مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

شنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۰، ۰۶:۴۹ ب.ظ

امروزه به نظر می‌رسد روکش کردن داخلی دیوار‌های خانه، محیط‌های اداری و … با گچ کمی قدیمی‌شده است و افراد مختلف به خصوص آن‌هایی که خیلی زود همه چیز برایشان تکراری جلوه می‌کند، می‌توانند در صورت تمایل و جهت ایجاد تنوع در این محیط‌ها، از نوعی روکش جایگزین به اسم کاغذ دیواری استفاده کنند چون این مزیت را دارد که با تمامی دکوراسیون‌ها همخوانی دارد.

کاغذ دیواری همان گونه که از روی اسم آن پیداست یک نوع متریال ساختمانی و پوشش تزئینی است که در طراحی‌های داخلی انواع دیوار‌های اداری خانه‌ها و ساختمانی استفاده می‌شود و برای طراحی و دکوراسیون بخصوص برای اتاق پذیرایی و مهمان، اتاق خواب، اتاق کودک، پشت تلوزیون و ال سی دی کاربرد بسیار زیادی دارد و همچنین در طرح‌ها، چاپ‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شود و با نوعی چسب مخصوص به صورت عمودی بر روی دیوار‌ها چسبانده می‌شود و خرید آن نیز به صورت متری یا رول شده است و به صورت‌های مختلفی از جمله چاپ سطحی، چاپ توسط حکاکی، چاپ دیجیتالی، چاپ سیلک ابریشمی و چاپ توسط ماشین چرخشی، چاپ می‌شود.

 

 

چرا کاغذ دیواری؟
ممکن است این سوال وجود داشته باشد که اگر انتخاب و نصب کاغذ دیواری سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده کرد؟ چرا به جای آن از رنگ‌آمیزی برای دیوارها استفاده نکنیم؟ در جواب باید بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با  نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون است.

 

کجا به دنبال کاغذدیواری برویم؟
کاغذ دیواری را می‌توان در فروشگاه‌ خاجی کالا بیابید. برای خرید و انتخاب طرح دلخواه خود می توانید از سایت خاجی کالا به صورت غیر حضوری خرید نمایید و هم می توانید برای خرید حضوری به فروشگاه خاجی بروید.

 

 

ویژگی کاغذدیواری مرغوب

از ویژگی‌های کاغذدیواری‌های مرغوب می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • روکش سطح فوقانی از نوع وینیل Vinyl بوده و وزن وینیل بکار رفته در آن بین ۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع می‌باشد.
  • قابلیت شست‌و‌شوی کامل حتی با مواد شوینده خانگی است.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر کشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوار‌های Dry wall بسیار مناسب است.
  • کاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی‌کند.
  • پس از نصب و اجرا سطحی کاملا بدون درز را ایجاد می‌کند.

 

انتخاب بهترین کاغذ دیواری

  1. همیشه دانستن نکات مرتبط با هر عملی میتواند نقش تعیین کننده ای در انتخاب داشته باشد و تاثیر خوبی بر عمل خواهد داشت. در زیر به بعضی از نکات مهم اشاره می کنیم که دانستن آن ها شما را در طراحی دکوراسیون داخلی راهنمایی می کند.
  2. در اتاق نشیمن بهتر است از با الیاف طبیعی و پارچه‌ای استفاده کنید تا یک حس دوستانه و صمیمی به اطراف و اطرافیانتان منتقل شود.
  3. در اتاق پذیرایی ترجیحا از کاغذ دیواری استفاده کنید که در آن از براده‌های چوب، خرده‌های فلز و موادی مثل پی‌ وی‌ سی به کار رفته باشد. چنین پوششی در ضمن رسمی بودن، مقاومتش نسبت به سایر پوشش‌ها بیشتر است.
  4. در تعیین کاغذ دیواری اتاق بچه‌ها می‌توانید از طرح‌های متنوع عروسکی و رنگ‌های شاد و درخشان کمک بگیرید.
  5. با استفاده از طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه داده و این حسی را القا کنید که انگار سقف در فاصله‌ای مرتفع‌تر از ارتفاع واقعی‌اش قرار گرفته است.
  6. با استفاده از طرح‌های افقی، می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌داده و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر نشان دهید.
  7. با استفاده از طرح‌های شلوغ و گُل‌دار، می‌توانید فضا را کوچک‌تر نشان دهید. 
  8. با استفاده از طرح‌های قطری و زیگزاگ، می‌توانید محیط را زنده‌ و پویا جلوه ‌دهید. چنین طرح‌هایی به عنوان طرح‌های انرژی‌زا شناخته می‌شوند.
  9. یادتان باشد که اگر الگوی کاغذ دیواری‌تان خیلی نزدیک به هم و مرتب در خطوط افقی و عمودی قرار داشته باشد، پوشش دیوارتان بر جلوه محیط غلبه خواهد کرد، به نحوی که مبلمان و وسایل داخل اتاق کمتر دیده می‌شوند.
  10. یادتان باشد که هماهنگی بین بافت کاغذ دیواری و پارکت لمینت ودیگر زیر مجموعه‌ های مبلمان بسیار مهم بوده و بهتر است که این اقلام را در یک طیف رنگی و یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.
  11. بهتر است قبل از انتخاب کاغذ دیواری ، از تاثیر رنگ‌ها بر محیط و موارد استفاده‌شان در مکان‌های مختلف آگاهی داشته ‌باشید. رنگ‌ها حتی اگر با الیافی طبیعی و در قالب کاغذ دیواری هم باشند تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارند. باید توجه کنید که طرح و رنگ کاغذ دیواری باید با روحیه اعضای خانواده متناسب باشد چون هر کدام از آنها حس متفاوتی را به محیط القا ‌می‌کنند.
  12. از رنگ‌های درخشان بهتر است که در اتاق کودکان استفاده کنید. این رنگ‌ها موجب ایجاد انرژی و هیجان در کودکان می‌شود. به‌طور معمول رنگ‌های درخشنده با رنگ سفید رقیق می‌شوند. 

 

روش‌های کندن یا جدا کردن کاغذدیواری


۱-با استفاده از آب: در این روش با پاشیدن آب بر روی کاغذدیواری و ورود آب به داخل منفذ‌های کاغذ دیواری و چسب پشت آن، باعث از بین رفتن قدرت چسبندگی، چسب می‌شود و به راحتی می‌توان آن را از دیوار جدا کرد. البته قبل از انجام این کار باید اطمینان داشته باشید که کاغذ دیواری قابل کندن است و زمانی که قصد داشته باشید دوباره بر روی دیوار کاغذ دیواری جدید بچسبانید؛ می‌توانید لایه‌ی نازکی که بعد از جدا کردن لایه‌ی وینیل از کاغذ دیواری باقی می‌ماند را نکنید و برای مورد بعدی استفاده کنید.

۲-با استفاده از بخار آب : برای این کار باید از دستگاه‌های برقی بخار آب یا بخار شوی استفاده کرد و بخار حاصل از آن را روی سطح کاغذدیواری پاشید تا توسط حرارت زیاد چسب پشت کاغذ دیواری خیلی سریع حل می‌شود و یه راحتی می‌توان با کشیدن کاغذ دیواری ان را از دیوار جدا کرد و در این روش باید مراقب باشیم که پوشش خشک زیر کاغذ دیواری آسیب نبیند.

۳-با استفاده از مواد شیمیایی : مواد شیمیایی موجود در بازار و فروشگاه‌های رنگ فروشی و … برای این کار موجود هستند که مخصوص کندن کاغذدیواری هستند و به این منظور باید آن‌ها را با آب گرم و سرکه مخلوط کرد و پس از محلول کردن این ماده باید آن را به صورت اسپری بر روی کاغذ دیواری بپاشیم که پس از حل شدن چسب کاغذ دیواری با این محلول، به راحتی توسط کاردک می‌توانیم کاغذ دیواری را از دیوار جداسازی کنیم.


پیشنهاد ما

 

کاغذ دیواری ابودیزاین مدل NIKA

  تصاویر بیشتر، قیمت روز و خرید 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی