • بالا بودن هزینه سرویس آن‌ها
  • مصرف برق بالا

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 



قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

ادامه دارد ...

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی