مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

مقایسه کالا

مقایسه کالا های موجود در ایران

لوازم جانبی موبایل

پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۱۳ ب.ظ

لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل جزو آن دسته از لوازمی هستند که به منظور کارایی بیشتر مورد کاربرد قرار می‌گیرند. به همین علت توجه به برند و نوع آن از موارد بسیار پر اهمیت هستند....

لوازم جانبی برای هدف افزایش کارایی موبایل مورد استفاده قرار می گیرند و این یاعث می شود افرادی که به دنبایل لوازم جانبی هستند؛ کیفیت لوازم نیز برایشان مهم باشد. اولویت استفاده از لوازم جانبی متفاوت است و برخی از آنها را می توان نادیده گرفت، اما برخی نیز میزان استفاده و کارایی آنها به حدی بالا است که می توان آنها را جزء لوازم ضروری برای موبایل بدانیم، در نتیجه ی استفاده بیشمار از لوازم جانبی و احساس نیاز از سوی متقاضیان، عمده فروشی لوازم جانبی موبایل در بین فروشندگان باب شده است.

 

اهمیت لوازم جانبی موبایل

قطعا به دلیل اهمیت بالای لوازم جانبی، باید وقت زیادی را برای انتخاب و تهیه آن در نظر بگیرید. البته در این مسیر برند تلفن همراه شما نیز مهم است چرا که هر لوازمی برای تمام برند های موبایل کارامد نخواهد بود. برند های بسیار مشهور در ایران که تهیه لوازم آنها نیز نسبت به بقیه برند ها بسیار آسانتر است؛ شامل سامسونگ، آیفون و هواوی است ( البته سونی، اچ تی سی و ال جی نیز به مقدار قابل توجهی وجود دارند). در نتیجه دقت داشته باشید هر چه استفاده از یک برند بیشتر باشد؛ دسترسی به لوازم جانبی آن نیز آسانتر خواهد بود.

 

بخش های لوازم جانبی برای موبایل؟


لوازم جانبی موبایل به دلیل اهمیت بالایی که دارند؛ تنوع زیادی نیز در بخش ها و قطعات آن، وجود دارد. این تنوع می تواند ناشی از پیشرفت ها و نو آوری های روزانه در طراحی انواع دستگاه های هوشمند باشد و نیاز باشد لوازم جانبی با مدل های مختلف وجود داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز ها و سلیقه های متفاوت باشد.

 

 

حال می خواهیم انواع لوازم جانبی را برای شما نام برده و توضیحاتی جهت آشنایی با آنها را ارائه دهیم:

 

از محبوب ترین لوازم جانبی موبایل کارت حافظه آن است! چرا که این امکان را می دهد تا بتوانید از برنامه ها و نرم افزار های بیشتر و با کیفیت تری استفاده کنید و همچنین می توانین خواطرات بیشتری را در آن به یادگار داشته باشید. یک کارت حافظه با اندازه ای برابر یک بند انگشت؛ می تواند فضایی برابر با 4 تا 256 گیگ را در مدل های مختلف، ایجاد کند. به دلیل بالا بودن کیفیت عکاسی و فیلم برداری دستگاه های امروزی؛ کارت حافظه اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است، چرا که حافظه موبایل به سرعت پر شده و کارایی گوشی پایین می آید.

البته باید بدانید؛ که برخی از برندها مانند آیفون، از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند اما به صورت خودکار؛ حافظه داخلی آن‌ها به اندازه کافی زیاد است تا بتواند پاسخگوی نیاز مصرف کننده باشد و قطعا مدل های بالا تر، حافظه داخلی بیشتری نیز خواهند داشت.

 

  • قاب گوشی

از عوامل نشان دهنده ظاهر تلفن همراه می باشد و در ظاهر و لذت استفاده از موبایل خیلی موثر است؛ قاب گوشی است. اما هدف از ساخت آن فقط زیبایی بوده؟! قطعا خیر زیرا قاب گوشی از عوامل بسیار موث در ارتقای امنیت دستگاه شما می باشد. در نتیجه قاب گوشی نیز از لوازم جانبی محبوب در تمام لوازم می باشد و تقریبا تمام افرادی که از موبایل استفاده می کنند؛ از مزایای این لوازم نیز بهره مند هستند.

 

 

 

  • گلس یا همان محافظ صفحه نمایش

​​​​​​​محافظ صفحه می تواند شما را از پرداخت هزینه های بالای تعویض تاچ ال سی دی، معاف کند! چرا که در این روزگار با تورم اقتتصادی بالا، تاچ ال سی دی انواع برند ها در هر دوره ماهانه شاهد نوسانات قیمتی زیادی هستند و می توانند در صورت آسیب دیدن، هزینه ای بالاتر از هزینه خرید کامل گوشی را برایتان رقم بزنند! در نتیجه استفاده از محافظ صفحه برای تمام افراد بشدت توصیه می شود و سعی کنید همیشه آن را در گروه لوازم جانبی ضروری برای موبایلتان در نظر بگیرید.

آداپتور شارژر سه نوع است:

  1. معمولی

  2. فست شارژ یا همان Fast-Charging که گوشی را در مدت زمان کمی شارژ می‌کند.

  3. آداپتور شارژ وایرلس: به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل گوشی را شارژ می‌کند. به این شرط که گوشی شما از قابلیت Qi یا شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند.

 

اگر باتری گوشی‌تان قابلیت فست شارژ دارد بهتر است از شارژر فست‌شارژ استفاده کنید. این شارژر در کمتر از نیم ساعت می‌توانید باطری گوشی را 50 درصد شارژ کند.

از نظر نوع کابل هم بسته به نوع گوشی کابل‌های مختلفی وجود دارد.

  1. کابل USB تایپ A یا همان میکرو یو اس بی: که در حال حاضر بیشترین استفاده را بین گوشی‌های مختلف دارد. هر چند مدل‌های جدید گوشی سامسونگ از این نوع کابل استفاده نمی‌کنند.

  2. کابل USB تایب C: این کابل مشابه تایپ A است اما کمی‌ بزرگتر است و گوشی‌های جدید از این نوع کابل استفاده می‌کنند.

  3. کابل لایتنینگ Lightning: این نوع کابل برای گوشی‌های آیفون استفاده می‌شود. در حقیقت کابل مخصوص گوشی‌های برند اپل است.

  4. کابل سوزنی : مناسب برای گوشی های نوکیا با سیستم عامل جاوا

باید ببینید گوشی شما چه مدل کابلی نیاز دارد و متناسب با آن کابل موردنظرتان را خریداری کنید. کابل‌ها هم کیفیت‌های مختلفی دارند. در قیمت‌های مختلف. هرچقدر کیفیت کابل بالاتر باشد ولتاژ و جریان دقیق‌تری به باتری می‌رسد و احتمال آسیب دیدن باتری کمتر است.

 

  • باتری گوشی

​​​​​​​باتری قلب گوشی است. باتری‌ها معمولا دوره عمر دارند. یعنی در گذر زمان رفته رفته ظرفیت آن‌ها کمتر می‌شود. دیر شارژ می‌شوند. زود شارژ خالی می‌کنند و یا کلا خودبخود خاموش می‌شوند. هر گوشی از یک نوع باتری خاص استفاده می‌کنند. در حال حاضر باتری‌های Li-Po یا لیتیم پلیمری و همچنین Li-ion بیشتر از سایر باتری‌ها استفاده می‌شوند. احتمالا باتری گوشی شما هم یکی از این‌هاست. انواع دیگر باتری هم وجود دارند: باتری‌های نیکل کادمیومی و نیکل هیدریدی هم در گوشی‌ها و گجت‌های مختلف استفاده می‌شوند. اگر از شارژرهای بی‌کیفیت استفاده کنید باتری خیلی زودتر خراب می‌شود و مجبور می‌شوید آن را عوض کنید. بهتر است حتما باتری اصلی گوشی را تهیه کنید. باتری اصل گوشی طول عمر بیشتری دارد. توان گوشی را هم به طور کامل و بی‌نقص تامین می‌کند. قیمت باطری گوشی نسبت به سایر قطعات نسبتا متعادل است. این باتری می‌تواند دوباره کیفیت و کارایی گوشی را مثل روز اول بالا ببرد و همیشه شارژ کافی داشته باشید.

​​​​​​​پاور بانک در شرایطی می تواند خیلی خیلی مفید باشد به حدی که آن را قلب دوم موبایل در نظر می گیرند. خود را در وسط یک اتوبان 1000 کیلومتری در جنوب کشور و یا هر جای دیگری تصور کنید که شارژ موبایل شما کمتر از 10 درصد باشد! چه حسی دارید؟ به نظر می رسد وجود پاور بانک در این شرایط حکم طلا را داشته باشد. در نتیجه اگر اهل مسافرت هستید و یا کسب و کار شما نیاز به پیمودن راه های طولانی دارد؛ پاور بانک یک کالای ضروری برای شما خواهد بود. البته امروزه برخی از برندها نظیر شیائومی برای گوشی‌های رده بالای خود یک پاور بانک را در نظر گرفته‌ است که ابعاد متوسطی را به خود اختصاص داده که به راحتی در جیب و یا کیف شما جای می‌گیرد.

هندزفری در این روز ها و در بین تقریبا همه ی جوانان به شدت رواج یافته و میزان استفاده از آن تقریبا به میزان تمام استفاده کنندگان از موبایل می باشد. این نیز به دلیل خطرات استفاده از تلفن همراه در فضای باز، سهولت استفاده از موبایل با هندزفری است. در شرایطی که نمی توانید دستگاه خود را در دستتان بگیرید؛ هدزفری بسیار کاربردی خواهد بود، برای افرادی که در مشاغلی که این شرایط حاکم است و یا برای شنیدن آهنگ و لذت بردن از آرامش آن نیز هندزفری بسیار کارآمد خواهد بود. در حال حاظر به دلیل کارایی های بالای هندزفری؛ این لوازم را در تمام دستگاه هایی که ساخته می شوند قرار می دهند. اگر دستگاه های مدل بالایی خریداری کرده اید؛ مواظب هندزفری آن باشید! چون که غالبا هنزفری های آکبند، از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

هدفون نیز می تواند از دسته لوازم غیر ضروری باشد، اما استفاده از آن به دلیل کیفیت صدای بالای آن، بسیار زیاد شده است. هدفون می تواند یک جایگزین برای هندزفری باشد، البته فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد. تنها ضعف آن در مقابل هندزفری بزرگ بودن آن است و در دو مدل سیم دار و بدون سیم (بلوتوث) عرضه می شود.
مدل های بدون سیم آن با مشکل باتری رو به رو هستند و باید دائم به باتری آن دقت داشته باشید، اما مدل های با سیم آن، از باتری موبایل برای فعالیت استفاده می کنند.

این وسیله در برخی شرایط یک وسیله غیر ضروری و فرعی است اما در برخی شرایط اهمیت آن بسیار پررنگ می شود. در نتیجه داشتن این وسیله می تواند مفید بوده و توصیه می شود یکی از آنها را در وسایل خود داشته باشید. کابل تبدیل ( OTG )، یک رابط بوده که می تواند فلش و یا یو اس بی را به راحتی به گوشی موبایل شما وصل کند تا فایل‌هایی که حجم زیادی دارند، توسط این کابل به راحتی قابل انتقال باشند.

 

  • سایر لوازم جانبی گوشی

  1. ​​​​​​​مونوپاد: برای سلفی گرفتن

  2. قلم: بعضی گوشی‌ها قلم مخصوص دارند که به جای لمس انگشتی استفاده می‌شود. 

  3. استند یا هولدر: برای ثابت نگه‌داشتن گوشی در یک حالت مشخص حین فیلم‌ دیدن و یا کار کردن. کاربردهای هولدر موبایل را بخوانید. راهنمای خرید استند و هولدر تبلت و موبایل هم به طور کامل این موضوع را پوشش داده است. 

  4. پایه مغناطیسی: برای وصل کردن و ثابت نگه‌داشتن گوشی به بدنه‌ی ماشین که معمولا آهنربایی است. 

  5. ساعت هوشمند و یا مچ‌بند هوشمند: برای امکانات بیشتر و کامل‌تر، مثلا ورزش کردن، سنجش ضربان قلب، پیاده‌روی، خواندن راحت‌تر پیام‌ها و جواب‌دادن به تماس‌ها و امکانات جذاب‌ دیگر.


شما می توانید لوازم جانبی دلخواه خود را از فروشگاه اینترنتی خاجی کالا تهیه نمایید.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.

 

​​​​​​​

​​​​​​​

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی