مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

تلفن ثابت و بی سیم

سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۰۷ ب.ظ

تلفن یکی از مهم‌ترین وسایل ارتباطی در جامعه‌ های امروزی به شمار می‌رود ( حتی می‌توان گفت مهم‌ترین وسیله ارتباطی بشر در طول تاریخ بوده است ) . این روزها تلفن‌ها به دو دسته ثابت و همراه تقسیم بندی شده و بخش اعظمی از ارتباطات بر عهده تلفن‌ های همراه می‌باشد. با این حال هرگز نمی‌توان از کنار تلفن‌ های ثابت به راحتی عبود کرد و نقش آن‌ها را در زندگی انسان نادیده گرفت. تلفن‌های ثابت چه در منازل مسکونی و چه در ادارات و سازمان‌ها، همچنان به عنوان یک ابزار ارتباطی مهم به شمار می‌روند.

 

 

تاریخچه تلفن ثابت
قبل از تلفن ثابت از تلگراف به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می شد. در تاریخ ۱۷۷۴ تلگراف توسط مخترع ایتالیای اختراخ شد. تلگراف اوایل برای هر حرف الفبا یک سیم داشت. اما به پیشرفت علم ارتباط تلگراف تک سیمی نیز ساخته شد . با پیشرفت های ایجاد شده مورس اولین دستگاه بین قاره ای را درست کرد.(بین انگلیس و آمریکای شمالی -سال ۱۸۶۶).پیدایش تلفن ثابت انقلابی را در حوزه ارتباط ها ایجاد کرد. 

۱۸۷۶: الکساندر گراهام بل تلفن را اختراع کرد و این اختراع به نام او ثبت شد. اما در حقیقت فرد دیگری به نام الیشا گری نیز دستگاهی مانند تلفن را اختراع کرده بود اما گراهام موفق شد اختراع خود را چند ساعت زودتر از او به ثبت برساند و نامش به عنوان مخترع یکی از مهم ترین دستگاه های تاریخ بشر ماندگار شد. پیش از تلفن الکساندر  تلفن سیمیاوی ادیسون، تلفن بلوری نیکولسون  و تلفن نیمه هادی باکند اشاتور  و تلفن حرارتی رالک  و جونون اختراع شده بود، ولی هیچ کدام به اندازه دستاورد الکساندر گراهامبل صنعت ارتباط را متحول نساخت. درسال ۱۸۸۰ ازترکیب فرستنده کربنی و گوشی الکساندر گراهام بل، تلفن های جدید امروزی درست شد.

 

 

تلفن ثابت در ایران
11 الی 12 سال بعد از اختراع تلفن ، این تکنولوژی در حدودای سال 1267 و 1268 وارد ایران شد.تلفن در ایران فراز  نشیب های زیادی را گذرانده تا اینکه به اینجا رسیده. در سال 1308 امور تلفن ثابت به وزارت پست و تلگراف سپرده شد و نام این وزارت به وزارت پست و تلگراف و تلفن تغییر کرد.در سال 1315 با تمایل پادشاهی عراق ارتباطی بین ایران و عراق ایجاد شد و نخستین ارتباط تلفنی بی سیم نیز در 31 تیر 1327 ،بین تهران و لندن برقرار شد. سال 1350 در جهت تمرکز ارتباطات تلفنی شرکت سهامی تلفن و شرکت امور تلگراف ادغام شدند و شرکت مخابرات ایران را تشکیل دادند.

 

 

تلفن‌های ثابت در ابتدای حیات خود به معنی واقعی کلمه ثابت بودند و امکان هیچگونه جا به جایی و حرکتی را نداشند. به عبارتی دیگر، این تلفن‌ها با استفاده از یک کابل به پریز تلفن متصل شده و در جای ثابتی قرار می‌گرفتند. اما به مرور زمان نوع دیگری از تلفن‌های ثابت پا به عرصه گذاشتند که امکان جا به جایی محدود را به کاربران می‌دادند. تلفن‌هایی که امروزه به عنوان تلفن بیسیم شناخته می‌شوند و از محبوبیت زیادی نیز در بین کاربران دستگاه‌های تلفن ثابت برخوردار هستند.

 

 

نکات مهم در خرید تلفن بی سیم

اگر سوالات متعددی ذهن شما را مشغول کرده و در صدد هستید تا بهترین تلفن بیسیم را خریداری کنید، باید بگوییم که عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارند که توجه به آن‌ها می‌تواند به انتخاب مناسب‌ترین و بهترین تلفن بی سیم منجر شود.

 

بلاک کننده تماس

اگر از مزاحم‌های تلفنی و یا از تماس‌های پشت سر هم شرکت‌های تبلیغاتی خسته شده‌اید، هنگام خرید تلفن بی سیم باید دقت کنید که دستگاه مورد نظرتان حتما به قابلیت بلاک کننده تماس مجهز باشد. مدل‌های مجهز به این ویژگی این اجازه را می‌دهند که شماره‌های تعیین شده توسط شما بلاک شوند. بعلاوه، همچنین می‌توانید تماس‌ها را بر اساس نوع آن‌ها بلاک کنید؛ به عنوان مثال این توانایی را خواهید داشت تا تمام تماس‌های بین‌المللی یا شماره‌های ناشناس را بلاک کنید.

 

پیغام گیر

امروزه اکثر تلفن های بی سیم خانگی دارای پیغام گیر هستند؛ هرچند نمونه‌های بدون پیغام‌گیر نیز با قیمتی ارزانتر موجودند. هنگام خرید تلفن بی‌سیم باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید تمام تنظیمات پیغام گیر بر روی بیس تلفن باشد یا دسترسی به آن تنها از طریق گوشی بی سیم امکان‌پذیر شود. استفاده از بیس تلفن برای دسترسی و چک کردن پیغام‌ها آسان‌تر است، اما باعث می‌شود که تلفن شما اندازه بزرگ‌تری به خود بگیرد.

مسئله مورد اهمیت دیگر مدت زمان ضبط دستگاه است. برخی مدل‌ها تنها 11 دقیقه ظرفیت دارند، در حالی که بهترین تلفن های بی سیم می‌توانند به مدت یک ساعت پیغام ضبط کنند. در آخر باید در مورد روش هشدار پیغام جدید نیز فکر کنید. اکثر تلفن‌ها و گوشی های بی سیم دارای چراغ چشمک زن هستند، اما برخی مدل‌ها علاوه بر این ویژگی، بوق هشدار را نیز شامل می‌شوند.

 

تعداد گوشی

گوشی های بی سیم در پک‌های تکی، دوتایی، سه تایی، چهارتایی و در برخی موارد شش‌تایی عرضه می‌شوند. شما می‌توانید حتی بعد از خرید تلفن بی ‌سیم خود، اقدام به خرید گوشی‌های اضافی کنید و لزومی ندارد که حتما گوشی جدید را از برند مشابه بیس تلفن خریداری کنید. گوشی‌های اضافه، نیازی به سوکت مجزا برای اتصال ندارند، اما هرکدام از آن‌ها به منبع الکتریکی مختص به خود نیازمند هستند.

 

‌اتصال به دیوار

اگر فضای کمی در خانه یا محل کار خود دارید، می‌توانید از تلفن‌های بی‌سیم رودیواری استفاده کنید؛ هرچند مدل‌های محدودی داری این قابلیت هستند و اکثر تلفن های بی سیم از نوع رومیزی بوده و حتما باید بر روی سطحی هموار قرار بگیرند. در صورت نصب تلفن بی سیم رودیواری، باید در نظر داشته باشید که نیاز است تا کابل برق و تلفن را نیز روی دیوار سیم کشی کنید.

 

دامنه تحت پوشش

نکته مهم دیگری که در خرید تلفن بی سیم باید به آن توجه کنید میزان برد تلفن است. شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند که تلفن های بی سیم ساخته شده دامنه وسیعی را تحت پوشش قرار می‌دهند که معمولا تا 50 متر در فضای بسته و تا 300 متر در فضای آزاد است؛ هرچند این دامنه در عمل به علت وجود موانع مختلف و به خصوص دیوارهای ضخیم، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر با مشکل ضعف سیگنال مواجه شدید می‌توانید یک تقویت کننده جدا تهیه کنید. تقویت کننده یک جعبه کوچک است که بهتر است آن را در دورترین نقطه ممکن از بیس تلفن خود که سیگنال ضعیف است قرار دهید؛ با این کار دامنه تحت پوشش تلفن بی سیم شما تا حدود دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین حتما در زمان خرید تلفن بی سیم دقت کنید که مدل مورد نظرتان با دستگاه‌های تقویت کننده سازگار باشد.

 

بهترین برند تلفن ثابت و بی سیم

بسیاری از ما نام پاناسونیک را بارها شنیده ایم و به خوبی می دانیم محصولات این شرکت در شمار بهترین های بازار قرار می گیرند. پاناسونیک در سال ۱۹۱۸ توسط ماتسوشیا تاسیس شد و طی سال های متمادی فعالیت در صنایع الکترونیک و مخابرات، امروزه در ردیف بزرگ ترین شرکت های این صنعت قرار گرفته است. نمایشگر های پلاسما، دوربین های دیجیتال، دوربین های مدار بسته، انواع لوازم خانگی الکترونیکی، کنسول های بازی، انواع باتری، DVD Player ، تجهیزات صوتی، تجهیزات بهذاشتی و درمانی، لوازم اداری، کامپیوتر های شخصی و لب تاپ و .. همگی از محصولات شرکت پاناسونیک هستند.

 

 


تلفن از کجا بخریم؟

تلفن را می‌توانید در فروشگاه خاجی بیابید. برای خرید و انتخاب مدل دلخواه خود می توانید از سایت خاجی کالا به صورت غیر حضوری خرید نمایید و هم می توانید برای خرید حضوری به فروشگاه خاجی بروید.

جهت دریافت آدرس فروشگاه خاجی عدد 5 را به شماره 1000448 ارسال کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی