مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

همه چیز درباره یک ساختمان (قسمت 2)

پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

در مقاله قبلی درباره بعضی از مراحل ساخت یک ساختمان خوب صحبت کردیم در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.

 

 

خلاصه مقاله قبل :

ما در مقاله قبلی به مراحل دیوار چینی (آجر نما) ، خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی برق و سیم کشی یک ساختمان توضیحاتی دادیم.

در ادامه می پردازیم به...

در این مقاله میرسیم به طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

این مرحله کار بر روی کف ، دیوار ها و سقف می باشد که شامل کاشی و سرامیک کاری بر روی کف و دیوار می باشد و می توان به سقف و دیوار ها رنگ زده شود. کابینت آشپزخانه و درب و پنجره هم بخشی از دکوراسیون داخلی یک ساختمان می باشد.

 

کاشی و سرامیک

برای زیبا سازی فضای داخلی اولین گزینه استفاده از کاشی و سرامیک است. کاشی و سرامیک نوعی مصالح ساختمانی هستند که نه تنها برای تزئینات داخلی و خارجی بلکه به عنوان عایق رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرند. کاشی‌ها برای پوشش دادن دیوارهای حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه به کار برده می‌شوند. زیرا آنها در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بالایی دارند و آسیب نخواهند دید. برای کف ساختمان نیز می‌توانید از سرامیک استفاده کنید که با توجه به محل نصب آنها، ممکن است از مدل‌های متفاوتی استفاده کنید. سرامیک‌های سایز بزرگ برای پوشش دادن فضای داخلی اتاق نشیمن و سرامیک‌های معمولی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

 

پارکت

یکی دیگر از کار هایی که برای زیبا سازی کف ساختمان می توان استفاده کرد پارکت می باشد. پارکت پوششی از جنس چوب است که برای کف داخل ساختمان استفاده می شود. بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می دهند تا کف ساختمان پوشیده شود. کفپوش‌های پارکت، با ظاهری چشم نواز و طراحی مد روز، از مقبولیتی غیر قابل رقابت برخوردارند. این کفپوش‌ها، تمامی زیبائی که شما از یک پوشش چوبی انتظار دارید را به شما عرضه خواهد کرد. پارکت به عنوان سالم ترین کفپوش جهان از نظر سلامت و بهداشت و پاکیزگی شناخته می‌شود و از نظر اقتصادی باید پارکت را به عنوان یک سرمایه تلقی کرد نه کالای مصرفی، زیرا این کفپوش همیشه ارزش مالی خود را حفظ می کند و موقع فروش ملک به مراتب بیش از بهای خود ایجاد ارزش افزوده می‌کند.

 

دیوارپوش

دیوارپوش پی وی سی ، به دلیل مقاومت بالای این نوع از دیوار پوش‌ها در برابر آب‌ و آتش این نوع از دیوار پوش‌ها کاربرد گسترده‌ای در حمام، اتاق‌ها و یا هر مکانی که در معرض رطوبت باشد دارند. از دیگر مزایای این نوع دیوار پوش‌ها مقاومت بالا در برابر حرارت و همچنین طور طول عمر بالا است که به‌عنوان مزایای دیوارپوش پی‌وی‌سی دیده می‌شود. این ویژگی سبب شده که پس از استفاده طولانی‌مدت از این دیوارپوش شکل ظاهری و استحکام آن‌ها حفظ‌شده و تازگی و زیبایی خود را همیشه داشته باشند.

 

دیوارپوش شیشه ای ، این دیوارپوش‌ها ساده، جذاب و متنوع هستند. جلوه‌ای فوق‌العاده به فضا می‌دهند و با انواع دیوارپوش‌های دیگر به صورت ترکیبی می‌توانند استفاده شوند. بخصوص در آشپرخانه خیلی کاربرد دارند. حس نشاط و شادابی را ایجاد می‌کنند و از طیف‌های رنگ‌های سرد تا رنگ‌های بشاش و شاد را شامل می‌شوند. می‌توانند کاملا ساده و بی نقش و نگار باشند یا داخلشان از طرح‌های ظریفی استفاده شود، حتی می‌توان به آن بافت‌های متنوع داد. نصب نسبتا راحتی دارند. در ساخت آن‌ها از موادی استفاده شده است که در مقابل ضربه مقاوم هستند‌، حتی اگر ضربه آنقدر شدید باشد که منجر به شکستن بشود به هیچ عنوان خرد نمی‌شوند، برای همین امنیت بالایی دارند. به عنوان پارتیشن در فضای داخلی هم می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

انواع دیوار پوش وجود دارد در این مقاله به دو نمونه اشاره کردیم.

نقاشی

یکی از روش‌هایی که از قدیم مرسوم بوده و توسط آن می‌توان تحول زیادی در دکوراسیون منزل و یا محل کار ایجاد کرد نقاشی ساختمان است و می‌دانیم تا چه حد می‌تواند در زیبایی دکوراسیون مؤثر باشد. نقاشی ساختمان تأثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارد و هر چه رنگ آمیزی زیباتری انجام شود در نتیجه دکوراسیون نیز جلوه جذاب و بهتری پیدا کرد. رنگ آمیزی و دکوراسیون داخلی تأثیر مستقیمی روی یکدیگر دارند و به این دلیل در نقاشی باید کاملاً حرفه‌ای عمل شود. از ابزارها و روش‌های مختلف در رنگ کاری ساختمان که بگذریم باید به مهارت نقاش ساختمان اشاره‌ای داشته باشیم زیرا استفاده از ابزارآلات و روش‌های مدرن و جدید در صورتی می‌تواند مؤثر واقع شوند که نقاش از مهارت بالایی برخوردار باشد.

 

سقف کاذب

سقف کاذب یک سقف ثانویه است که زیر ساختار اصلی سقف نصب می شود و از انواع سقف های مدرن به شمار می رود. به دلیل تنوع بالای مصالح مورد استفاده در آن انواع گوناگونی از طرح ها را می توان روی آن پیاده کرد که این به معنای پتانسیل های بالای این نوع سقف برای پیاده سازی انواع طراحی داخلی روی سقف است.

 

استونیت

استونیت یک محصول منحصر بفرد است که از ترکیب پودر سنگ و رزین پی وی سی تشکیل می شود.  نسبت تشکیل پودر سنگ به به مقدار یوی پی وسی مختلف است. نسبت پودر سنگ و یو پی وسی باعث می شود که ماربل شیت ها از استحکام بالاتری نسبت به ورق های پی وی سی معمولی داشته باشند. استونیت در دکوراسیون داخلی استفاده های بسیاری دارد. کاربرد استونیت به طور کلی به فضای داخلی خاصی معطوف نمی شود و استفاده گسترده ای درجای جای خانه خواهد داشت. از استونیت می توان برای پوشش دیوار ها و سقف به راحتی استفاده نمود.

 

آسمان مجازی

آسمان مجازی ایده نوینی در زمینه دکوراسیون داخلی بوده که از نظر بصری پنجره ای زیبا رو به طبیعت و آسمان را برایتان به ارمغان می آورد. سقف آسمان مجازی در واقع تلفیقی از سقف کاذب مشبک و تصاویر آسمان با بالاترین کیفیت تصویر به صورت کاملا ضد آب می باشد. سقف های کششی و یا پوشش های کشسان با موارد مصرف برای سقف و دیوارهای دکوراتیو امروزه در نزد طراحان و معماران به عنوان محصول دوست داشتنی و منحصر بفرد کاربرد وسیعی پیدا کرده است و همواره به پیچیده ترین تخیلات ذهنی طراحان جامعه عمل پوشانده و امکان نامحدود طراحی را در اختیارشان قرار داده است .

 

کابینت

اجرای کابینت یکی دیگر از مراحل دکوراسیون داخلی می باشد. برای اجرای کابینت گزینه‌های مختلفی از دو سبک دکوراسیون سنتی و دکوراسیون مدرن در اختیار دارید که با توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان، می‌توانید یکی از مدل‌های آن‌ها را انتخاب کنید.

 

درب

مرحله دیگر از طراحی داخلی یک ساختمان درب و پنجره می باشد.

درب‌های ساختمان یکی از اجزای اصلی در هر ساختمانی هستند که نقش زیادی نیز در جلوه و زیبایی آن ساختمان دارند که امروزه با پیشرفت هر روزه تکنولوژی و فناوری در صنعت ساختمان سازی درب‌ها نیز تحولات و تغییرات زیادی پیدا کرده اند. درب‌های یک ساختمان علاوه بر کارکردی که دارند می‌توانند به عنوان یکی از بخش‌های دکوراسیون داخلی هم ایفای نقش کنند. درب داخلی ساختمان از انواعی از مدل درب است که در فضای داخلی آپارتمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در انواع چوبی، شیشه‌ای و غیره موجود هستند که بر اساس محلی که نصب می‌شوند دارای تنوع جنس متنوعی هستند برای مثال درب داخلی ساختمان از نوع سرویس بهداشتی و حمام باید حتما ویژگی ضد آب بودن را داشته باشد. 

 

 

درب های داخلی ساختمان انواع مختلفی دارند که بهترین آنها درب های ضد سرقت است. همانطور که از نام آن پیدا است به دربی اطلاق می‌شود که از ورود سارقین به داخل خانه جلوگیری کرده و در برابر دستکاری و خرابکاری و تخریب بسیار ایمن عمل می‌کند. البته این ایمنی هیچ گاه صد در صد نیست اما در مقابل انواع دیگر مدل درب داخلی ساختمان استحکام بیشتری داشته و نقش بازدارنده را ایفا می‌کند. درب ضد سرقت در برابر فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و دارای استانداردهای خاص جهانی است. همچنین درب ضد سرقت دارای عایق صوتی است.

پنجره

اگر زندگی در یک خانه‌ی کم ‌نور را تجربه کرده باشید حتما از اهمیت نورگیری فضا باخبر هستید. یک خانه با پنجره‌های نامناسب چشم‌انداز، تهویه، زیبایی فضا، و ورود نور را مختل می‌کند. حتی از نظر روانی، محیط تاریک به تدریج می‌تواند باعث بی‌حالی و افسردگی شما شود.

در قسمت پنجره ساختمان انواع پنجره وجود دارد که در این مقاله به یک نوع آن می پردازیم.

پنجره pvc و upvc ، این نوع پنجره‌ها استفاده گسترده‌ای در صنعت ساختمان دارند. پروفیل‌های pvc و upvc مواد قابل بازیافتی هستند که برای طبیعت آسیب خاصی ایجاد نمی‌کنند. در حالت کلی upvc متریال بهبود یافته‌ی نوع pvc است. چرا که خاصیت انعطاف‌پذیر pvc را ندارد و همچنین عایق بهتری در برابر صدا و حرارت است. 

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.


قسمت دوم

ادامه دارد...

در مقاله بعدی مراحل بعدی یک ساختمان خوب را برای شما توضیح خواهیم داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی