مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

همه چیز درباره یک ساختمان خوب (قسمت 4)

چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰ ب.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

در مقاله قبلی درباره بعضی از مراحل ساخت یک ساختمان خوب صحبت کردیم در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.




خلاصه مقاله های قبلی :

ما در مقاله قبلی به مراحل دیوار چینی (آجر نما) ، خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی برق ، سیم کشی ، کاشی و سرامیک ، پارکت ، دیوارپوش ، نقاشی ، سقف کاذب ، استونیت ، آسمان مجازی ، کابینت ، درب و پنجره و درباره حمام و سرویس بهداشتی یک ساختمان توضیحاتی دادیم.

در ادامه می پردازیم به ...

لوازم مورد نیاز آشپزخانه

در این مقاله می خواهیم به آشپزخانه یک خانه اشاره نماییم سینک ، شیر ظرفشویی ، گاز و فر ، هود  که در دکوراسیون داخلی یک ساختمان تاثیر دارد توضیحاتی بدهیم.

 

سینک:

سینک ظرفشویی از جمله پرکاربردترین وسایل در دکوراسیون منزل به حساب می آید ،در انتخاب سینک ظرفشویی عوامل زیادی تاثیر گذار هستند. برای انتخاب درست،بهترین سینک ظرفشویی اولین موردی که باید به آن توجه کنید جنس سینک است .سینک ها بامتریال هایی ساخته می شوند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند .به علاوه ویژگی ها و نحوه تمیزکردنشان نیز متفاوت است. سینک های دوقلو به شما این امکان را می دهند که کارهایتان مانند شستن ظروف و آماده سازی مواد غذایی را جدا انجام دهید. سینک هایی که اندازه ی لگن آنها متفاوت است به این منظور تولید شده اند که شما کارهایی از قبیل شستن ظروف را در لگن بزرگتر و کارهای دیگر مانند آماده سازی مواد غذایی را در لگن کوچکتر انجام دهید.

 

شیر ظرفشویی :

کارکرد اصلی شیر آب آشپزخانه توزیع آب داغ و آب سرد برای شستن ظروف، غذاها، و دست‌ها است. اما فراتر از کارکرد آن، شیر آب نقش مهمی در تعریف و تعیین سبک طراحی آشپزخانه شما بازی می‌کند. به عبارتی دیگر شیرآلات نقش مهمی در نما و زیبایی آشپزخانه شما دارند. به همین دلیل است که در بازار شاهد سبک های مختلفی از شیرآلات آشپزخانه هستیم. وجود این تنوع باعث می شود تا انتخاب شیرآلات مناسب برای شما راحت نباشد. 

انواع شیرآلات آشپزخانه به لحاظ طراحی دستگیره به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

تک دستگیره ای:

در مورد انواع تک دستگیره ای، تنظیم فشار و دمای آب تنها با استفاده ار یک اهرم انجام می شود. حرکت رو به بالا و پایین برای تنظیم فشار آب و حرکت چپ به راست برای مخلوط کردن آب سرد و گرم تنظیم است. این مدل از شیرآلات آشپزخانه برای زمان هایی که تنها یک دست شما آزاد است، مناسب است. همچنین برای نصب آنها تنها نیاز به ایجاد یک حفره در کابینت دارید.

دو دستگیره ای:

این نوع شیر ها در دسته شیرآلات سنتی قرار می گیرند. برای نصب آنها نیاز به ایجاد سه حفره در پیشخوان آشپزخانه دارید. در همه این شیرآلات یک دستگیره اختصاصا برای آب سرد و یک دستگیره برای آب گرم لحاظ می شود. با هر دو دستگیره امکان تنظیم فشار آب وجود دارد. کار کردن با انواع شیرآلات دو دستگیره ای برای زمان هایی که دست شما آزاد نیس سخت است.

بدون دستگیره:

انواع شیرآلات آشپزخانه به یک سنسور چشمی مجهز هستند. با قرار گرفتن دست در زیر سنسور بصور خودکار جریان آب قطع و وصل می شود. در مورد این مدل از شیرآلات  یک دستگیره برای تنظیم دما و فشار آب در کنار شیر تعبیه شده است. استفاده از آن برای کودکان و افراد با شرایط جسمانی خاص بسیار مناسب است. همچنان که در مصرف آب نیز صرفه جویی می کند.

 

گاز و فر:

گازهای رومیزی یا صفحه‌ای، تحولی بزرگ در تجهیزات آشپزخانه هستند. این گازها هم از نظر ظاهری و هم از نظر تکنولوژی، بسیار موفق‌تر از مدل‌های قدیمی عمل کرده‌اند. به دلیل تنوع فراوان گاز رومیزی در بازار لازم است قبل از خرید اطلاعات کافی درباره‌ی برندها، توان حرارتی و کیفیت گاز رومیزی داشته باشید. برای حرارت و پخت‌وپز با قدرت بالا، اجاق صفحه‌ای گازسوز بهترین انتخاب است. این مدل‌ها حتی برای سرآشپزهای حرفه‌ای خانگی کاملا مناسب هستند. زیرا درجه حرارت‌ بالا و قابلیت کنترل سریع، برای پخت و پز حرفه‌ای را به‌خوبی ارائه می‌دهند. این مدل با اتصال به گاز شهری کار می‌کند. اگر در آشپزخانه خود لوله گاز مناسب ندارید، ممکن است نیاز به مدل دیگری داشته باشید. البته در کشور ما با توجه به بستر مناسب اتصالات گازی این احتمال بعید به نظر می‌رسد و پرکاربردترین مدل گاز رومیزی در کشور همین نوع گازسوز است. گازهای برقی همان‌طور که از نامشان پیداست توسط برق گرم می شوند و نیازی به اتصال گاز ندارد. در مدل‌های الکتریکی شعله مستقیم وجود ندارد و حرارت از طریق المنت‌ها به غذا انتقال پیدا می‌کند. این مساله باعث ایمنی بیشتری در این مدل‌ها می‌شود. در گازهای برقی پیشرفته‌تر، شما می‌توانید درجه حرارت دلخواهتان را در هر زمان تعیین کنید. بسیاری از افراد طرفدار پروپاقرص طراحی مینیمال و راحتی گاز صفحه ای برقی هستند. هرچند باید توجه کنید که گازهای برقی نسبت به مدل‌های گازی برای گرم شدن به کمی زمان احتیاج دارند.

 

 

یک گاز رومیزی مناسب تمام زیبایی و کارایی موردنیاز شما در آشپزخانه را تامین می‌کند، اما یک مورد را نمی‌تواند جبران کند! و آن چیزی نیست جز وجود فر گاز. پخت خیلی از غذاها و شیرینی‌ها در گاز رومیزی ممکن نیست. شاید با خودتان فکر کنید برای پخت تمام غذاها می‌توانید از همان گاز رومیزی استفاده کنید. پس بهتر است اول با تفاوت حرارت‌دهی این دو وسیله آشنا شویم. در طراحی اجاق گاز شعله‌ها در کف قرار دارند و طبعا حرارت از پایین به غذا می‌رسد. این قابلیت در پخت اغلب غذاها کاملا کارآمد و بهینه است. اما برای بافت‌های حساسی مثل کیک و شیرینی، حرارت مستقیم از کف باعث می‌شود پایین کیک بسوزد و بالای آن سفید و خام باقی بماند. در فر گاز هوای داغ در کل دستگاه به صورت یکنواخت پخش می‌شود. این جریان هوا هم باعث پخت یکنواخت می‌شود، و هم سطح بالایی کیک و شیرینی و پیتزا و … را گریل می‌کند. گریل و برشته شدن در ظاهر غذا تاثیر زیادی دارد. به دلیل همین تفاوت، اجاق گاز و فر گاز نمی‌توانند به جای هم استفاده بشوند و وجود هر دو برای پخت غذاهای مناسبشان، ضروری است.

 

 

هود:

امروزه با توجه به اینکه پخت‌و‌پز در آشپزخانه و داخل آپارتمان انجام می‌شود، استفاده از هود یکی از واجبات است. هودها وظیفه حذف گرما، بو، رطوبت و چربی از محیط آشپزخانه را بر عهده دارند. هود انواع مختلفی دارد که با توجه به طراحی آشپزخانه و مورد مصرف باید انتخاب شود. بهتر است با توجه به نیاز و شرایط و طراحی آشپزخانه، هود مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب هود یکی از تصمیمات مهم و اساسی برای خانه است که برای داشتن یک انتخاب مناسب، باید اطلاعات کافی در مورد انواع هود داشته باشید. برای اطلاع بیشتر از مشخصات فنی هود ها پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی خاجی کالا می باشد. 

هود از اجزای متفاوتی شامل بدنه، موتور، فیلتر، دودکش خروجی دود، روشنایی، پنل کنترل و ریموت تشکیل شده است.

بدنه: بدنه هود آشپزخانه که همان قاب اصلی و یا فریم می‌باشد، اغلب از جنس استیل و شیشه است که در آن موتور، فیلتر، پنل کنترل و روشنایی هود جاسازی شده است.

موتور: موتور اصلی‌ترین قسمت هود آشپزخانه است که هنگام انتخاب و خرید، بیش از ظاهر باید به موتور هود توجه کرد. هودها دو نوع موتور دارند.

هود موتور فلزی: این هودها موتوری با بدنه و پروانه حلزونی فلزی دارند که از نظر کیفیت و طول عمر به مراتب بهتر از موتور پلاستیکی‌ عمل می‌کنند.

هود موتور پلاستیکی: هودهای موتور پلاستیکی، موتوری فلزی ولی با پروانه‌های پلاستیکی دارند. خصوصیت بارز این نوع موتور‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها از لحاظ اقتصادی است. 

 

آشپزخانه مدرن به عنوان یکی از اصلی‌ترین فضا‌های دکوراسیون منزل می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و کیفیت فضا‌های زندگی شما داشته باشد، این فضا به عنوان قلب دکوراسیون منزل شما نیاز به طراحی به روز دارد، چرا که با توجه به پرهزینه بودن فرآیند طراحی و دکوراسیون آن امکان تغییر دکوراسیون‌های اساسی برای آن در فواصل کوتاه وجود ندارد، بنابراین باید از ایده‌های بی‌نقص و ماندگارتری برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید. 

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 



قسمت چهارم

ادامه دارد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی