مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

همه چیز درباره یک ساختمان (قسمت 3)

دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰ ق.ظ

همه چیز درباره یک ساختمان خوب

در مقاله قبلی درباره بعضی از مراحل ساخت یک ساختمان خوب صحبت کردیم در این مقاله به ادامه آن می پردازیم.

 

 

خلاصه مقاله های قبلی :

ما در مقاله قبلی به مراحل دیوار چینی (آجر نما) ، خدماتی که برای ساختن یک ساختمان انجام می شود احتیاج به لوله داربست می باشد ، لوله کشی گاز ، لوله کشی فاضلاب ، لوله کشی برق ، سیم کشی ، کاشی و سرامیک ، پارکت ، دیوارپوش ، نقاشی ، سقف کاذب ، استونیت ، آسمان مجازی ، کابینت ، درب و پنجره یک ساختمان توضیحاتی دادیم.

در ادامه می پردازیم به ...

 


 

 

در این مقاله می خواهیم به سرویس بهداشتی و حمام یک ساختمان بپردازیم

 

 

سرویس بهداشتی ممکن است کوچک‌ ترین فضا در خانه باشد، اما تأثیر دکوراسیون و طراحی سرویس بهداشتی می‌تواند بسیار شگفت‌ انگیز باشد. هیچ‌ گاه اهمیت سرویس بهداشتی را کم از سایر فضاهای خانه در نظر نگیرید زیرا تأثیر مستقیم بر بهداشت فردی اعضای خانواده دارد و فضای همگانی محسوب می‌شود. حمام‌ به عنوان فضایی مستقل دارای دوش/وان، و در صورت امکان توالت و روشویی می‌باشد. در صورت داشتن فضای کافی، حمام و سرویس توالت باید به‌صورت اتاق‌هایی جدا از هم نیز وجود داشته باشند.

توالت ایرانی

توالت خاورمیانه‌ای که در منابع تأسیساتی با نام توالت شرقی، توالت ایرانی، شناخته‌می‌شود، توالت با فرم طبیعی نیز کاربرددارد، گونه‌ای توالت است که فرم چمباتمه زدن به‌کار گرفته می‌شود. گونه‌های گوناگون از این نوع توالت وجود دارد، اما همگی آن‌ها دارای سوراخی به درون زمین هستند. بیش‌ترین فرق میان این توالت‌ها در بلندی و چگونگی نشستن بر روی آن‌هاست. برخلاف توالت‌های ایرانی در توالت‌های فرنگی فرم به‌کار گرفته می‌شود.

 

توالت فرنگی

توالت فرنگی امروزه یکی از لوازم جدا نشدنی در حمام و سرویس بهداشتی هر خانه ای محسوب می شود که استفاده از آن برای افراد مسن و یا افرادی که در اثر حادثه دچار آسیب دیدگی های شدید در ناحیه لگن و پاها هستند بسیار توصیه می شود. توالت های فرنگی انواع گوناگونی دارد که در میان نوع دوتکه آن ها با مخزن و کاسه از هم جدا بسیار مقرون به صرفه تر است، اما توالت فرنگی های یک تکه اگرچه ممکن است پر هزینه تر به نظر برسند، ولی نظافت آنها به دلیل یکپارچگی بسیار ساده تر است.

 

فلاش تانک

امروزه در اکثر منازل فلاش تانک وجود دارد و دیگر حتی تصور یک سرویس بهداشتی بدون فلاش تانک امکان‌پذیر نیست. به طور کلی، فلاش تانک محفظه‌ای است که آب را درون خود نگه می‌دارد. در مواقع نیاز می‌توانید از این آب ذخیره شده استفاده کنید. به این صورت که اهرم را می‌کشید و حجم آب یکباره و با فشار تخلیه می‌شود. البته کارکرد مدلهای جدید، به جای اهرم با دکمه است.

 

روشویی

در هر سرویس بهداشتی، یکی از وسایل و تجهیزات مهم، روشویی است.در گذشته این وسیله، به صورت پایه دار و بدون کابینت تولید می‌شد ولی به مرور زمان با آپارتمان نشینی و کوچک شدن سرویس بهداشتی نیاز به فضای بیشتر برای سرویس بهداشتی احساس شد. 

 

انواع روشویی

  • روشویی دیواری : این نوع روشویی بیشتر برای استفاده در حمام کاربرد دارند و به دیوار نصب می شود.
  • روشویی گوشه ای: وقتی فضای کافی برای روشویی نداریم می توانیم از این نوع روشویی استفاده کنیم که در کنج دیوار نصب می شود.
  • روشویی پایه دار: همان روشویی که در خانه های سنتی خودمان استفاده می کنیم. این نوع روشویی برخلاف اسمش به دیوار نصب می شود و پایه ی آن صرفا برای زیبایی و پوشش شیرآلات کاربرد دارد. 
  • روشویی کابینتی (کابینت روشویی) : نوع شیک و مدرنی از روشویی که می توان گفت الهام گرفته از سه نوع قبلی روشویی است. طراحی توکار کابینت روشویی باعث می شود فضا برای قرار دادن وسایل بدون ایجاد ناهماهنگی ایجاد شود. از این نوع روشویی می توان هم در فضای کوچک و هم بزرگ استفاده کرد. کابینت روشویی در بازارهای ایران به وفور پیدا می شود.

شیر آلات

اگر سری به بورس انواع شیرآلات و تجهیزات سرویس های بهداشتی زده باشید متوجه شده اید که مدل های بسیار زیاد و متنوعی از این اقلام در بازار وجود دارد که ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند. شیرآلات امروزه نه تنها برحسب جنس بلکه بر اساس عملکرد و تکنولوژی روز در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. شیرآلات اهرمی در واقع همان شیرالات تک دستگیره ای هستند که مدت زیادی است جایگزین شیرآلات دو دستگیره ای شده اند. یک دلیل محبوبیت این مدل از شیرآلات سطح بهداشت بالای استفاده از آنها است. دلیل دیگر سهولت استفاده از آن ها برای مصرف کنندگان است. در این مدل از شیرآلات بهداشتی عملیات مخلوط کردن آب سرد و گرم و همچنین تنظیم فشار آب تنها با همان یک دستگیره انجام می شود.

 

شیر توالت

امروزه همه به زیبایی هر چه بیشتر خانه خود توجه می کنند و وسایل و لوازمی را متناسب با دیزاین خانه خریداری می کنند . بخشی که در دیزاین خانه باید به آن توجه شود شیرآلات می باشد و انتخاب مناسب از این محصولات می تواند در کنار کارایی به زیبایی خانه کمک شایانی کند . شیر توالتی یکی از محصولاتی می باشد که در سرویس بهداشتی مورد استفاده می باشد.

 

شیر روشویی

انتخاب شیر روشویی ممکن است پیچیده‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌کنید ،باشد.باور کنید یا نه ،مدل های مختلفی از شیرهای روشویی در طرح، رنگ، سبک و اندازه متنوع وجود دارند ، که شما در هنگام خرید با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد. خرید شیر آب روشویی باید با دقت انجام شود ،زیرا معمولاً شما قصد خواهید داشت برای سال‌های زیادی از آن شیر استفاده کنید. امروزه اغلب شیرآلات برای کنترل جریان آب به‌جای دریچه‌های فشاری یا توپی به فناوری کارتریج مجهزند. کارتریج‌های استاندارد بهترین گزینه موجود نیستند، اما به‌خصوص کارتریج‌های برنجی از دریچه‌های فشاری و توپی به‌مراتب بهترند؛ از کارتریج‌های استاندارد بهتر انواع صفحه‌سرامیکی‌اند که بیشتر در شیرآلات تک‌دستگیره‌ای یافت می‌شوند و به کیفیت بالا و دوام عمری معروف‌اند.

 

شیر حمام و علم دوش

در فضای حمام علاوه بر شیر آب نیاز به عَلم دوش نیز هست. این علم ها دارای انواع مختلفی هستند بعضی از آن ها ثابت و بعضی دیگر از آن ها متحرک و قابل جدا شدن از جای خود هستند. برخی از این علم ها ظاهری ساده دارند و بعضی دیگر از آن ها در بدنه خود جاهایی برای قرارگرفتن صابون و لوازم کوچک دیگر دارند که مسلما کارآیی آن ها را افزایش می دهند.

 

وان و جکوزی

وان حمام به عنوان یکی از تجهیزات حمام به شمار می‌رود که علاوه بر شکیل شدن دکوراسیون حمام باعث از بین رفتن خستگی پس از یک روز کاری پرمشغله خواهد شد. اما برای قرار دادن انواع مدل وان حمام باید فضای کافی در نظر گرفته شود. علاوه بر تجهیزات به کار برده شده در حمام نیاز به تجهیزات خاصی برای نصب آن نیز وجود دارد که باید همه آنها را در نظر داشته باشید. وان حمام در روزهای سرد سال اهمیت بیشتری دارد، زیرا گرمای آن برای بهبود بسیاری از حالات ناشی از سرمای فصل زمستان و همچنین برای رفع خستگی بسیار مطلوب و مؤثر است. در ساختمان‌های مدرن امروزی اولین نکته‌ای که برای طراحی حمام  در نظر گرفته می‌شود،وان حمام مناسب و کاربردی است. ولی در گذشته به علت اینکه ساختمان‌ها از ابعاد بزرگتری برخوردار بودند، اعمال آن ساده‌تر بود. زمانی که اندازه و قسمت قرار گرفتن وان حمام مشخص شده تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید. سپس برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین مدل وان طبق سلیقه خود اقدام کنید.

 

هواکش

حمام و سرویس بهداشتی از جمله مکان هایی هستند که رعایت نظافت در آن ها امری بسیار ضروری است. این مکان های سرپوشیده که مدام در معرض آب و رطوبت قرار دارند محیطی برای تجمع آلودگی، بخار، باکتری، کپک و … فراهم می کنند و در صورت عدم رعایت نظافت و تهویه مناسب ممکن است منجر به ایجاد بیماری گردند. یکی از بخش های ضروری تاسیسات ساختمان مربوط به انواع سیستم تهویه حمام و سرویس بهداشتی است. هواکش از جمله رایج ترین و پر مصرف ترین وسیله برای خارج نمودن بوی نامطبوع از حمام و دستشویی است. این وسیله کاربردی را می توان در سقف یا بر روی دیوار نصب نمود. هواکش ها با خارج نمودن بخار، هوای مکان های بهداشتی را خشک کرده و مانع از رشد باکتری در آن ها می شوند.

 

 

شما می توانید تمام محصولات مورد نیازی که در این مقاله نام برده شد و نیاز یک ساختمان است را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 



قسمت سوم

ادامه دارد...

در این مقاله به قسمت سرویس بهداشتی و حمام یک ساختمان و وسایلی که در این فضا مورد استفاده می باشد صحبت کردیم و در مقاله های بعدی درباره تمامی قسمت های یک خانه ایده آل بحث خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی