مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

روز مادر

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۳۶ ب.ظ

روز مادر در کل جهان جشن گرفته می شود و به نظر می رسد که جزء معدود موضوعات جهانی باشد که تمام فرهنگ ها، حتماً یک روز را در سال به آن اختصاص می دهند و عنوان روز مادر و پاس داشتن مادرانگی را جشن می گیرند. این روز به دلیل معجزه تولد فرزند و فداکاری های مادر و همچنین به عنوان خاص ترین انسان های دنیا که این معجزه را به عمل آورده اند، برگزار می شود.

جشن های روز مادر در کل جهان بسیار متنوع هستند که معمولاً تاریخ برای برگزاری جشن روز جهانی مادر، " روز 12 ماه می " در تقویم میلادی است که این تاریخ برای همه کشورها نیست بلکه یک روز جهانی برای مادران است و کشورهای دیگر تاریخ های متفاوتی را به عنوان روز زن و روز مادر جشن می گیرند.

 

 

تاریخچه روز جهانی مادر
تاریخچه روز جهانی مادر به قرن نوزدهم برمی گردد. در اوایل سال های دهه 1850 میلادی، یکی از فعالان امور زنان به نام اَن ریوس جارویس، انجمن هایی با نام فعالیت های روز مادر تشکیل داد که در ابتدا هدف این انجمن ها، کمک به سربازان مجروح جنگ بود؛ اما بعدها هدف اصلی آن ها ایجاد صلح و نزدیکی دشمنان سابق به یکدیگر شد. چندی بعد از جنگ؛ روز دوستی مادران را راه انداختند. چندین سال بعد یعنی در سال 1870، یکی از فعالان همین انجمن ها به نام جولیا واردهاو بیانیه ی روز مادر را ارائه داد که بسیار هم مورد پسند عموم قرار گرفت و در کل ایده ی وی در مورد این بیانیه این بود که زنان نقش سیاسی فعال تری برای گسترش صلح به عهده بگیرند و نقش بیشتری در جامعه داشته باشند. در سال 1924 میلادی آمریکا دومین یکشنبه ی ماه می را به عنوان روز مادر تعیین کرد. که در بین آن ها کانادا، اکثر کشور های اروپایی، استرالیا، نیوزلند، هند، چین، ژاپن، فیلیپین و آفریقای جنوبی نیز حضور داشتند. روز مادر در اکثر کشور ها در یکشنبه دوم ماه می جشن گرفته می شود البته در این بین، کشور هایی مثل ایرلند و بریتانیا استثنا هستند و روز مادر را در یکشنبه چهارم در لِنت جشن می گیرند. اکثر کشور های عرب روز مادر را در بیست و یکم مارس جشن می گیرند و بیشتر کشور های اروپای شرقی روز مادر را در تاریخ هشتم مارس یعنی در روز جهانی زن جشن می گیرند. در کشور ژاپن، زادروز همسر وقت امپراتور را به عنوان روز مادر جشن می گیرند.

در کشور ایران هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شمسی، روز 25 آذر به نام روز مادر نام گذاری شده بود که بعد از انقلاب این روز به سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) یعنی تاریخ 20 جمادی الثانی تغییر یافت و از آن روز به بعد هرساله مردم کشورمان سالروز تولد دخت پیامبر را به عنوان روز مادر و روز زن گرامی می دارند.

 

 

کادو برای مادر زن و مادر شوهر
انتخاب کادو برای مادر معمولا کار حساسی است و همه می‌خواهند بهترین هدیه رو بخرند اما وقتی شما ازدواج کرده باشید این حساسیت چند برابر می‌شود چون غیر از انتخاب هدیه برای مادر خودتان، باید کادو برای مادرزن و مادرشوهر هم بخرید. معمولا زوج‌های جوان بیشتر درگیر این موضوع هستند و دوست دارند از مادر همسرشان هم به اندازه‌ی مادر خودشان تشکر و قدردانی کنند. گاهی در سال‌های اول و به دلیل آشنا نبودن با روحیات و علایق مادر همسر، خرید کادو سخت می‌شود، تا جایی که ممکن است بحث‌های طولانی مدت برای انتخاب هدیه صورت بگیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در طول فرآیند انتخاب و تهیه‌ی کادو یادتان باشد این است که هدیه می‌تواند ارزان‌قیمت باشد اما کاربردی و همراه با احساسات پررنگ باشد. مثلا یک قاب عکس که در آن عکس خانوادگی‌تان را گذاشته‌اید یا یک محصول مراقبتی که به آن‌ها نشان می‌دهد چقدر به فکر سلامتی‌شان هستید. هدایایی که در این مطلب به شما پیشنهاد دادیم هر کدام بسته به شناختی از مادر همسرتان دارید، می‌توانند گزینه‌های خوبی جهت کادو برای مادر زن و مادر شوهر باشند.

 

 

کادو روز مادر چی بخریم؟

کلا خرید و انتخاب کادو روز مادر کار دشواری هست مخصوصا اگه اون کادو برای یه مناسبت مهمی مثل روز مادر باشد البته که با هیچ کادویی نمیشه محبت‌های این فرشته‌های مهربان را جبران کرد.

هر کدام از ما دوست داریم برای روز مادر در حد توان خودمون کادویی برای روز مادر بخریم که آن‌ ها را شاد کند حالا چه گرون قیمت چه ارزون قیمت، به همین مناسبت فروشگاه خاجی کالا تخفیفات ویژه ای برای محصولات خود در نظر گرفته است که می‌ توانید از بین آن‌ ها محصولاتی را انتخاب کنید و آن‌ را به مادرتان هدیه بدهید.

 

  جشنواره روز مادر خاجی کالا  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی