مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

اطلاعات درباره ی هواکش

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۰۵:۴۳ ب.ظ

هواکش

از جمله نیازهای اساسی هر فرد استشمام هوایی پاک و بدون هرگونه آلودگی است. گاهی مواقع وجود بویی بد و غیرقابل تحمل در محیط خانه، به حدی سرسام‌آور می‌رسد و باعث آزار افراد می‌شود. محیط داخل دستشویی نیز به دلیل آلودگی‌ های زیاد موجود در آن به تهویه و پاکسازی پیوسته نیاز دارد. امروزه با تولید انواع هواکش‌ ها و فن‌ های تهویه‌ ی هوا این مشکلات تا حد زیادی حل شده است. این محصولات توانایی تصفیه و جابه‌جا کردن هوای آلوده‌ی داخل یک محیط که می‌تواند به دلایل مختلف از جمله گاز گرفتگی، وجود دود و آلودگی‌های دیگر ایجاد شده باشد را دارد و با رفع این آلودگی‌ها، هوایی تمیز و پاک را در محیط ایجاد می‌کند. هم چنین در کارخانه‌های مختلف و کارگاه‌های فعال در زمینه‌ی صنایع گوناگون، به دلیل انجام کار با مواد صنعتی مختلف برای تصویه‌ی هوای موجود در محیط و پاکسازی آن به هواکش نیاز است.

 

انواع هواکش و فن

هواکش‌ ها و فن‌ های هوا در محوطه‌های گوناگونی بکار می‌روند و به همین دلیل در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. بطور کلی کارایی و عملکرد این محصولات تقریبا به یک شکل بوده و جهت پاکسازی هوا استفاده می‌شوند؛ اما می‌توان گفت، تفاوت این محصولات پاکسازی هوا در محیطی است که از آن‌ها استفاده می‌شود‌. از انواع مختلف هواکش می‌توان به نوع خانگی اشاره کرد. همچنین از انواع دیگر این محصول مهم و کاربردی باید به نوع صنعتی، نوع مکنده، دمنده، بی‌صدا، سقفی، ضد آب و همچنین نوع کاربردی آن برای پاکسازی هوای داخل لوله‌ها که به نام لوله‌ای شناخته می‌شود اشاره کرد.

 

هواکش صنعتی

از جمله انواع هواکش ها، می‌توان به هواکش‌ های صنعتی اشاره کرد. شاید بنظر برسد که به دلیل سر بسته بودن کارگاه‌های صنعتی، هوای داخل محوطه‌ی این کارگاه ‌ها از آلودگی‌ های خارجی پاک می‌باشد؛ باید گفت که در واقع به دلیل بکارگیری ابزار و مواد صنعتی مختلف و همچنین انجام بعضی از فرایندهای شیمیایی در صنایع خاص، هوای داخل چنین کارگاه‌هایی به پاکسازی بیشتری نسبت به محوطه‌های دیگر نیاز دارد. برای پاکسازی هوای داخل این محوطه‌ها از هر گونه آلودگی، می‌توان از دو نوع محصول پاکسازی هوای صنعتی استفاده کرد. در واقع این محصول را در دسته‌های بزرگ و کوچک در نظر می‌گیرند. همچنین باید اشاره کرد که هواکش صنعتی باعث تنظیم دمای محوطه‌ها و کارگاه‌ های صنعتی می‌شود.

 

هواکش خانگی

از هواکش‌های خانگی معمولا در آشپزخانه‌ ها، توالت، حمام، مکان‌های اداری  و... استفاده می‌شود تا هوای درون ساختمان به خوبی تهویه شده و بهداشت محیط نیز حفظ شود. تهویه هوا باعث افزایش کیفیت هوای داخل ساختمان خواهد شد و از رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها در محیط نیز جلوگیری خواهد کرد. امروزه در بسیاری از هواکش‌های خانگی، از فن های محوری به منظور در جریان انداختن هوا و عملکرد بالا استفاده می شود. هواکش‌های خانگی نیز به سه دسته پره محوری، لوله محوری و پروانه‌ای تقسیم می‌شوند.

 

انواع هواکش خانگی

هواکش خانگی پروانه ای : این نوع از هواکش خانگی بسیار ساده است و پروانه آن بین 3 تا 6 پره دارد. جنس این پره ها معمولا فلزی یا پلاستیکی است، که در یک قاب خارجی قرار می گیرند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم به الکتروموتور وصل می شوند.

هواکش خانگی لوله محوری : تفاوت این مدل از هواکش خانگی با مدل پروانه ای، این است که پروانه ها و الکتروموتور در یک قاب خارجی قرار نمی گیرند بلکه در داخل یک محفظه ی استوانه ای شکل هستند. این نوع تهویه بیشتر در هواکش صنعتی کاربرد دارد.

هواکش خانگی پره محوری : این مدل از هواکش های خانگی، مانند مدل لوله محوری هستند و تفاوتشان این است که در هواکش های پره محوری، قبل از هواکش، پره های راهنما اضافه شده اند و تعداد این پره ها نسبت به بقیه بیشتر است.

 

فرآیند تهویه توسط هواکش خانگی چگونه صورت می گیرد؟

  1. جمع آوری دود و حرارت از نزدیک ترین محل به منبع ایجاد کننده آن ها

  2. مسیرهایی که برای تهویه انتخاب می کنید تاحد امکان کوتاه و مستقیم باشند.

  3. سرعت تهویه را متناسب با آلودگی که در محیط وجود دارد، انتخاب کنید.

  4. پس از محاسبه مقاومت در مجرای تهویه، فن را با ظرفیت ذخیره فراتر از چیزی که نیاز دارید انتخاب کنید.

  5. از موتوری که دارای شتاب و تهویه عمومی است می توانید برای مصارف عمومی خود استفاده کنید.

  6. برای تبادل بهتر هوا، هواکش خانگی خود را در جایی نصب کنید که بتواند از انتشار آلودگی و بوی ایجاد شده تا حد امکان جلوگیری کند و به بهترین شکل ممکن آن ها را با محیط بیرون مبادله کند.

ویژگی‌ های بهترین هواکش

بطور کلی، عملکرد تمامی محصولات تهویه هوا به یک شکل بوده و همگی در راستای پاکسازی هوای داخل یک فضا از آلودگی و بوی بد عمل می‌کنند. انواع هواکش‌ های خانگی و صنعتی برای تهویه‌ هوای محیط، بالا بردن کیفیت بهداشت و پاکیزگی محیط و همچنین تنفس بهتر افراد در یک محیط می‌شود. از نوع خانگی هواکش ها در مجتمع‌ های مسکونی و تجاری و از هواکش صنعتی، در کارخانه‌ها و کارگاه‌ های فعال در صنایع مختلف استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که ابعاد نوع خانگی کوچکتر از نوع صنعتی این محصول می‌باشد‌. تولید صدای کم و عملکرد خوب در بهبود کیفیت هوا، از جمله ویژگی‌هایی است که عملکرد این محصولات را بهتر می‌کند.

 

بهترین برند هواکش

شرکت دمنده یکی از بهترین برند های هواکش در ایران است و انواع هواکش خانگی و صنعتی را در سایز های مختلف وارد بازار نموده است شما می توانید محصولات شرکت دمنده را از بزرگترین هایپر ساختمانی کشور تهیه نمایید.

اگر برای نمونه بخواهیم یکی از محصولات شرکت دمنده را به شما معرفی نماییم ، هواکش 12 لوله ای دمنده سری Turbo مدل VPH-12S2S

 

خصوصیات هواکش دمنده :

  • محل نصب : دیوار و سقف ( ترجیحا دیوار)

  • توان : 15 وات

  • دور موتور : 2400 دور در دقیقه

  • جنس بدنه : پلاستیک

  • جنس پروانه : پلاستیک

  • مناسب برای : آشپزخانه سرویس بهداشتی

تاریخچه شرکت دمنده :

دمنده در روزهای نخستین کار خود ، در سال1346در محله پامنار تهران توسط کارآفرین کشور آقای احمد بستانچی چشم به دنیای صنعت گشود و از آن روزها حدود 50 سال می گذرد و هم اکنون با تنوع بیش از 150 مدل فن (خانگی، صنعتی و تاسیساتی) پیشتاز در صنعت هواکش بوده. در کنار شما در خانه، محل کار و یا هر جای دیگر که به محصولات دمنده نیاز داشته باشید. بیشترین افتخار شرکت دمنده جلب رضایت مشتری است.


شما می توانید هواکش دلخواه خود را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی